دانشگاه ویلفرد لوریر کانادا

Wilfrid Laurier University

معرفی دانشگاه ویلفرد لوریر کانادا

دانشگاه ویلفرد لوریر یک دانشگاه دولتی در واترلو، انتاریو، کانادا است. این دانشگاه همچنین یک پردیس دوم در برانتفورد نیز دارد. نام دانشگاه به افتخار سر ویلفرد لورییر، هفتمین نخست وزیر کانادا، گذاشته شده است. دانشگاه ویلفرد لوریر در زمینه‌های مختلف برنامه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. با حدود ۱۸,۰۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف، این دانشگاه یک محیط آکادمیک بسیار مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان فراهم کرده است.

در تاریخ 18 آوریل 2018، به دانشگاه ویلفرد لوریر برای احداث مکان جدید پردیس در میلتون، انتاریو، مجوز داده شد. با همکاری کالج کانستوگا، پردیس جدید در بخش آموزش میلتون ساخته خواهد شد.

این دانشگاه بیش از 1500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی تمام وقت و پاره وقت دارد و دارای بیش از 500 عضو هیئت علمی و کارمند است. لوییر در حال گذر از یک دانشگاه در مقطع کارشناسی به یک دانشگاه تحقیقاتی ​​است. در بررسی مجله مکلین در سال 2019 در دانشگاههای کانادا، لوییر از بین 15 دانشگاه کانادایی که در گروه جامع قرار گرفتند در رده ششم قرار گرفت.

گزارشی ثبت شده در سال 2016 نشان می دهد که شش رشته برتر مشهور در دانشگاه لوریر ، به ترتیب: تجارت، مطالعات ارتباطات، روانشناسی، جرم شناسی، اقتصاد و زیست شناسی هستند.

لوریر تفاهم نامه ای را با چندین شرکت کانادا نظیر  KPMG ، Ernst،Young ، PepsiCo ، Scotiabank ، Unilever و Manulife Financial امضا کرده است که به موجب آن باعث تسهیل در کاریابی دانشجویان می شود. (معرفی آن ها به شرکت های مذکور)

کتابخانه دانشگاه لورییر:

براساس گزارش سالانه 2014-2015، كتابخانه دانشگاه دارای 1 میلیون جلد کتاب، 312،000 كتاب الکترونیکی، 68000 مجله الکترونیکی و 280 پایگاه داده می باشد. علاوه بر این، این کتابخانه عضو گروه کتابخانه های سه دانشگاه (دانشگاه واترلو، دانشگاه گلف، دانشگاه ویلفرد لورییر) است که از طریق آن دسترسی به یک مجموعه اطلاعات ترکیبی در بیش از هفت میلیون مقاله چاپی امکان پذیر است.

این کتابخانه دارای سه ساختمان مختلف می باشد : کتابخانه پردیس واترلو، کتابخانه دیجیتال پردیس برانتفورد و کتابخانه گرند ریور هال.

دانشکده تجارت و اقتصاد لازاریدیس در دانشگاه ویلفرد لوریر بسیار شهرت دارد و در واترلو، انتاریو واقع شده است. این دانشکده بیش از ۱۶۰ استاد تمام وقت و ۶۰ استاد پاره وقت دارد و به عنوان بزرگترین دانشکده ویلفرد لوریر شناخته می‌شود.

این دانشگاه همکاری گسترده ای را با دانشگاه واترلو مخصوصا در رشته ام بی ای دارد که می تواند منجر به ارائه مدرک از دانشگاه طرف توافق نیز بشود.

پردیس واترلو لوریر در شهر واترلو واقع شده است. دانشکده های دانشگاه در پردیس واترلو، تجارت، هنر، علوم و موسیقی هستند. درمجموع، تقریباً 15000 دانشجو در این پردیس مشغول به تحصیل هستند.

