تفاوت مشاور و وکیل قانونی عضو ICCRC برای مهاجرت به کانادا

تفاوت مشاور و وکیل قانونی

طبق اظهارات مقامات کانادایی در سه سال آینده، کانادا پذیرای یک میلیون و دویست هزار مهاجر جدید خواهد بود. هرچند سیستم مهاجرت کانادا در تمام این سال‌ها سعی در ارائه هرچه بهتر و کم اشتباه‌تر خدمات داشته است اما طبیعتا بررسی این حجم از پرونده‌های مهاجرتی، علاوه براینکه رکوردی بینظیر به حساب خواهد‌آمد، دستخوش اشتباهات و سهل‌انگاری هایی می‌شود که تبعات آن متوجه متقاضیان مهاجرت خواهد بود.

یکی از مزایای کمک گرفتن از مشاوران و وکلای مهاجرتی، کمتر کردن هرچه بیشتر تبعات خطای انسانی در مراحل اداری مهاجرت به کانادا است. ادامه تحصیل و اخذ اقامت کانادا، رویاییست که به کمک مشاوران و وکلای مهاجرتی بسیار دست یافتنی‌‌تر خواهد بود.

 مهاجرت و مشاوران مهاجرتی

مهاجرت به کشورهایی مانند کانادا می‌تواند آینده‌ای بهتر برای ما و خانواده‌مان رقم بزند اما اغلب افراد به علت دانش محدود در زمینه مهاجرت با اقداماتی اشتباه، مسیری سخت یا بعضا منجر به شکست را در پیش می‌گیرند.  همانطور که مهاجرت تصمیم بسیار مهمی است، انتخاب یک وکیل مهاجرتی ماهر و قابل اطمینان که شما را در پروسه اخذ ویزا راهنمایی و همراهی کند نیز بسیار مهم است. قوانین، سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مهاجرتی کانادا پیچیده بوده و دائما در حال تغییر هستند. اقدامات لازم برای اخذ ویزا کاملاً مشخص و دقیق اما بعضا همراه با پیچیدگی‌های حقوقی است و می‌تواند برای هر پرونده متفاوت از پرونده دیگر باشد. شاید ندانید بهترین برنامه مهاجرتی برای شما کدام است یا حتی ممکن است از خود بپرسید “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟” برای یافتن پاسخ این قبیل پرسش‌‌ها، شما به شخصی با دانش و تجربه مناسب نیاز دارید که بتواند بهترین نتیجه را برایتان رقم بزند.

به موجب قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا (IRPA) هر کسی که، در قبال دریافت وجه یا سایر ملاحظات، برای مهاجرت به کانادا به دیگران مشاوره می‌دهد، یا نمایندگی شخصی را در امور مهاجرتی وی به عهده می‌گیرد، می‌بایست یکی از اعضاء خوش‌نام ICCRC باشد.

The Immigration Consultants of Canada Regulatory Council یا به‌اختصارICCRC شورای نظارت بر مشاوران مهاجرت است. این شورا از حقوق افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را داشته و نیاز به مشاوره مهاجرتی دارند، دفاع می‌‌کند و با توجه به قوانینی که برای مشاوران در نظر گرفته، از بروز تخلف و مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل می‌آورد. اقدام به اخذ انواع ویزا توسط وکیل قانونی مهاجرت کانادا که عضو شورای ICCRC باشد، بهترین و مطمئن‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا است. موسسات مهاجرتی مجاز با بهره‌گیری از مشاوران قانونی و مجرب که عضو ICCRC هستند، متقاضیان مهاجرت را در امر اخذ ویزا کمک میکنند.

