دانشگاه مونترال کانادا

Université de Montréal

معرفی دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال  یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در مونترال، کبک، کانادا است. پردیس اصلی این دانشگاه در دامنه شمالی مونت رویال در محله های Outremont و Candte-des-Neiges قرار دارد. این موسسه شامل سیزده دانشکده، بیش از شصت بخش و دو دانشگاه وابسته است: پلی تکنیک مونترال (دانشکده مهندسی) و دانشگاه مونترال (دانشکده تجارت). این دانشگاه بیش از 650 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد و از جمله 71 رشته دکتری را ارائه می دهد.

این دانشگاه در سال 1878 تأسیس شد. پس از صدور منشور پاپ در سال 1919 و یک منشور استانی در سال 1920 به عنوان یک دانشگاه مستقل شناخته شد.

این دانشگاه بیش از 34,335 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 11,925 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (به استثنای دانشگاه‌های وابسته) دارد. فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سابق این دانشگاه در سراسر کانادا و سراسر جهان زندگی می‌کنند و به عنوان مقامات دولتی، دانشگاهیان و رهبران حوزه‌های مختلف حرفه‌ای خدمت می‌کنند.

دانشگاه مونترال یک دانشگاه تحقیقاتی با بودجه عمومی و عضو انجمن دانشگاه ها و کالج های کانادا است. دانشجویان مقطع کارشناسی اکثریت جامعه دانشگاه را تشکیل می دهند و 74 درصد از اعضای دانشجویی دانشگاه را تشکیل می دهند، در حالی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی 26 درصد از اعضای دانشجویی را تشکیل می دهند. هم اکنون این دانشگاه 66768 دانشجو دارد (از جمله دانشجویان موسسات وابسته HEC Montréal و پلی تکنیک مونترال). بیش از 9500 دانشجوی دانشگاه دانشجویان بین المللی هستند، در حالی که 8000 نفر دیگر ساکن دائم کانادا محسوب می شوند. از اول ژوئن 2010 تا 31 می 2011، دانشگاه 7012 مدرک لیسانس، 461 مدرک دکترا و 3893 مدرک فوق لیسانس اعطا کرده است.

بسته به تابعیت دانشجویی، دانشجویان ممکن است واجد شرایط برای دریافت کمک مالی از برنامه‌های مختلف باشند. این کمک‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش، سازمان‌های تفریحی و ورزشی استانی، وام‌ها و کمک‌های دانشجویی کانادا از طریق دولت‌های فدرال و استانی ارائه می‌شوند. دفتر کمک‌های مالی دانشگاه به عنوان واسطه‌ای بین دانشجویان و دولت کبک برای تسهیل در امور مربوط به برنامه‌های کمک مالی فعالیت می‌کند. این کمک‌های مالی می‌توانند به صورت وام، کمک هزینه، بورس‌های تحصیلی و برنامه‌های کاری ارائه شوند.

دانشگاه مونترال به طور مداوم در چندین رده بندی دانشگاهی رتبه بندی شده است. در رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهانی در رتبه بندی دانشگاه های 2019، این دانشگاه رتبه 151-200 در جهان و 6-9 در کانادا را به دست آورد. رتبه بندی دانشگاههای جهانی آموزش عالی 2020، دانشگاه را در رتبه 85 در جهان و پنجم در کانادا قرار داده است. در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2020 در رتبه 137 در جهان و پنجم در کانادا بود.

  • کشور
    کانادا
  • استان
    کبک
  • شهر
    مونترال
  • تعداد دانشجویان
    49245
  • زبان
    انگلیسی, فرانسه
  • ددلاین ترم ژانویه
    1 سپتامبر
  • ددلاین ترم می
    1 فوریه
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 فوریه
نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر

بورس‌های تحصیلی بدون شک یک روش بسیار مناسب برای تأمین هزینه تحصیلات شما هستند! با این حال، مهم است بدانید که بیشترین تمرکز بر روی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر قرار دارد. همچنین باید بدانید که این بورس‌ها در کل به دانشجویانی که سوابق تحصیلی عالی دارند، اختصاص می‌یابد.

برای دانشجویان بین المللی، بورس های تحصیلی خاص باعث کاهش قابل توجهی در شهریه می شوند، یعنی جایزه معافیت از شهریه.

تحصیلات تکمیلی (ESP) سالانه بیش از 8 میلیون دلار کمک مالی به دانشجویان ارائه می دهد.

برنامه های مطالعه – کار:

برنامه های وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی به برخی از دانشجویان که دچار مشکلات مالی هستند، کمک می کند تا بتوانند اشتغال پاره وقت در دانشگاه را بدست آورند. در واقع، به لطف این برنامه ها، شهریه دانشجویان واجد شرایط به طور کامل یا بخشی از آن حذف می گردد.

مقاطع تحصیلی
12,320 دلار کانادا
پیمایش به بالا