دانشگاه سنت ماریز کانادا

Saint Mary's University

معرفی دانشگاه سنت ماریز کانادا

دانشگاه سنت ماریز (SMU) در هالیفاکس، نوا اسکوشیا، کانادا واقع شده است. این دانشگاه به دلیل برنامه‌های پیشرو در حوزه تجارت و شیمی در سطح ملی شناخته شده است. همچنین، برنامه بسکتبال بانوان آن نیز از بهترین برنامه‌های بسکتبال بانوان در کانادا است. محوطه دانشگاه در انتهای جنوبی هالیفاکس واقع شده و تقریباً ۸۰ هکتار را شامل می‌شود.

دانشگاه سنت ماریز، دومین دانشگاه قدیمی انگلیسی‌زبان در کانادا، توسط کلیسای کاتولیک رومی در سال 1802 در هالیفاکس، نوا اسکوشیا تأسیس شد.

در سال 1840، قانونگذاری نوا اسكوشیا مجوز اعطای مدرک را به سنت ماریز واگذار كرد و یازده سال بعد به دانشگاه رسمیت قانونی داد.

محوطه دانشگاه

پردیس دانشگاه (32 هکتار) سنت ماریز در انتهای جنوبی و در فاصله نه چندان دور از مرکز شهر هالیفاکس و درست پایین جاده از دانشگاه دالهاوزی واقع شده است. ساختمانهای عمده شامل:

ساختمان مکنالی (1951)

ساختمان بورک (1965)

ساختمان تحصیلات تکمیلی آرنا (1965)

مرکز دانشجویی اودونل هنسی (69- 1967)

ساختمان علوم (1968)

اقامتگاه رایس (1968)

اقامتگاه وانیر (1968)

استادیوم هاسکی (1969)

مجتمع لویولا (1971)

کتابخانه پاتریک پاور (1976)

مرکز داوفیین (2019)

در طول یک دهه گذشته بسیاری از ساختمانهای قدیمی در محوطه دانشگاه به طور اساسی بازسازی شده اند. در مارس 2005، سنت ماریز “پروژه نوسازی ساختمان علوم” را آغاز کرد که تخمین زده می شود 100 میلیون دلار هزینه داشته باشد. این پروژه بخشی از پروژه بزرگتر “مسیرهای استراتژیک دانشگاه و برنامه دانشگاهی” است که با مشورت دانشجویان، اساتید و شهروندان محلی به منظور پاسخگویی به نیازهای دانشگاه و جامعه محلی طی یک دهه آینده تهیه شده است. این پروژه با تمرکز بر مدرن سازی و گسترش منابع دانشکده علوم، به طور کلی تجدید زیرساخت های معماری، مکانیکی و برقی ساختمان علوم، تأمین فضای اضافی اداری و تحقیقاتی برای اعضای هیات علمی، بهبود طرح آزمایشگاه و ادغام با تحولات آینده دانشگاه انجام شد.

این دانشگاه ساخت پروژه Atrium و Global Commons را در اواخر سال 2009 به پایان رساند. این مجموعه سه طبقه 17.5 میلیون دلاری با مرکز علوم، ساختمان برک و کتابخانه برق پاتریک ارتباط دارد. این ساختمان دارای یک فضای مشترک، کلاس های درس، تئاتر، دفاتر و فضاهای مطالعه است. این پروژه همچنین دارای فناوری های پیشرفته محیط زیست سبز و دارای سیستم های Wi-Fi کاملاً یکپارچه می باشد.

ساخت مرکز جدید سلامتی از اکتبر سال 2010 آغاز شد. این مجموعه، با گسترش مرکز تناسب اندام، فضای جدیدی را برای فعالیت های بهداشتی و درمانی در جامعه مهیا کرده و خانه جدید مرکز مطالعات ورزش و سلامت است.

در حال حاضر، دانشگاه سنت ماریز در حاشیه جنوبی پردیس خود در حال برنامه‌ریزی یک پروژه جدید با ارزش 30 میلیون دلار است. این پروژه شامل احداث یک ساختمان بزرگ با نام “مجتمع کارآفرینی کشف و نوآوری” است که به‌طور یکپارچه با مجتمع لویولا و ساختمان سوبی قرار خواهد گرفت. مدیریت دانشگاه پیش‌بینی کرده است که ساختمان تا سال 2020 به پایان برسد.

دانشگاه سنت ماریز با ثبت نام بین 4،000 – 12،000 دانشجو در گروه دانشگاه های “کوچک” کانادا قرار دارد.

در گزارش دانشگاه های كانادا آمده است كه رضایت كلی دانشجویان این دانشگاه بالا می باشد و از كیفیت آموزش، اندازه كلاس ها، ساختمان ها و تأسیسات و بهبود در مجموع درجه ممتاز را دریافت کرده است.

سنت ماریز در رده هشتم در رده بندی با بیشترین تعداد اساتیدی که موفق به کسب جوایز ملی شده اند می باشد.

کلوپ های ورزشی دانشجویی دانشگاه سنت مری:

دانشگاه سنت مری در بسیاری از رشته های ورزشی دانشجویی فعالیت دارد که به اعضای دانشگاه فرصت می دهد تا در انواع فعالیت های ورزشی شرکت کنند. مانند:

رقص (باشگاه رقص دانشگاه سنت مری)

سوارکاری (تیم سوارکاری سنت ماریز)

کاراته

بیس بال (لیگ)

راگبی (لیگ)

تنیس

هاکی زمینی (لیگ)

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
  • کشور
    کانادا
  • استان
    نوا اسکوشیا
  • شهر
    هلیفکس
  • تعداد دانشجویان
    6373
  • زبان
    انگلیسی
  • ددلاین ترم می
    1 ژانویه
  • ددلاین ترم سپتامبر
    15 نوامبر

هنر

رئیس: دکتر مارگارت مک دونالد

بازرگانی

رئيس: دکتر هارجت ببرا

علوم پایه

رئیس: دکتر لری فرانسیس

مطالعات و تحقیقات تحصیلات تکمیلی

رئیس: دکتر آدام سارتی

17,778 دلار کانادا

دانشگاه سنت ماریز متعهد است با ارائه بیش از 260 بورس تحصیلی و جوایز در هر سال برای دانشجویان، موفقیت شما را تضمین کند.

جوایز ورودی:

بورس های تحصیلی دانشگاهی و بورس های تحصیلی برای دانشجویان ورودی سال اول دانشگاه.

بورس ها و جوایز سال دوم به بعد:

بورس های تحصیلی دانشگاه و بورس های تحصیلی برای دانشجویان که پس از سال اول تحصیل در دانشگاه سنت ماریز تحصیل می کنند.

جوایز تحصیلات تکمیلی

برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعمال می شود.

پیمایش به بالا