مقایسه مشاور مهاجرتی و وکیل مهاجرتی


مهاجر‌پذیری یک از سیاست های همیشگی دولت کانادا در تمامی سال‌های گذشته بوده‌است. در اهمیت این موضوع همین بس که وزارت خانه ای به نام «وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی» دارد و بخش بزرگی از درآمدهای این کشور بر پایه و اساس مهاجر‌پذیری است. پس از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا ، به علت توقف و یا کند ‌شدن برنامه های مهاجرتی، اقتصاد کانادا با مشکل روبرو شد به طوری که تولید ناخالص ملی این کشور با 6 درصد کاهش مواجه گشت.

مقایسه مشاور مهاجرتی و وکیل مهاجرتی

یکی از اهداف مهاجرتی دولت کانادا، برای جبران این خسارت، پذیرش نزدیک به یک میلیون مهاجر از سال 2019 تا 2021 به عنوان شهروند دائمی می‌باشد. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که از بین دو گزینه مشاور مهاجرتی و وکیل مهاجرتی کدام یک را باید انتخاب کنید؟

فرآیند مهاجرت طولانی و پیچیده است و هر کسی که در قبال خدمات مهاجرتی کانادا مبلغی دریافت می‌کند می‌بایست دارای مجوز متناسب با خدماتش باشد. برای اینکه بدانید استخدام یک متخصص مشاور یا وکیل مهاجرتی چگونه می‌تواند برای مهاجرت به کانادا به شما کمک کند، لطفاً تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در ادامه تفاوت این دو نوع متخصص (مشاور و وکیل) را توضیح خواهیم داد.

مشاوران مهاجرتی

مشاوران مهاجرتی می‌بایست عضو شورای تنظیم مقررات مشاوران مهاجرتی کانادا بوده و باید دارای مدرک RCIC باشد. داشتن کد معتبر RCIC نشان‌دهنده عضویت در این شورا می‌باشد. با بررسی صحت این کد در سامانه این شورا که در ادامه آن‌ را به شما آموزش خواهیم‌داد، میتوانید از عضویت مشاور مهاجرتی خود در این شورا اطمینان حاصل کنید.

مشاوران برای اخذ اجازه قانونی جهت فعالیت به عنوان مشاور مهاجرتی، نیازمند به شرکت در امتحانی موسوم به  Writing the RCIC Entry-to-Practice Exam (Formerly known as the Full Skills Exam) هستند. پس از قبولی در این امتحان و درخواست برای کسب مجوز فعالیت قانونی در زمینه مشاوره مهاجرت و اخذ آن، مجاز به انجام امور مشاوره و خدمات مهاجرتی خواهند شد.

وکلای مهاجرتی

وکلای مهاجرتی می‌بایست عضو جامعه حقوقی استانی یا ارضی کانادا باشند. برای اینکه شخصی بتواند وکیل مهاجرتی شود، باید سه سال در یک دانشکده حقوق تحصیل کرده باشد، و بعد از گرفتن مدرک دانشگاهی، آزمون وکالت را با موفقیت پشت سر بگذارد تا بتواند مجوز فعالیت دریافت کند.

وکیل مهاجرت شما می‌تواند شما را در مصاحبه‌های مهاجرتی‌تان همراهی کند. اگر درخواست ویزای شما برای بار دوم رد شود و نیاز به پیگیری از طرق قضایی وجلسات دادرسی داشته باشد، وکیل شما صلاحیت قانونی این را دارد که در دادگاه به جای شما پاسخگو باشد و از شما دفاع کند. وکلای مهاجرتی تابع مقررات انجمن‌های حقوقی استانی هستند؛ آن‌ها شماره‌ ICCRC ندارند. مجوز وکیل شما همان شماره ثبت او در کانون وکلای استانی می‌باشد که در آن به فعالیت حقوقی می‌پردازد.

