دانشگاه آزاد برلین آلمان

Freie Universität Berlin

معرفی دانشگاه آزاد برلین آلمان

دانشگاه آزاد برلین (آلمانی: Freie Universität برلین، که اغلب با عنوان FU Berlin یا به اختصار FU مخفف می شود) یک دانشگاه تحقیقاتی است که در برلین آلمان واقع شده است. یکی از ممتازترین دانشگاههای آلمان، با تحقیقات خود در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی و همچنین در زمینه علوم طبیعی و زندگی مشهور است.

دانشگاه آزاد برلین در سال 1948 در برلین غربی با حمایت آمریکا در اوایل دوره جنگ سرد به عنوان دانشگاهی واقع در غرب فردریک ویلیام، واقع در شرق برلین تأسیس شد و با سرکوب شدید کمونیستی روبرو شد. نام آن به جایگاه برلین غربی به عنوان بخشی از “جهان آزاد” غربی بر خلاف “جهان کمونیستی” ناخوشایند “و بطور کلی دانشگاه تحت کنترل کمونیست” ناخوشایند “در شرق برلین اشاره دارد.

دانشگاه آزاد برلین یکی از یازده دانشگاه نخبه آلمانی در ابتکار عمل عالی دانشگاههای آلمان است.

در سال 2008، با تلاش مشترک، دانشگاه آزاد برلین به همراه دانشکده حاکمیت هرتی و مرکز تحقیقات علوم اجتماعی WZB برلین، دانشکده تحصیلات تکمیلی برلین را برای انجام مطالعات ایجاد کردند.

دانشگاه آزاد برلین در تاریخ 4 دسامبر 1948 توسط دانشجویان و دانشمندان تأسیس شد. این بنیاد به شدت با آغاز دوره جنگ سرد مرتبط است. دانشگاه برلین در بخش اتحاد جماهیر شوروی سابق برلین واقع شده بود. بین سالهای 1945 و 1948، بیش از 18 دانشجو دستگیر و تحت آزار و اذیت قرار گرفتند ، برخی از آنها حتی توسط پلیس مخفی شوروی (NKVD) اعدام شدند.

در اواخر سال 1947، دانشجویان اول خواستار دانشگاهی عاری از نفوذ سیاسی بودند. اوج اعتراضات در 23 آوریل 1948 به دست آمد: پس از اخراج سه دانشجو از دانشگاه بدون محاکمه، حدود 2000 دانشجو در هتل Esplanade اعتراض کردند. در پایان ماه آوریل، فرماندار ارتش آمریكا لوسیوس دی.كلی دستور داد كه به طور قانونی تشكیل یك دانشگاه جدید در بخش های غربی را بررسی كنند. در 19 ژوئن 1948 “کمیته مقدماتی برای ایجاد دانشگاه آزاد” متشکل از سیاستمداران، اساتید، کارمندان اداری و دانشجویان تشکیل جلسه داد. کمیته با مانیفست با عنوان “درخواست ایجاد دانشگاه آزاد در برلین” برای حمایت از مردم درخواست کرد.

مقامات شهرداری برلین پایه و اساس دانشگاه آزاد را اعطا کردند و خواستار افتتاح ترم زمستانی 1948 شدند. در همین حال، کمیته دانشجویان در جمهوری دموکراتیک آلمان دانشگاه جدید را به عنوان “دانشگاه به اصطلاح رایگان” در اسناد رسمی تا سقوط دیوار برلین توصیف کرد.

سال 2007 برای دانشگاه آزاد برلین یک سال بسیار مهم بود. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های برجسته آلمان، دارای بیشترین تأیید بودجه در میان دانشگاه‌های آلمان بود و در حال حاضر یکی از نه دانشگاه برتر آلمان است که بودجه استراتژی توسعه آینده خود را دریافت می‌کند. همچنین در همان سال، دانشگاه آزاد برلین یک ساختمان یادبود به دانشجویان مؤسس اهدا کرد، که در طی اعتراضات به قتل رسیدند. این دانشگاه همچنین جایزه آزادی را به شخصیت‌هایی اهدا می‌کند که نقش ویژه‌ای در راه آزادی ایفا کرده‌اند.

