دانشگاه کبک چیکوتیمی کانادا

Université du Québec à Chicoutimi

معرفی دانشگاه کبک چیکوتیمی کانادا

دانشگاه چیکوتیمی کبک دانشگاهی است که زیر نظر دانشگاه کبک فعالیت می کند. این دانشگاه در سال 1969 تأسیس شد و در منطقه چیکوتیمی سیجنای، کبک، کانادا مستقر است. دانشگاه چیکوتیمی دارای مراکز مطالعاتی در لا مالبی، سنت فلیسین و آلما می باشد. در حال حاضر در حدود 7000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند و 209 استاد نیز در دانشگاه تدریس می کنند. پس از دانشگاه های UQAM و UQTR، این سومین دانشگاه از بین ده شعبه بزرگ دانشگاه کبک می باشد.

دانشگاه چیکوتیمی بیش از چهل برنامه کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد. این دانشگاه برای تحقیقات خود به ویژه در زمینه های آلومینیوم (با دو مرکز تحقیقاتی)، جنگلداری، مطالعات مربوط به حوزه منابع آب، زمین شناسی و مطالعات جمعیت بسیار مشهور است.

در سال 2005، دانشگاه چیکوتیمی با همکاری دانشگاه هایی از مراکش، لبنان، چین، سنگال، کلمبیا و برزیل برنامه هایی را برای دانشجویان کشورهای خارجی ارائه داد.

در سال 2006، دانشگاه شربروک ساختمان دانشکده پزشکی خود را در محوطه دانشگاه چیکوتیمی افتتاح کرد و به دانشجویان خود اجازه داد تا در دانشگاه چیکوتیمی برای سایر دوره ها مانند زیست شناسی نیز ثبت نام کنند.

دانشجویان مهندسی می توانند تخصص خود را در رشته های زیر انتخاب کنند:

مهندسی کامپیوتر، مهندسی زمین شناسی

مدرسه هنر، انیمیشن و طراحی (NAD) در مونترال واقع شده و بخشی از دانشگاه چیکوتیمی است.

دانشگاه چیکوتیمی بیش از صد برنامه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای تعداد زیادی از دانشجویان خود ارائه می‌دهد. بیش از 7،500 دانشجو از آموزش با کیفیت بالا در این دانشگاه بهره‌مند می‌شوند. پردیس دانشگاه چیکوتیمی علاوه بر آموزش، یک زندگی دانشجویی پرجنب و جوش را نیز فراهم می‌کند. فعالیت‌های فراوان و رویدادهای دانشجویی متعددی که در طول سال برگزار می‌شوند، این محوطه دانشگاه را بسیار جذاب و پرانرژی می‌سازند! همچنین، دانشگاه چیکوتیمی دارای یک مرکز ورزشی با امکانات بالا است که فراهم کردن امکانات ورزشی برای تعداد زیادی از ورزش‌ها را در برمی‌گیرد.

ویله د سیجنای هفتمین شهر بزرگ کبک با جمعیتی بیش از 150،000 نفر است. بخش چیکوتیمی واقع در کنار رودخانه سیجنای در قلب این کلانشهر است. چیکوتیمی به ساکنان و همچنین دانشجویان شهر خود خدمات و مزایای زیادی را در زمینه های بهزیستی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و … ارائه می دهد.

دانشگاه چیکوتیمی به همه موارد ذیل نزدیک است:

خدمات شهری، بوتیک ها، کافه ها، پارک ها و سالن های اجتماعات.

با توجه به طبیعت بسیار باشکوه و متنوع منطقه، چیکوتیمی بدون شک یک شهر جذاب برای شما خواهد بود. شما قادر خواهید بود از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای باز لذت ببرید. همچنین، انتظار داشته باشید که با مردمان محلی برخوردهای جالبی داشته باشید که از تعامل با خارجی‌ها لذت می‌برند. تمام این عوامل با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا چیکوتیمی را به یک مقصد بی‌نظیر برای تحصیل تبدیل کنند.

این دانشگاه همچنین توافق نامه ای را با بعضی از دانشگاه های خارج از کانادا دارد که در راستای آن به دانشجویان خود این اجازه را می دهد که چند واحد درسی را در خارج از کانادا داشته باشند.

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
  • کشور
    کانادا
  • استان
    کبک
  • شهر
    چیکوتیمی
  • تعداد دانشجویان
    7500
  • زبان
    انگلیسی, فرانسه
  • ددلاین ترم ژانویه
    1 سپتامبر
  • ددلاین ترم می
    1 مارچ
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 مارچ
12,500 دلار کانادا

در صورت داشتن معدل بالا در طول دوره تحصیلی، می توانید به بخش مالی دانشگاه مراجعه کرده و از انواع بورس هایی که ارائه می گردند مطلع شوید.

حسابداری

مدیریت کسب و کار

تجارت کشاورزی

علم و فناوری مهندسی

مهندسی کشاورزی

علم و فناوری مهندسی

علوم دامی

انیمیشن

هنر و رسانه

علم و فناوری مهندسی

آموزش ورزشی

علوم بهداشتی

مؤسسات بانکی و مالی

مدیریت کسب و کار

زیست شناسی

شیمی

علوم انسانی و علوم اجتماعی

مطالعات ارتباطات

مهندسی نرم افزار

علوم رایانه

مدیریت ساخت

حقوق

طراحی و توسعه

مهندسی پزشکی

اقتصاد

الکترونیک و فناوری مهندسی کامپیوتر

انگلیسی، لیسانس

کارآفرینی – مدیریت کسب و کار

علوم زیست محیطی

علم و فناوری مهندسی

تجارت و مد

مدیریت خدمات غذایی

شیمی

جغرافیا

زمین شناسی

گرافیک

تاریخ

مدیریت منابع انسانی

کینزیولوژی

ریاضیات

بازاریابی

موسیقی

فلسفه

عکاسی

فیزیک

علوم گیاهی و خاک

علوم سیاسی

روانشناسی

جامعه شناسی

اسپانیایی

مدیریت زنجیره تأمین

تئاتر

رژیم غذایی

پیمایش به بالا