تفاوت وکیل مهاجرت و مشاور مهاجرت

همانطور که قبل‌تر نیز توضیح داده شد مراحل اخذ ویزا مشخص و چهارچوب‌مند می‌باشد اما در عین حال با پیچیدگی‌هایی نیز همراه است. همانطور که میدانید برای مشاوره با وکلا در زمینه‌های مختلف اعم از مهاجرت و غیره متحمل هزینه‌های هنگفتی خواهید شد، لازم به ذکر است مشاوران مهاجرتی با پشت سر گذراندن دوره‌های مختلف برای اخذ مجوزات لازم دانش کافی را برای طی این مراحل به دست می‌آورند و با هزینه‌هایی به مراتب کمتر شما را در پروسه اخذ ویزا همراهی خواهند کرد. مفتخریم اعلام کنیم که مشاوران مهاجرتی ما با آمار 90 درصد موفقیت در اخذ ویزای مهاجرت رکوردی خیره کننده از خود به جا گذاشته‌اند‌.

خدمات مشاور قانونی مهاجرت به کانادا


ICCRC (شورای تنظیم مقررات مشاوران مهاجرت کانادا) یک هیئت دولتی تنظیم کننده مقررات مهاجرتی است. هدف این شورا محافظت از منافع مراجعین در برابر ارائه‌دهندگان خدمات مشاوره‌ و افزایش کیفیت چنین خدماتی است. مشاوران مهاجرتی می‌توانند هرگونه خدمات مهاجرتی مرتبط با برنامه‌ها، درخواست‌ها و خدمات مهاجرتی رسمی و مورد تأیید دولت را ارائه دهند. مراجعینی که قصد ارائه درخواست مهاجرت یا استفاده از برنامه‌های رسمی مهاجرتی را دارند، می‌توانند وب‌سایت رسمی دولت در زمینه مهاجرت به نشانی www.cic.gc.ca را چک کنند و یا با عضویت در خبرنامه ما و چک کردن همین سایت از آخرین اخبار مرتبط با مهاجرت به کانادا آگاه شوند، همچنین باید توجه داشته باشند که سیاست‌ها و مقررات مهاجرتی مربوط به بعضی از انواع برنامه‌ها و درخواست‌ها، تقریباً هر 6 ماه یک‌بار به‌روزرسانی و دستخوش تغییرات می‌شوند.

چگونه می‌توان از خدمات مشاوران مهاجرتی استفاده کرد و یک مشاور مهاجرتی یافت؟


همانطور که می‌دانید با استقبالی که از برنامه‌های مهاجرتی کانادا، از طریق تحصیلی و یا روش‌های دیگر، شده‌است شرکت‌های زیادی اقدام به ارائه خدمات مهاجرتی کرده‌ و با هجمه تبلیغاتی خود تصمیم گیری را برای متقاضیان مشاوره و خدمات مهاجرتی بسیار سخت کرده‌اند.

چگونه می‌توان از خدمات مشاوران مهاجرتی استفاده کرد و یک مشاور مهاجرتی یافت؟

اکیدا توصیه میکنیم در انتخاب مشاور خود عجله نکنید. با دقت رزومه کاری و فعالیت مشاوران را بررسی  کنید، میزان موفقیت آنها در پرونده‌ها را پیگیری کنید. همچنین میتوانید با بررسی فضای مجازی و مشورت با مراجعین آنها از نحوه کار و پیگیری امور توسط ایشان آگاه شوید. در مرحله بعد، وب‌سایت‌های رسمی مهاجرت به کانادا را بررسی کنید، از برنامه‌‌ای که با استفاده از آن قصد مهاجرت دارید اطلاعات کافی را بدست آورید و سوالات و ابهامات احتمالی را برای بررسی بیشتر گردآوری کنید. همچنین، بد نیست با جستجو در سایت ICCRC چک کنید که شرکت مهاجرتی مورد نظرتان گواهی RCIC (مشاور قانونی مهاجرت به کانادا) را دارد یا خیر. گام بعدی شامل فرستادن یک ایمیل و زنگ زدن به شرکت مهاجرتی برای انجام یک گفتگوی کوتاه و تعیین وقت برای یک جلسه مشاوره خواهد بود.

