دانشگاه سایمون فریزر کانادا

Simon Fraser University of Canada

معرفی دانشگاه سایمون فریزر کانادا

دانشگاه سیمون فریزر (SFU) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در بریتایش کلمبیا، کانادا است و دارای سه پردیس : برنابی (پردیس اصلی)، سوری و ونکوور است. پردیس اصلی 170 هکتاری برنابی در مونت برنابی، واقع در 20 کیلومتری (12 مایل) از مرکز شهر ونکوور، در سال 1965 تاسیس شد و بیش از 30،000 دانشجو و تقریباً 950 عضو هیئت علمی دارد.

این دانشگاه تنها مؤسسه آموزش عالی کانادایی است که در رقابت‌های انجمن ملی ورزشکاران دانشگاهی (NCAA) شرکت می‌کند. دانشگاه SFU به عنوان نخستین دانشگاه تحقیقاتی کانادا، مجوز معتبر آمریکا را کسب کرد و توسط کمیسیون کالج‌ها و دانشگاه‌های شمال غربی به عنوان یک مؤسسه معتبر شناخته شد. تاکنون، دانشکده SFU و فارغ‌التحصیلان آن موفق به کسب 43 بورسیه در انجمن سلطنتی کانادا، سه بورس تحصیلی رودز و یک جایزه پولیتزر شده‌اند.

دانشگاه سایمون فریزر در سال 1962 با عنوان آموزش عالی در بریتیش کلمبیا و برنامه ای برای آینده، توسط جان مک دونالد تأسیس شد. در ماه مه همان سال، گوردون ام. شروم به عنوان اولین رئیس دانشگاه منصوب شد.

در سال تحصیلی 2010-11، سایمون فریزر 29697 دانشجو داشت  که 14911 نفر تمام وقت و 14786 پاره وقت بودند. این دانشگاه در سالهای اخیر رشد کرده است و اخیراً به جمعیت فارغ التحصیلان بیش از 100000 نفر رسیده است. این دانشگاه 946 عضو هیات علمی و 3403 نفر پرسنل دارد. در ترم پاییز 2012، 4269 دانشجوی بین المللی ثبت نام کردند و 17٪ از کل دانشجویان را تشکیل می دهند. اکثر این دانشجویان بین المللی (60٪) از کشور های چین [و هنگ کنگ (6٪)] و کره جنوبی (6٪) می آیند.

  • کشور
    کانادا
  • استان
    بریتیش کلمبیا
  • شهر
    برنابی – ونکوور
  • تعداد دانشجویان
    34990
  • زبان
    انگلیسی
  • ددلاین ترم می
    15 ژانویه
  • ددلاین ترم سپتامبر
    31 مارس
  • وبسایت
نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر

دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی که شرایط لازم را دارا هستند، می‌توانند از انواع برنامه‌های کمک مالی، از جمله بورسیه‌های ورودی یا ادامه تحصیل، بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی، جوایز، کمک‌های تدریس و تحقیق، و وام‌ها بهره‌مند شوند. مجموع کمک‌های مالی بورس تحصیلی هر دانشجو در هر سال تحصیلی نمی‌تواند بیشتر از 50000 دلار باشد.

جوایز برای دانشجویان بین المللی:

دانشجویان بین المللی واجد شرایط بسیاری از جوایز دریافت شده از طریق دانشگاه سیمون فریزر هستند. برای لیست جوایز موجود، به جدول زمانی جوایز موجود در هر رشته و دپارتمان مراجعه کنید.

مقاطع تحصیلی
پیمایش به بالا