دانشگاه سنت بونیفیس کانادا

Université de Saint-Boniface

معرفی دانشگاه سنت بونیفیس کانادا

دانشگاه سنت بونیفیس، یک دانشگاه دولتی است که به زبان‌های فرانسه و انگلیسی فعالیت می‌کند. این دانشگاه در محله سنت بونیفیس در وینیپگ، منیتوبا، کانادا واقع شده است. به عنوان یک مؤسسه وابسته به دانشگاه منیتوبا، سنت بونیفیس برنامه‌های تحصیلی عمومی و تخصصی را ارائه می‌دهد. تعداد دانشجویان این دانشگاه در کل حدود ۲۰۰۰ نفر است.

دانشگاه سنت بونیفیس در سال 1818 و توسط اسقف نوربرت (1787-1887) تأسیس شده است و از قدیمی ترین موسسه های آموزشی پس از متوسطه کانادا است.

در همین زمان، منیتوبا شاهد ورود بسیاری از افراد تازه وارد فرانسوی زبان از کبک و همچنین فرانسه، سوئیس و بلژیک بود. در سال ۱۸۸۰، با افزایش ثبت نام، نیاز به ساختمان بزرگتر در محلی که اکنون به عنوان پارک پراونچر شناخته می‌شود، به وجود آمد. تعداد دانشجویان ثبت نام کننده در آن زمان حدود ۳۰۰ نفر بود.

در سال 1890، فرانسوی ها مجوز رسمی تدریس به زبان فرانسه خود را در منیتوبا از دست دادند و در سال 1916، دستورالعملی (قانون تورنتون) زبان فرانسه را در مدارس عمومی استان ممنوع اعلام کرد. اما دانشگاه در عمل به فعالیت خود ادامه داد و حتی مدارس دولتی را تشویق به مخالفت با قانون تصویبی دولت کرد. تدریس زبان فرانسه به صورت مخفیانه ادامه یافت.

در 25 نوامبر 1922، آتش سوزی بزرگ در یک اتاق موسیقی در زیرزمین آغاز شد و آتش سوزی ساختمان را کاملاً تخریب کرد، که شامل تمام سوابق آن و کتابخانه 40،000 جلدی بود.

دهه 1960 با تغییرات اساسی آغاز شد: مانند ورود زنان به کلاس ها (1959) و آغاز آموزش (از جمله مکالمه زبان فرانسه به عنوان زبان دوم)

در سال 1975، دانشگاه شروع به ارائه برنامه های فنی كرد، كه منجر به ایجاد دانشکده های تخصصی در سال 1989 شد.

این موسسه پس از تصویب قانونی در سپتامبر 2011 به طور رسمی به دانشگاه سنت بونیفیس تغییر نام داد.

علیرغم تصویب قانون جدید دانشگاه، دانشگاه سنت بونیفیس همچنان به دانشگاه منیتوبا وابسته است که در سال 1877 به تأسیس آن کمک کرد. البته این ارتباط بین دو دانشگاه منیتوبا و سنت بونیفیس بیش از 135 سال می باشد و کمک های شایانی را به دانشجویان نموده است. مدرک دانشگاه همچنان توسط دانشگاه منیتوبا اعطا می شود. اما فارغ التحصیلان برخی از برنامه ها مدرک خود را از دانشگاه سنت بونیفیس دریافت می کنند.

با توجه به ارائه بعضی از رشته ها به زبان فرانسه، این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان فرانسه در این استان را دارند بسیار مناسب می باشد.

دانشگاه سنت بونیفیس که واقع در خیابان 200 د. لا. کتیدرل در قلب محله سبز و آرام وینیپگ است، در اطراف خود کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید زیادی را دارد. همچنین در نزدیکی دانشگاه بیمارستان سنت بونیفیس، کلیسای جامع سنت بونیفیس و یک رودخانه قرار دارد. عابرین قطعا با عبور از این مناطق از زیبایی های بی نظیر آن شگفت زده خواهند شد.

ساختمان اصلی این دانشگاه دارای امکاناتی نظیر سالن بدنسازی (دو سالن)، مرکز تناسب اندام اسپورتکس، کتابخانه، مرکز دانشجویی، آمفی تئاتر، سالن رایانه و یک گالری هنری است.

  • کشور
    کانادا
  • استان
    منیتوبا
  • شهر
    وینیپگ
  • تعداد دانشجویان
    1900
  • زبان
    انگلیسی, فرانسه
  • ددلاین ترم ژانویه
    1 دسامبر
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 جولای
نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
8,132 دلار کانادا

هر ساله، دانشگاه سنت بونیفیس تعداد قابل توجهی بورس تحصیلی را به دانشجویان سال اول که در دانشگاه ثبت نام کرده باشند، اعطا می کند.

در صورت ارائه درخواست قبل از اول مارس، می توانید شانس دریافت بورسیه را داشته باشید. واجد شرایط بودن این بورسیه براساس معیارهای زیر است:

ثبت نام در یک دوره دانشگاهی تمام وقت

اخذ حداقل 15 واحد درسی در هر ترم

حفظ معدل حداقل 80 درصد در هر ترم

بورس های دیگری نیز توسط این دانشگاه ارائه می شوند، اما توجه داشته باشید اکثر آن ها به دانشجویان کانادایی (شهروند کانادا، اقامت دائم کانادا) اختصاص می یابند.

هنر

مطالعات کانادایی

مدیریت بازرگانی

علوم

بیوشیمی

میکروبیولوژی

پرستاری

مطالعات بهداشت

علوم پرستاری

فناوری اطلاعات

ارتباطات رسانه ای

مدیریت تجارت

مدیریت گردشگری

مطالعات آموزشی کودکان

خدمات جامعه

آموزش

آموزش – مشاوره

آموزش – مدیریت مدرسه

آموزش – زبان

مترجمی

پیمایش به بالا