هزینه‌ها

هزینه مشاوره مهاجرت به شرکت مهاجرتی و مراجعین آن‌ها و همچنین کشور مقصد بستگی دارد. به محض قبول پرونده مهاجرتی شما توسط مشاور، شرکت می‌بایست تمامی پرسش‌های شما را پیگیری کرده و تا زمان تسلیم درخواست شما به اداره مهاجرت کانادا و همچنین تصمیم نهایی در مورد پرونده‌تان، از شما به عنوان یک مشتری پشتیبانی کند. البته، شما می‌توانید تا گرفتن اسناد مهاجرتی و روشن شدن وضعیت مهاجرتی‌تان به شرکت و کارشناسان آن اتکا کنید.

عدم پذیرش

در صورت عدم موفقیت پرونده‌ مهاجرتی‌، همیشه می‌توانید در مورد دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا و عدم پیشرفت پرونده خود، توضیح بخواهید و در صورتی که مایل باشید، خودتان شخصاً یا از طریق مشاورتان، از سایر خدمات مهاجرتی کانادا استفاده کنید، همچنین می‌توانید در مورد اقداماتی که باید در مراحل بعدی انجام دهید نیز مشاوره دریافت کنید.

 

مزایای استفاده از خدمات مشاوران مهاجرتی


عدم آگاهی از قوانین مهاجرت یا ترس از بروز خطاهای احتمالی، باعث بروز تردید و ابهام در انتخاب برنامه مهاجرتی متناسب با شرایط متقاضیان مهاجرت میشود. مشاوران مهاجرتی دارای تحصیلات و تجربه لازم در زمینه حقوق مهاجرت بوده و به طور مرتب، پرونده‌های مهاجرتی مختلف را پیش می‌برند.

مزایای استفاده از خدمات مشاوران مهاجرتی

آنها در جلسات اولیه مشاوره اطلاعات کلی و اجمالی را از پرونده مهاجرتی و شرایط شما در اختیارتان میگذارند و در مراحل بعدی نیز در هر سطحی که نیاز داشتید به شما مشاوره خواهند داد. اکثرا افراد به دلایل مختلفی نظیر مانند نداشتن اطلاعات کافی در مورد قوانین مهاجرتی کانادا و آشنا نبودن با مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزا، ترجیح می‌دهند از خدمات مشاوران مهاجرتی استفاده کنند.

خدمات به موقع

متخصصان مهاجرتی تمامی ضرب‌الاجل‌ها و برنامه‌های زمانی رسیدگی به درخواست‌ها را می‌دانند. همچنین، در صورت هرگونه تأخیر در رسیدگی و نتیجه درخواست مهاجرتتان، مشاور مهاجرت می‌تواند از طرف شما با اداره مهاجرت کانادا تماس گرفته و برای سرعت بخشیدن به فرآیند کار تلاش کنند و دلیل تأخیر را هم مشخص کند. در صورتی که اداره مهاجرت کانادا اشتباهی کند یا اینکه شما مدارک اشتباهی را ارائه دهید، شرکت‌های مهاجرتی می‌توانند، حتی در طول فرآیند رسیدگی به درخواست، مدارکِ تکمیلی را تغییر دهند یا در صورت هرگونه تغییر جدید در وضعیت شما مدارک ارائه شده را به‌روز کنند. به علاوه، با این کار شما می‌توانید وقت خیلی زیادی را برای امور مهم‌تری مثل تکمیل و بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی صرف کنید.

