دانشگاه آلبرتا کانادا

University of Alberta

معرفی دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در ادمونتون، آلبرتا، کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1908 توسط الکساندر کامرون رادرفورد، اولین نخست وزیر آلبرتا، و هنری مارشال تووری، اولین رئیس جمهور کانادا تأسیس شد. آلبرتا یک “دانشگاه جامع علمی و پژوهشی” است که برنامه‌های دانشگاهی و تخصصی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. این دانشگاه به طور کلی به مدارک تحصیلی و کارشناسی ارشد سطح بسیار معتبر منجر می‌شود و تمرکز تحقیقاتی خوبی دارد.

پردیس اصلی دانشگاه آلبرتا شامل 150 ساختمان است که 50 بلوک شهری را در حاشیه جنوبی ساسکاچوان شمالی قرار داده‌اند و مستقیماً از مرکز شهر ادمونتون قابل دسترسی هستند. در این دانشگاه، 39،000 دانشجو از کانادا و 150 کشور دیگر در 400 رشته تحصیلی مختلف، در 18 دانشکده فعالیت می‌کنند.

دانشگاه آلبرتا یک پیشرو بزرگ اقتصادی در آلبرتا است. تأثیر دانشگاه بر اقتصاد آلبرتا حدود 12.3 میلیارد دلار در سال یا پنج درصد از تولید ناخالص داخلی استان است.

دانشگاه آلبرتا بیش از 275،000 فارغ التحصیل دارد، از جمله فرماندار کلان رولان میشنر. نخست وزیر جو کلارک؛ رئیس دادگستری کانادا بورلی مک لاچلین؛ پیتر لوژید، دیو هنکوک، جیم پرنتیس و ریچل نوتلی، نخست وزیر آلبرتا. دون ایوزون، شهردار ادمونتون و برنده جایزه نوبل، ریچارد ای تیلور.

این دانشگاه عضو شبکه توسعه روستایی آلبرتا، انجمن پیشرفت پایداری در آموزش عالی و سیستم پیگیری، ارزیابی و رتبه بندی پایداری است.

دانشگاه حدود 39300 دانشجو دارد، از جمله 7،700 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 7.800 دانشجویی بین المللی که نماینده 151 کشور هستند. اساتید دانشگاه 41 جایزه از سال 1986 تاکنون و بیش از 3 میلیون بورسیه تدریس (برترین جایزه کانادا برای تعالی تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر) کسب کرده اند. این دانشگاه در حدود 388 برنامه کارشناسی و 500 برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. هفتاد و دو محقق رودز از دانشگاه آلبرتا هستند.

  • کشور
    کانادا
  • استان
    آلبرتا
  • شهر
    ادمونتون
  • تعداد دانشجویان
    37830
  • زبان
    انگلیسی
  • ددلاین ترم ژانویه
    1 نوامبر
  • ددلاین ترم می
    1 مارچ
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 جولای
  • وبسایت
20,395 دلار کانادا
نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر

دانشگاه آلبرتا فرصت‌های تحصیلی فراوانی را برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد با پتانسیل تحصیلی برتر ارائه می‌دهد. هر سال بیش از 28 میلیون دلار بورسیه برای کمک به هزینه‌های تحصیلی در این دانشگاه اختصاص می‌یابد و بودجه تحصیلات تکمیلی آن در بین بالاترین سطوح در کانادا قرار دارد. هنگامی که در دانشگاه آلبرتا پذیرفته می‌شوید، بطور خودکار برای چندین بورس تحصیلی مورد نظر در نظر گرفته می‌شوید.

دانشگاه آلبرتا مفتخر است به بهترین ورزشکاران خود طیف گسترده ای از بورس های ورزشی و جوایز ورزشی را ارائه دهد.

مقاطع تحصیلی
پیمایش به بالا