دانشگاه آزاد برلین براساس سنت بنیانگذاری خود، این روزها واژگان لاتینی را برای حقیقت ، عدالت و آزادی دارد. طراح این مهر مورخ هنر و رئیس سابق دانشگاه آزاد برلین، ادوین ردسبل بود.

کتابخانه دانشگاه با موجودی 8.5 میلیون جلدی و بیش از 25000 مجله توزیع شده در کتابخانه دانشگاه مرکزی (UB) و 49 کتابخانه تخصصی انستیتوها، سیستم کتابخانه این دانشگاه در آلمان جزو بهترین ها می باشد. موارد منتشر شده از سال 1990 کاملاً دیجیتالی شده و از طریق OPAC قابل دسترسی هستند. دانشگاه آزاد برلین به كتابخانه سپرده گذاري سازمان ملل متحد اعطا شده و با سيستم كتابخانه هاي جهاني سازمان ملل تحت نظارت كتابخانه Dag Hammarskjöld در نيويورك مرتبط است. اتحادیه اروپا همچنین از دانشگاه آزاد برلین به عنوان یک مرکز اسناد و مدارک اروپایی استفاده می کند. به عنوان بخشی از کتابخانه سازمان ملل و اتحادیه اروپا، کلیه نشریات مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل، دیوان بین المللی دادگستری و همچنین انتشارات شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری را در بر می گیرد.

اگرچه دانشگاه آزاد برلین به طور کلی یک کتابخانه قرض دهنده است، اما برخی از کتابخانه های کوچکتر بخش ها به اصطلاح Präsenzbibliotheken نامیده می شوند ، جایی که دانشجویان فقط قادر به خواندن کتاب یا ژورنال هستند. از سال 2005، دانشگاه آزاد برلین یک کتابخانه جدید با حدود 12،250 متر مربع فضای قابل استفاده ایجاد کرد. برنامه ریزی شده است که شامل کلیه کتابخانه های گروه های علوم طبیعی و مؤسسات کوچکتر در علوم انسانی (به عنوان مثال مصر شناسی) باشد. هزینه های پیش بینی شده در حدود 51 میلیون یورو است. کار ساخت و ساز در مارس 2012 با برنامه ریزی برای اتمام در پایان سال 2014 آغاز شد.

با داشتن 12 دپارتمان و سه مؤسسه مرکزی بین رشته ای، این دانشگاه را می توان به عنوان یک دانشگاه سنتی که تحصیلات در تمام رشته های علوم پایه امکان پذیر است

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
  • کشور
    آلمان
  • شهر
    برلین
  • تعداد دانشجویان
    31500
  • زبان
    انگلیسی, آلمانی
  • ددلاین ترم می
    1 نوامبر
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 آپریل
  • وبسایت

گروه زیست شناسی، شیمی، داروسازی

گروه علوم زمین

گروه تاریخ و مطالعات فرهنگی

وزارت حقوق

دانشکده تجارت و اقتصاد

گروه ریاضی و علوم کامپیوتر

گروه آموزش و روانشناسی

گروه فلسفه و علوم انسانی

گروه فیزیک

گروه علوم سیاسی و اجتماعی

گروه دامپزشکی

مقاطع تحصیلی

بورس های تحصیلی برای داوطلبان بین المللی دکتری موجود می باشد:

در چارچوب بودجه بین‌المللی سازی تحقیقات در دانشگاه آزاد برلین، اساتید این دانشگاه مجاز به اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان دکتری در مرکز همکاری‌های بین‌المللی هستند. هدف از این اقدام، حمایت از جذب نامزدهای بین‌المللی برای دوره دکتری است.

بودجه شامل بورسیه ماهانه 1.300 یورو (حداکثر سه ماه) و کمک هزینه سفر می باشد. برنامه های بورس فقط توسط اساتید دانشگاه آزاد برلین برلین ارائه می شود.

311 یورو
پیمایش به بالا