دانشگاه اچ ای سی مونترال کانادا

HEC Montréal

معرفی دانشگاه اچ ای سی مونترال کانادا

دانشگاه اچ ای سی مونترال یک مدرسه تجاری ( بیزنس اسکول ) کانادایی است که در مونترال کانادا واقع شده است. دانشگاه اچ ای سی مونترال که در سال 1907 تأسیس شد، دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه مونترال ( Université de Montréal ) است و به عنوان اولین مدرسه تجاری ( بیزنس اسکول ) در کانادا شناخته می شود.

برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از جمله لیسانس مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد مدیریت، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دکترای مدیریت و علاوه بر این یک برنامه MBA اجرایی مشترک با دانشگاه مک گیل در این بیزنس اسکول ارائه می شوند.

اچ ای سی مونترال برای برنامه MBA خود در بین دانشگاه های بازرگانی کانادا مقام اول، در بین سراسر جهان در بین دانشگاه های تجاری ( بیزنس اسکول ) غیر آمریکایی و در بین 30 مدرسه برتر تجاری ( بیزنس اسکول ) بین المللی توسط Bloomberg BusinessWeek در سال 2015 در رتبه اول در بین دانشگاه های تجاری کانادا قرار گرفت.

دانشگاه اچ‌ای‌سی مونترال در سال 1907 توسط هیئت تجارت متروپولیتن مونترال تأسیس شد. از سال 2017 به بعد، تعداد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بیش از 87,900 نفر بوده است. از سال 1921، انجمن فارغ‌التحصیلان اچ‌ای‌سی مونترال نماینده فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سراسر کانادا و سایر نقاط جهان می‌باشد.

اچ ای سی مونترال برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به همراه آموزش های اجرایی و بستر دوره های آنلاین ارائه می دهد.

برنامه ها:

لیسانس مدیریت بازرگانی :

اچ ای سی مونترال لیسانس مدیریت بازرگانی را در 3 قالب مختلف ارائه می کند:

– فرانسوی: دوره های اصلی در فرانسه  و گزینه های بعدی که ممکن است به زبان فرانسه، انگلیسی یا اسپانیایی باشد. یک ترم در خارج از کشور اختیاری است اما توصیه می شود.

– دو زبانه: دوره های اصلی به زبان فرانسه و انگلیسی و پس از آن گزینه هایی به زبان فرانسه، انگلیسی یا اسپانیایی. یک ترم در خارج از کشور (یا برنامه دانشگاه خارج از کشور) اختیاری است اما توصیه می شود.

– سه زبانه: دوره های اصلی در فرانسه، اسپانیایی و انگلیسی و پس از آن یک ترم اجباری در خارج از کشور (یا برنامه دانشگاه خارج از کشور) و گزینه های مربوط به هر یک از این سه.

تبادل دانشجویی بسیار رایج است: بیش از 450 دانشجو در برخی از 127 دانشگاه شریک در 40 کشور (استرالیا، آرژانتین، برزیل، فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا، هنگ کنگ، سنگاپور، تایلند  چین، ژاپن، سوئد و غیره) شرکت می کنند و 450 دانشجوی دیگر نیز از این دانشگاه ها به  مونترال می آیند.

دانشجویان بین المللی بخش قابل توجهی از جمعیت دانشجویی را تشکیل می دهند (حدود 35٪) و رایج ترین ریشه آنها اروپا، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین است.

گواهینامه های حرفه ای ( Certificate ) :

گواهینامه ها دوره های حداقل یک سال است. آنها دیپلم در یک رشته تخصصی مدیریت  به ارزش 30 واحد هستند. این دانشگاه بیش از 25 گواهینامه ارائه می دهد.

کارشناسی ارشد مدیریت :

معمولاً مدت زمان دریافت مدرک کارشناسی ارشد بین 18 تا 24 ماه است. در این مدت، دانشجویان می‌توانند با انجام یک پایان‌نامه تحقیقی یا انجام یک پروژه تحت نظارت، به همراه دوره‌های اضافی، مدرک خود را کسب کنند. برای ورود به برنامه کارشناسی ارشد، داوطلبان باید مدرک لیسانس در یک رشته مانند مدیریت، ریاضیات، مهندسی، روانشناسی، اقتصاد یا رشته‌های مرتبط دیگر را در اختیار داشته باشند. بسیاری از دانشجویان برای ورود به برنامه کارشناسی ارشد، باید درس‌های پیش‌نیاز را از سال آخر دوره لیسانس خود به پایان برسانند.

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
  • کشور
    کانادا
  • استان
    کبک
  • شهر
    مونترال
  • تعداد دانشجویان
    12252
  • زبان
    انگلیسی, فرانسه
  • ددلاین ترم ژانویه
    1 اکتبر
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 می
  • وبسایت
مقاطع تحصیلی

این دانشگاه بورس های مختلفی را در چندین برنامه مطالعاتی ارائه می دهد.

این بورسیه ها به داوطلبان دارای سابقه عالی دانشگاهی اعطا می شوند.

بورس های تحصیلی ENTREPRENEURSHIP :

بورس های کارآفرینی برای تشویق کارآفرینی و به رسمیت شناختن کارآفرینان آینده طراحی شده اند.

 

معافیت های شهریه ای مختلف:

این بورس ها شهریه های پرداخت شده توسط دانشجویان بین المللی را به همان میزان شهریه دانشجویان کبک و شهروند کانادا کاهش می دهد.

معافیت از این طریق در لحظه پذیرش به کلیه دانشجویان بین المللی دکتری ارائه می شود.

در هر ترم، دانشگاه تعدادی از معافیت های شهریه را برای دانشجویان بین المللی که تمام وقت در ترم اول خود در برنامه کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند ارائه می دهد. این معافیت ها شهریه را به میزان شهریه دانشجویان کبک کاهش می دهد. برای واجد شرایط بودن در این معافیت ها، دانشجویان بین المللی باید در ترم فعلی در حداقل 9 واحد درسی ثبت نام کنند. دوره های زبان شامل این روش نمی شود.

پیمایش به بالا