پردیس رانتفورد

پردیس لوریر در برانتفورد، انتاریو، تقریباً در 50 کیلومتری جنوب پردیس واترلو واقع شده است. این پردیس در سال 1999 با حضور 39 دانشجو افتتاح شد. در ژانویه سال 2015، تعداد 2،625 دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت در این پردیس مشغول به تحصیل بودند. در اواخر سال 2017، دانشگاه لوریر با افزایشی چشمگیر، در حدود 3000 دانشجو مشغول به تحصیل داشت.

طبق گزارش مکلین این دانشگاه از کیفیت بسیار خوبی مخصوصا در رشته های مدیریتی و آموزش برخوردار است.

این دانشگاه در زمینه های ورزشی بسیار فعال می باشد. تیم های هاکی، والیبال، بسکتبال و فوتبال این دانشگاه دارای مقام های مختلفی در سطح کانادا هم در رشته های مربوط به آقایان و هم بانوان هستند.

در تاریخ 13 نوامبر 2004، تیم فوتبال دانشگاه در مقابل 8 هزار و 175 تماشاگر در مسابقه فینال برنده شد و به قهرمانی های مک کستر پایان داد. تیم فوتبال آقایان در نوامبر سال 2005 نیز موفق به کسب جام وانیر شد.

نخستین قهرمانی تیم بانوان لوریر در سال 1992 توسط تیم فوتبال بانوان بدست آمد. تیم فوتبال بانوان دانشگاه یک مقام دومی در سال 1995 را نیز در کارنامه خود دارد.

تیم هاکی بانوان دانشگاه نیز اولین قهرمانی خود را در سال 2005 در مسابقات سی آی اس کانادا کسب نمود.

امکانات ورزشی:

امکانات ورزشی در دانشگاه ویلفرد لوریر شامل یک مجتمع ورزشی چند منظوره، یک ورزشگاه فوتبال، دو زمین اسکواش، یک استخر با اندازه استاندارد مسابقات المپیک، یک سالن صخره نوردی، سالن بدنسازی، سالن والیبال و سالن بسکتبال می باشد.

دانشگاه لوریر در زمینه جذب دانشجویان بین المللی بسیار موفق عمل کرده است و بیش از 100000 فارغ التحصیل از 85 کشور جهان دارد.

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
21,434 دلار کانادا
  • کشور
    کانادا
  • استان
    اونتاریو
  • شهر
    واترلو
  • تعداد دانشجویان
    18589
  • زبان
    انگلیسی
  • ددلاین ترم سپتامبر
    15 ژانویه

اسکالر شیپ (Scholarship):

بورس‌های تحصیلی برای تشویق و پاداش پیشرفت تحصیلی بر اساس رقابتی اعطا می‌شوند. بورسیه‌های ورودی به صورت خودکار اختصاص داده می‌شوند و در دسترس دانشجویانی است که در سال اول برنامه کارشناسی وارد می‌شوند و دارای شرایط تعیین شده از طرف دانشگاه هستند.

جایزه (Award):

این جایزه برای ترکیبی از پیشرفت تحصیلی و مشارکت در فعالیتهای فوق برنامه مانند کار داوطلبانه یا شرکت در برنامه های ورزشی دانشگاه، بر مبنای رقابتی اعطا می شود. جوایز همیشه نیاز به ارسال فرم درخواست دارند و دریافت کنندگان جوایز باید نیاز مالی را نشان دهند.

بورس (Bursaries):

بورس ها همیشه بر اساس نیاز اقتصادی اثبات شده و پیشرفت تحصیلی رضایت بخش است. لازم نیست این بورس ها بعدا به دانشگاه بازپرداخت شوند.

دفتر جوایز دانشجویی لوریر مسئولیت اجرای کمک های مالی و برنامه های اعطای جوایز و بورس برای همه دانشجویان دانشگاه را دارد و گزینه های مختلفی را برای کمک به شما در تأمین بودجه تحصیلات خود ارائه می دهد.

پیمایش به بالا