دانشگاه لتبریج کانادا

University of Lethbridge

معرفی دانشگاه لتبریج کانادا

دانشگاه لتبریج یک دانشگاه جامع علمی، پژوهشی و عمومی است. این دانشگاه در لتبریج، آلبرتا، کانادا واقع شده است. همچنین این دانشگاه مرکز دیگری نیز در شهر کلگری، آلبرتا دارد. ساختمان اصلی دانشگاه در ضلع غربی رودخانه اولدمن واقع شده است.

دانشگاه لتبریج در سال 1967 تاسیس شد. این دانشگاه یک موسسه جامع علمی و پژوهشی  است که بیش از 150 برنامه را در دانشکده های هنر و علوم، مدیریت، آموزش، علوم بهداشت و هنرهای زیبا ارائه می دهد. این دانشگاه به دلیل تأکید بر یادگیری تجربی، تحقیقات بین رشته ای و برنامه های متنوع کاملاً شناخته شده است.

تالار دانشگاه که توسط معمار آرتور اریکسون طراحی شده و در سال 1971 در غرب رودخانه اولدمن تکمیل شده است، به دلیل اصالت معماری و طراحی بی نظیر آن، تحسین بین المللی را داشته است. این دانشگاه از آن زمان گسترش یافته است که شامل یک کتابخانه، مرکز ورزش و سلامتی، اندرسون هال، ساختمان اتحادیه دانشجویی، ساختمان آب و علم محیط زیست آلبرتا، هال مارکین، مرکز علوم اعصاب رفتاری کانادا، استادیوم، ساختمان پنی (مرکز شهر)، یک ساختمان جدید علمی و دانشگاهی و چندین اقامتگاه می شود. این دانشگاه همچنین دارای یک پردیس در کلگری است که برنامه هایی را از طریق دوره های عصر و آخر هفته در مدیریت و علوم بهداشتی ارائه می دهد. (کلاس هایی که با توجه به زمان برگزاری آن ها، برای دانشجویان شاغل بسیار مناسب است.)

مایک ماهون در دوره دوم خود به عنوان رئیس دانشگاه لتبریج خدمت می‌کند و از اول ژوئیه سال ۲۰۱۰ به عنوان رهبر این مؤسسه فعالیت می‌کند. قبل از این، وی سمت رئیس دانشکده تربیت بدنی در دانشگاه آلبرتا را بر عهده داشت. همچنین، مایک ماهون به عنوان رئیس هیئت دانشگاه‌های کانادا نیز فعالیت دارد.

این دانشگاه یک “دانشگاه جامع علمی و پژوهشی” در نظر گرفته می شود و به معنی ارائه طیف وسیعی از برنامه های دانشگاهی و حرفه ای است که عموماً به مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد منجر می شوند و در نتیجه برای موفقیت در این دانشگاه باید توانایی تحقیقات قوی داشته باشید.

این دانشگاه به ویژه در علوم، رتبه بسیار بالایی دارد، اما به طور کلی در تمام زمینه های تحقیق علمی این مرکز دارای 60 صندلی تحقیقاتی می باشد.

این دانشگاه دارای چندین مرکز و انستیتو است. از جمله آنها می توان به انستیتوی تحقیقاتی آلبرتا (AGRI)، موسسه تحقیقات و آموزش RNA آلبرتا (ARRTI)، مرکز تصویربرداری زمینی آلبرتا (ATIC)، مرکز علوم اعصاب رفتاری کانادا (CCBN)، مرکز تحقیقات کانادایی در فن آوری های پیشرفته فلورین (C-CRAFT)، مرکز مطالعه ارتباطات علمی (CSSC)، مرکز فرهنگ و اجتماع (CCC)، مرکز تاریخ و سنت (COHT)، مرکز بازاریابی با مسئولیت پذیری اجتماعی (CSRM)، موسسه کیفیت خدمات بهداشتی (HSQI)، انستیتوی مطالعات کودک و نوجوان (I-CYS)، موسسه علوم تصویربرداری فضا، انستیتوی پرنتیس برای مطالعات جهانی و اقتصاد، انستیتوی تجارت کوچک (SBI)، و مؤسسه محیط زیستی برای محیط های پایدار (WISE) اشاره کرد.

زیرساخت های دانشگاه در علوم و فناوری اطلاعات برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد قابل دسترسی است و دانشگاه از نظر مشارکت کارشناسی در پژوهش و نوآوری دانشکده ترجمه و به عنوان یک رهبر استان است.

دانشگاه لتبریج در رده پنجم کانادا در مقطع کارشناسی طبق رتبه بندی مک لین در سال 2019 قرار گرفت.

  • کشور
    کانادا
  • استان
    آلبرتا
  • شهر
    لتبریج
  • تعداد دانشجویان
    9150
  • زبان
    انگلیسی
  • ددلاین ترم می
    1 اکتبر
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 فوریه
17,526 دلار کانادا

دانشجویانی که در دانشگاه لتبریج تحصیل می‌کنند، به طیف گسترده‌ای از جوایز و نشان‌ها دسترسی دارند. برخی از جوایز بر اساس عملکرد تحصیلی ارائه می‌شوند، اما معیارهای دیگر نیز ممکن است در نظر گرفته شوند. این معیارها شامل نیازهای مالی، پتانسیل رهبری، مشارکت در جامعه، توانایی‌های هنری و ورزشی می‌باشد. بنابراین، ارزیابی برای اهدای جوایز و نشان‌ها به چندین جنبه و مهارت دانشجویان بستگی دارد.

همه برنامه های بورس های این دانشگاه اواسط ژانویه باز می شوند و می توانید به برنامه آن ها دسترسی پیدا کنید. این دانشگاه لیست بورس های سالیانه خود را در وبسایت آن نیز ارائه می دهد.
نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی

این دانشگاه دارای شش دانشکده است که مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند:

دانشکده علوم

دانشکده آموزش

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده علوم بهداشتی

دانشکده بازرگانی دیلون

دانشکده تحصیلات تکمیلی

دانشکده علوم چندین برنامه در رشته های دندانپزشکی، روزنامه نگاری، حقوق، پزشکی، تغذیه و علوم غذایی، اپتومتری و دامپزشکی را ارائه می دهد.

پیمایش به بالا