اخبار و جدیدترین تغییرات در سیاست‌های مهاجرتی

وقتی که برای خودتان یک مشاور مهاجرتی داشته باشید همیشه می‌توانید از تمامی اخبار، برنامه‌ها و فرصت‌های مهاجرتی اطلاع پیدا کنید. البته، شاید شما هنوز به خدمات مهاجرتی نیاز پیدا نکرده باشید، با این حال ممکن است برای دوستان، بستگان یا والدینتان به کمی کمک نیاز داشته باشید. به محض اینکه دست کم یک بار از خدمات مهاجرتی یک شرکت مشاوره مهاجرت استفاده کنید، در صورتی که شرکت مورد نظر شرکت خوب و مشتری مداری باشد، ممکن است بتوانید بعدها از جلسات مشاوره رایگان و خدمات دارای تخفیف آن استفاده کنید.

مسیر مهاجرتی مناسب

اگر شما علاقه‌مند هستید که به راحتی مسیر مهاجرت خودتان را به منظور دریافت اقامت دائم یا شهروندی پیش ببرید، و یا قصد دارید به بستگان، همسر یا دوستان خود در ورود به کانادا کمک کنید، به شدت توصیه می‌شود که یک مشاور مهاجرت ماهر را پیدا کنید. افراد متخصص در زمینه مهاجرت توانایی برنامه‌ریزی دقیق در امور مهاجرتی، با توجه به شرایط شما و شرایط همسر، بستگان و دوستانتان، دارند و مراحل فرآیند را به شما توضیح خواهند داد. شما تنها مسئولیت انجام امور طبق روال مشخص شده توسط مشاور را دارید و باید او را در جریان تغییراتی که در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود رخ می‌دهد آگاه کنید، زیرا این تغییرات به نوعی فرآیند مهاجرت شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

تصمیم اینکه آیا می‌خواهید تمام مراحل مهاجرت را خودتان پیش ببرید یا آن را به عهده مشاوران مهاجرتی قرار دهید، به طور کامل به شما بستگی دارد. اما در صورتی که نیاز به خدمات مهاجرت و پذیرش دارید، همیشه می‌توانید با یک مؤسسه معتبر مهاجرتی تماس بگیرید و به صورت رایگان یا با پرداخت مبالغ کمی از مشاوره حرفه‌ای بهره ببرید. به عنوان مثال، در موسسه ستاره دانش پارسیان، مشاوره اولیه و بررسی مدارک شما به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

چگونه می‌توان تشخیص داد که یک مشاور یا وکیل مهاجرت متقلب است؟


حضور متقلبین در هر زمینه‌ای باعث بروز مشکلات بیشماریست و مهاجرت به کانادا هم ازین مسئله خارج نیست. متاسفانه پرونده‌های کلاهبرداری بسیاری وجود دارد که ضررهای هنگفتی را به هزاران مهاجر بالقوه‌ای که می‌خواستند زندگی تازه‌ای را در کشور دیگری شروع کنند، وارد کرده است.

چگونه می‌توان تشخیص داد که یک مشاور یا وکیل مهاجرت متقلب است

اگرچه بسیاری از مشاوران مهاجرت قابل اعتماد هستند، اما نمی‌توان انکار کرد که در این صنعت نیز مواردی از کلاهبرداری وجود دارد. البته، ما قصد بی اعتیار کردن این حرفه را نداریم، اما در هنگام انتخاب یک مشاور مهاجرت، باید بسیار محتاط باشید. اطمینان حاصل کردن از اعتبار و قابلیت مشاورانی که از خدماتشان استفاده می‌کنید بسیار مهم است و باید با نشانه‌های هشداردهنده‌ای که برای تشخیص مشاوران تقلبی و کلاهبردار وجود دارد آشنا باشید. یکی از مشکلات بزرگ در مهاجرت به کانادا وجود مشاوران تقلبی است. تعداد زیادی از افراد با انواع تقلب‌ها و دستگاه‌های کلاهبرداری توسط مشاوران مهاجرتی تقلبی قربانی شده‌اند:

  • فروش گزارش نیاز بازار کار به نیروی خارجی از طرف کارفرما(LMIA) یا جواز اشتغال تقلبی به متقاضیان به قیمت‌های صدها یا هزاران دلار
  • گم شدن یا از بین رفتن اسناد ارائه شده توسط متقاضیان
  • پرداخت مبالغی هنگفت جهت مشاوره مهاجرت و عدم توانایی در برقراری ارتباط با «مشاور» بعد از پرداخت پول
  • ارائه مشاوره‌های نامناسب یا ارائه اطلاعات غلط که باعث ممنوعیت ورود متقاضیان به کانادا می‌گردد
  • پروفایل‌های تقلبی فیس‌بوک و سایر رسانه‌های اجتماعی که به نام مشاوران واقعی ایجاد شده‌اند

تنها گوشه‌ای از اقدامات کلاهبرداران است

عناوین تقلبی

اگر کسی خود را یک «مشاور کوچ (migration)»، «عامل (agent)»، «عامل مهاجرت»، «فعال مهاجرت»، «رایزن (advisor)»، «متخصص (specialist)»، «وکیل مدافع (counselor)» یا «حرفه‌ایِ مهاجرت» نامید احتمال زیادی وجود دارد که متقلب باشد.

کشورهای مختلف (مثل استرالیا) از عناوین متفاوتی برای متخصصان حقوقی خود استفاده می‌کند، اما در کانادا، مشاور کوچ، عامل‌ کوچ، فعال مهاجرت، رایزن‌ و وکیل مدافع مهاجرت وجود ندارد. این‌ها عباراتی هستند که افراد بدون مجوزِ انجام امور مهاجرتی در کانادا از آن‌ها استفاده می‌کند تا برای مراجعینی که سررشته ندارند قانونی جلوه کنند.

در کانادا فقط مشاوران قانونی مهاجرت به کانادا (RCICها)، وکلای مهاجرت کانادا، و (در کبک) اعضای  اداره اسناد رسمی (Chambres de Notaires du Quebec) می‌توانند در قبال دریافت پول، به افراد در زمینه درخواست‌های مهاجرت مشاوره دهند. دستیاران حقوقی (Paralegals) کانادایی می‌توانند در جلسات دادرسی هیئت مهاجرت و پناهندگی افراد را نمایندگی کنند، اما در زمینه یک درخواست مهاجرت نمی‌توانند نماینده کسی باشند.

هر کسی خود را هر چیزی جز مشاور قانونی مهاجرت به کانادا یا وکیل کانادایی بنامد تقریباً به طور قطع متقلب است.

جستجو در وب‌سایت

شما با یک جستجوی ساده در وب‌سایت ICCRC  به راحتی می‌توانید تشخیص بدهید که چه کسی واقعاً عضوی از ICCRC می‌باشد.

در این وب‌سایت (https://iccrc-crcic.ca/find-a-professional) می‌توانید با استفاده از نام، نام خانوادگی، محل دفتر یا شماره ثبت مشاوران قانونی، آن‌ها را جستجو کنید. شما حتی می‌توانید چک کنید که آیا یک مشاور تا حالا به مشکلی برخورده یا از بابتی مجازات شده یا خیر.

ICCRCاموزش اول وبسایت

برای چک کردن مجوز یک مشاور یا وکیل تنها کافیست که قسمتی از هر نوع اطلاعاتی که از او دارید را در محل جستجو تایپ کنید. اگر نام او ظاهر نشود، در این صورت جواب مشخص است.

ICCRCاموزش دوم وبسایت

اگر یک به اصطلاح «متخصص» نخواهد شماره انجمن حقوقی یا شماره ICCRC خود را به شما ارائه دهد، تقریباً به طور قطع می‌توان گفت که او عضو هیچ کانونی نیست و مجوزی ندارد.

