دانشگاه پلی تکنیک مونترال کانادا

Polytechnique Montréal

معرفی دانشگاه پلی تکنیک مونترال کانادا

دانشگاه پلی تکنیک مونترال یک دانشکده مهندسی وابسته به دانشگاه مونترال ( Université de Montréal ) در مونترال، کبک کانادا است. این دانشگاه مقام اول در کانادا به دلیل تحقیقات مهندسی خود را دارد. گاهی اوقات از آن به عنوان مونترال پلی تکنیک یاد می شود. این دانشگاه آموزش های کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهد و در تحقیقات بسیار فعال است.

پلی تکنیک مونترال در سال 1873 تاسیس شد و ساختمان آن در خیابان سنت دنیس قرار داشت. در سال 1958، آن را به محل فعلی خود در پردیس Université de Montréal منتقل کردند. ساختمان اصلی در سال 1975 و سپس در سال 1989 گسترش یافت. در سال 2002، گروه مهندسی کامپیوتر و برق ( که بعداً از هم جدا شدند ) شروع به اشغال طبقه 5 و 6 ساختمان قدیمی دانشگاه کردند. در سال 2003، ساخت سه ساختمان جدید آغاز شد.

در دهه 1960، هدف اصلی دانشگاه آموزش مهندسان بود. با این حال، از سال 1959 به بعد، دانشگاه تمرکز خود را به تحقیقات معطوف کرد. امروزه، این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی برجسته در زمینه علوم کاربردی در کانادا است.

پلی تکنیک مونترال به دلیل تحقیقات پویای خود که بیش از 40 درصد بودجه خود را برای سال 2008-2009 (60.5 میلیون دلار) اختصاص داده است، مشهور است. در میان دانشکده های مهندسی U15، پلی تکنیک مونترال راه را در بسیاری از زمینه های تحقیق پیش می برد: تعداد صندلی های تحقیقاتی کانادا (شماره 1)، کل کمک های مالی NSERC (شماره 1)، تعداد مقالات در دانشگاهای مهندسی در کانادا ( شماره 5) و کمکهای مالی تحقیقاتی NSERC با همکاری صنعت (شماره 1).

پلی تکنیک مونترال 12 برنامه کارشناسی را ارائه می دهد، که توسط هفت دپارتمان اداره می شوند. دانشجویان می توانند تخصص خود را در رشته های زیر انتخاب کنند:

مهندسی شیمی

زمین شناسی، معدن

مهندسی عمران

مهندسی زمین شناسی

مهندسی معدن

مهندسی برق

مهندسی پزشکی

مهندسی کامپیوتر و نرم افزار

مهندسی صنایع

مهندسی هوا فضا

مهندسی مکانیک

فیزیک مهندسی

مهندسی زیست پزشکی

مقاطع تحصیلی
نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
  • کشور
    کانادا
  • استان
    کبک
  • شهر
    مونترال
  • تعداد دانشجویان
    6900
  • زبان
    انگلیسی, فرانسه
  • ددلاین ترم ژانویه
    1 جون
  • ددلاین ترم می
    15 نوامبر
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 مارچ
  • وبسایت
21,750 دلار کانادا

دانشگاه پلی تکنیک مونترال به دانشجویان بین المللی که در برنامه دکتری ثبت نام کرده‌اند، امکان معافیت از پرداخت شهریه را ارائه می‌دهد. با این کمک مالی، دانشجویان بین المللی تقریباً همان مبلغ شهریه دانشجویان کبکی را پرداخت می‌کنند. ارزش بورس تحصیلی تقریباً 4600 دلار در هر ترم است. بورس تحصیلی از سال اول تحصیل در نظر گرفته می‌شود و در صورتی که دانشجو با موفقیت حداقل 9 واحد از دوره‌های اجباری برنامه تحصیلی (در دانشگاه پلی تکنیک مونترال یا دانشگاه‌های کبک) را که در برنامه تحصیلشان تعیین شده است، قبول شده باشند، این بورس هر ترم و تا پایان ترم 8 تمدید می‌شود.

توجه داشته باشید دانشجویان باید در سه ترم اول تحصیل حداقل معدل 3 از 4 را کسب کنند، در غیر این صورت بورس تحصیلی تمدید نخواهد شد.

هر ساله، دانشجویان پلی تکنیک تقریباً سه میلیون دلار بورس های داخلی و خارجی را دریافت می کنند.

پیمایش به بالا