دانشگاه پرنس ادوارد کانادا

University of Prince Edward Island

معرفی دانشگاه پرنس ادوارد کانادا

دانشگاه پرنس ادوارد (UPEI) یک دانشگاه دولتی در شارلوت تاون، جزیره پرنس ادوارد، کانادا و تنها دانشگاه استان است. این دانشگاه در سال 1969 تاسیس شد.

ریشه های این دانشگاه به سال 1804 باز می گردد، زمانی که فرماندار ستوان ادوموند فنینگ عضو شورای قانونگذاری جزیره پرنس ادوارد خواستار تأسیس کالج کنت شد. سال 1820، نخستین ساختمان کالج کنت، معروف به “مدرسه ملی” یا مدرسه جیمز برودینگ ساخته شد. کالج به افتخار پادشاه آینده ادوارد هفتم در سال 1860 به نام این شاهزاده ولز تغییر نام یافت. اولین دانشجویی که در این دانشگاه ثبت نام کرد، الیزابت رولینز اپرلی بود که بعداً رئیس دانشگاه شد.

پردیس دانشگاه پرنس ادوارد، واقع در بلودره در پایتخت جزیره پرنس ادوارد واقع شده است، این دانشگاه در 134 هکتار زمین ساخته شده است.

ساختمانهای اصلی در چهار ضلع مرکزی برای حفظ انسجام در طراحی و زیبایی در حالی که مطابق با استانداردهای مدرن هستند، بازسازی شده اند. ساختمان اصلی، ساخته شده در سال 1854 و ساختمان هال دالتون، که بین سالهای 1917 تا 1919 ساخته شده، جزو مکان های تاریخی ثبت شده در کانادا هستند.

سالن یادبود جنگ، یک ساختمان برجسته در پردیس دانشگاه پرنس ادوارد است که معمولاً به عنوان “سالن یادبود” شناخته می‌شود. این ساختمان در سال ۱۹۴۶ به عنوان یک خوابگاه برای دانشجویان ساخته شد و شامل تقدیرنامه‌ها و نمادهایی از فارغ‌التحصیلانی است که در جنگ جهانی اول و دوم جان خود را از دست دادند. این تقدیرنامه‌ها و نمادها به عنوان افتخارات دانشگاه مورد توجه قرار می‌گیرند.

در طی چهار دهه گذشته، دانشگاه پرنس ادوارد با بسیاری از ساختمانهای جدید که در محوطه دانشگاه تاسیس شده اند، رشد چشمگیری را داشته است، از جمله آن می توان به ساختمان مرکزی (1973)، مرکز علوم (1967)، تالار بلانچارد (1973)، سالن برناردین (1968)، کتابخانه رابرتسون ( 1975)، دانشکده دامپزشکی آتلانتیک (1986)، مرکز ورزشی چیوان (1990)، سالن غذاخوری واندا وایات (1990)، مرکز فناوری، مرکز شیمی ایروینگ (1997)، مرکز دانشجویی مورفی (2002)، مرکز مک لاچلان (2004)، مرکز دنیس اندرو هال (2006)، مرکز تحقیقات جوآن (2007)، یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه که محل برگزاری شورای ملی تحقیقات کانادا می باشد، مرکز کشاورزی کانادا و سالن ماریون مک داگال (2008) اشاره کرد. آخرین ساختمان احداث شده نیز مرکز علوم بهداشتی و پرستاری دانشگاه می باشد.

هفت دانشکده دانشگاه پرنس ادوارد (هنر، تجارت، آموزش، پرستاری، علوم، مهندسی و دامپزشکی) و یک دپارتمان (علوم ریاضی و محاسباتی) طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند.

برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا برای اولین بار از طریق کالج آتلانتیک معرفی شدند و از ابتدای سال ۱۹۹۰، مدرک کارشناسی ارشد علوم از طریق دانشکده علوم ارائه می‌شد. در همان سال، اولین دانشجویان در برنامه جدید کارشناسی ارشد دانشگاه پذیرفته شدند.

این دانشگاه در رشته های مدیریتی نیز در بین دانشگاه های کانادا از اعتبار خوبی برخوردار می باشد.

دانشگاه پرنس ادوارد بیش از 17 میلیون دلار در سال بودجه تحقیقاتی دارد که این امر نشان دهنده اعتبار آن در انجام پروژه های تحقیقاتی می باشد.

دانشگاه پرنس ادوارد مؤسسه مونت گومری را در سال 1993 تأسیس کرده است که تحقیقات علمی مختلفی را انجام می دهد و از آن زمان تا کنون در زمینه پیشرفت های تحقیقاتی این دانشگاه نقش زیادی داشته است.

  • کشور
    کانادا
  • استان
    پرینس ادوارد
  • شهر
    شارلوت تاون
  • تعداد دانشجویان
    4317
  • زبان
    انگلیسی
  • ددلاین ترم ژانویه
    1 سپتامبر
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 آپریل
6,822 دلار کانادا

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد سالانه بورس‌های تحصیلی ورودی را برای دانشجویان بین‌المللی که به این دانشگاه می‌پیوندند، ارائه می‌دهد. مبالغ بورس‌های تحصیلی در بازه ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است. در ارائه بورس‌های ورودی تعالی دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه پرنس ادوارد، ضوابط زیر رعایت می‌شود:

دارای مجوز تحصیل معتبر در کانادا؛

عملکرد تحصیلی قوی را در نشان دهید، با میانگین های معدل بین 90٪ تا 100٪ (یا معادل GPA) و یا جزء 5٪ تا 10٪ برتر رتبه های رشته خود باشید.

شرکت در فعالیت ها و تجربیات فوق برنامه، از قبیل تجربه های داوطلبانه، تدریس، فعالیت های ورزشی، استعدادهای هنری و یا سایر موارد مرتبط.

توصیه های معتبری را از معلمان یا مدرسانی ارائه دهید که تجربه مستقیمی با فعالیت ها و عملکردهای دانشجویی شما دارند.

مهارت های قوی در زمینه زبان انگلیسی، که دانشجویان را برای پژوهش و تحقیق های دقیق دانشگاهی آماده کرده است.

این بورس تحصیلی به حساب دانشجو واریز خواهد شد تا به عنوان بخشی از شهریه وی در دانشگاه پرنس ادوارد استفاده شود.

بورس ها بیشتر به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرند اما دانشجویان کارشناسی نیز از سال دوم به بعد می توانند برای دریافت بعضی از آن ها در صورت واجد شرایط بودن، اقدام نمایند.

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
پیمایش به بالا