معتبر بودن وکلای مهاجرتی را نیز از طریق زیر بررسی کنید:

  • به وب‌سایت https://www.barreau.qc.ca/en مراجعه کنید.
  • در قسمت بالا سمت راست صفحه به دنبال ” Directory of Lawyers ” بگردید.
  • نام و نام خانوادگی وکیل مورد نظر را تایپ کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

مشکل در دسترسی به نماینده بعد از پرداخت پول

نماینده شما در قراردادی که با شما میبندد باید متعهد شود که برای پاسخگویی به پرسش‌های شما و اطلاع‌رسانی در مورد تمامی جنبه‌های پروسه درخواست مهاجرتتان در دسترس باشد. شما می‌بایست قبل از امضای قرارداد مشاوره و شروع فرآیند، تمامی اطلاعات مربوط به او را داشته باشید، از جمله:

  • نام کامل نماینده
  • آدرس دفتر کار او
  • اطلاعات تماس از جمله شماره تلفن و ایمیل
  • شماره‌های ICCRC و ثبت انجمن حقوقی

البته، در مورد اینکه نماینده چقدر زود به ایمیل‌ها و تلفن‌ها پاسخ بدهد باید قبل از عقد قرارداد با او هماهنگ شوید. به علاوه، مادامی‌که نماینده، شماره دفتر خود را بدهد، طبیعی است که نباید اصراری بر ارائه شماره همراه او داشته باشید.

در هر صورت، هرگز نباید از ارائه اطلاعات زیر به شما خودداری شود:

  • نماینده شما دقیقاً کیست
  • چگونه باید با او تماس گرفت
  • فرآیند درخواست مهاجرت به چه صورت است

شرایط پرداخت یا خدمت ارائه شده در قرارداد شفاف نباشد

برای ارائه خدمات مهاجرتی به مراجعین، مشاوران قانونی و وکلای مهاجرت به کانادا ملزم به امضای یک قرارداد با آن‌ها هستند.

وجود آیتم‌هایی مثل موارد زیر در قرارداد اجباری است:

  • اطلاعات تماس نماینده
  • فهرست خدماتی که قرار است ارائه شود
  • انواع و مبالغ هزینه‌هایی که باید پرداخت شود
  • هزینه‌ها چه زمانی باید پرداخت شوند
  • در صورت بروز اختلاف با نماینده چه باید کرد
  • اگر خواستید از نماینده خود شکایت کنید، چگونه باید با ICCRC یا انجمن حقوقی تماس بگیرید

این قراردادها (که قراردادهای نمایندگی نامیده می‌شوند) می‌بایست جهت نمایندگی شما توسط یک مشاور یا وکیل حرفه‌ای جهت انجام امور مهاجرت امضاء شوند. اگر وکیل یا مشاور از شما نخواست که قرارداد امضاء کنید این شخص یا مجوز قانونی فعالیت ندارد یا در حال دور زدن قوانین ICCRC  است.

این‌ها تنها چند مورد از نشانه‌هایی بودند که نشان می‌داد شخصی که در حال ارائه خدمات مهاجرتی است یک مشاور یا وکیل مهاجرتی قانونی نیست، که این بدان معنی می‌باشد که:

  • او هرگز به شکل مناسبی برای کار برروی درخواست‌های مهاجرت به کانادا آموزش ندیده است
  • اگر این شخص پول شما را بدزد یا شانستان برای درخواست‌های آتی جهت مهاجرت به کانادا را از بین ببرد هیچ تضمینی برای مجازات او و دریافت خسارت برای شما وجود نخواهد داشت.

سوالات متداول در مورد مشاور مهاجرت

ساده ترین روش بررسی کد RCIC در سامانه  www.iccrc-crcic.ca/find-a-professional است.

دلایل زیادی وجود دارد اما مهمترین دلایل پیچیدگی روند اخذ ویزا و تغییر مداوم قوانین مهاجرتی کانادا می باشد که برای فرد غیر متخصص بسیار گمراه کننده خواهد بود.

هزینه استخدام وکلا برای انجام امور مهاجرتی بسیار بالاتر از هزینه مشاوران قانونی ICCRC در صورتی که کار انجام شده یکی میباشد.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا