دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

Dresden University of Technology

معرفی دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

دانشگاه صنعتی درسدن (مخفف TUD یا دانشگاه فنی درسدن) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی، بزرگترین انستیتوی آموزش عالی در شهر درسدن، بزرگترین دانشگاه ساکسونی و یکی از 10 دانشگاه بزرگ آلمان با 32389 دانشجو است.

نام دانشگاه صنعتی درسدن تنها از سال 1961 به کار رفته است، اما تاریخچه این دانشگاه به نزدیکی 200 سال بازمی‌گردد و تا سال 1828 برمی‌گردد. به همین دلیل، این دانشگاه به یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های فناوری در آلمان و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور تبدیل شده است. این دانشگاه عضو TU9 می‌باشد که یک ائتلاف از نه مؤسسه برتر فناوری در آلمان است. در سال 2012، این دانشگاه توانست با ابتکار و عملکرد برجسته به عنوان یکی از یازده دانشگاه آلمان، عنوان “دانشگاه تعالی” را کسب کند.

در سال 1828، با صنعتی شدن کشور، “دانشکده فنی” برای آموزش کارگران ماهر در موضوعات فناوری مانند مکانیک، مهندسی مکانیک و ساخت کشتی تاسیس شد. در سال 1871، سال تأسیس امپراطوری آلمان، این مؤسسه به موسسه پلی تکنیک رویال ساکسون تغییر نام داد. در آن زمان موضوعاتی که با فناوری ارتباط نداشتند مانند تاریخ و زبان معرفی شدند. در اواخر قرن نوزدهم، این موسسه به دانشگاهی مبدل شده بود كه تمامی رشته ها را در بر می گرفت. در سال 1961 به نام فعلی خود، دانشگاه فناوری درسدن نامیده شد.

برخی از بناهای این دانشگاه قدمتی بیش از صد سال دارند (مانند ساختمانهای اطراف میدان پلاتز). معماری این ساختمانها بیشتر تحت تأثیر سبک هنری نو یا مکتب باوهاوس (به عنوان مثال ساختمان شیمی) است. در سالهای اخیر این ساختمان های تاریخی توسط ساختمانهای مدرن (به عنوان مثال کتابخانه، بخش بیوشیمی یا ساختمان علوم زندگی) تکمیل شده است.

پردیس اصلی و همچنین دانشکده پزشکی و علوم کامپیوتر، همگی در مرزهای شهر درسدن هستند. پردیس اصلی در جنوب مرکز شهر واقع شده است. دانشکده پزشکی را می توان در منطقه جوهانشتات یافت. دانشکده جنگلداری، که قبلاً آکادمی جنگلداری رویال ساکسون بود، در یک منطقه جنگلی در شهر نزدیک تارانس می باشد.

دانشکده های مهندسی:

دانشکده معماری شامل 6 بخش است. در حال حاضر 1،410 دانشجو ثبت نام کرده اند.

دانشکده مهندسی عمران از 11 بخش تشکیل شده است. این قدیمی ترین دانشکده دانشگاه است. در حال حاضر 800 دانشجو ثبت نام کرده اند.

دانشکده علوم کامپیوتر شامل شش بخش است: علوم کاربردی کامپیوتر، هوش مصنوعی، نرم افزار و مدیا – فناوری، معماری سیستم ها، مهندسی کامپیوتر و علوم نظری رایانه. این دانشکده 2703 دانشجو دارد.

دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات از 13 بخش تشکیل شده است. 2،288 دانشجو ثبت نام کرده اند.

دانشکده علوم محیط زیست دارای 2914 دانشجو است و در محوطه دانشگاه اصلی واقع شده است، به استثنای بخش جنگلداری که در تاندانت قرار دارد. بخش جنگلداری، قدیمی‌ترین بخش خود در آلمان است و تاریخچه آن به تأسیس آکادمی جنگلداری رویال ساکسون در سال 1816 برمی‌گردد.

دانشکده مهندسی مکانیک از 19 بخش تشکیل شده و 5،731 دانشجو دارد. این بزرگترین دانشکده در دانشگاه صنعتی درسدن است.

علوم انسانی و علوم اجتماعی:

دانشکده تجارت و اقتصاد شامل پنج بخش، مطالعات آموزش کسب و کار (Wirtschaftspädagogik) ، مدیریت تجارت، اقتصاد، سیستم های اطلاعات کسب و کار و آمار می باشد. 2،842 دانشجو ثبت نام کرده اند.

دانشکده آموزش و پرورش، واقع در شرق محوطه اصلی دانشگاه، 2،075 دانشجو دارد.

دانشکده فلسفه شامل بخش های تاریخ هنر، ارتباطات، موسیقی شناسی، علوم سیاسی، جامعه شناسی و الهیات است. 3،485 دانشجو ثبت نام کرده اند.

دانشکده مطالعات بین المللی یک موسسه به اصطلاح مرکزی دانشگاه است که هماهنگی بخش های حقوق، اقتصاد و علوم سیاسی برای دوره های روابط بین رشته ای بین المللی را ارائه می دهد.

3،442 دانشجوی بین المللی در دانشگاه صنعتی درسدن (2005/2006) ثبت نام کرده اند. بیشتر دانشجویان خارجی از اروپا (1.527) و پس از آن آسیا (1،404) و آمریکا (170) به این کشور آمده اند. در رتبه بندی کشورها بیشترین گروه دانشجویان از چین (710) و پس از آن لهستان (294) ، ویتنام (196) ، بلغارستان (160) و روسیه (154) هستند. این دانشگاه همچنین در بین کشورهای اروپای مرکزی و شرقی مانند جمهوری چک یا اوکراین بسیار محبوب است. همچنین، از طریق برنامه Erasmus و مشارکت با دانشگاه ها در ایالات متحده آمریکا، بسیاری از دانشجویان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی صحبت می کنند. زبانی که در طول تدریس صحبت می شود تقریباً همیشه در اکثر دانشکده ها آلمانی است. برای آمادگی برای پذیرش در دانشگاه، بسیاری از دانشجویان خارجی در دوره های آموزش زبان آلمانی در دانشکده زبان شرکت می کنند.

 

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
  • کشور
    آلمان
  • شهر
    درسدن
  • تعداد دانشجویان
    36,737
  • زبان
    انگلیسی, آلمانی
  • ددلاین ترم می
    31 می
  • ددلاین ترم سپتامبر
    30 نوامبر
279 یورو

سرویس تبادل دانشگاهی آلمان (DAAD) بزرگترین سازمان پشتیبانی جهانی در زمینه مبادلات بین المللی برای دانشجویان و دانشگاهیان است و در 58 کشور جهان نمایندگی می شود.

بانک اطلاعاتی بورسیه DAAD اطلاعات گسترده ای در مورد برنامه های مختلف بورس تحصیلی ارائه می دهد.

آیا شما در حال حاضر دانشجوی دانشگاه صنعتی درسدن هستید و می خواهید برای بورس تحصیلی متقاضی شوید؟ دانشجویان بین المللی می توانند از طریق برنامه ملی بورسیه تحصیلی “Deutschlandstipendium” در دانشگاه صنعتی درسدن و بورسیه DAAD اقدام کنند.

 

پیمایش به بالا