دانشگاه بن آلمان

University of Bonn

دانشگاه بن یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در شهر بن، آلمان واقع شده است. این دانشگاه در تاریخ 18 اکتبر 1818 توسط فردریک ویلیام سوم تأسیس شد. دانشگاه بن برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد فراوانی در رشته های مختلف ارائه می‌دهد و با داشتن 544 استاد و 32,500 دانشجو، یکی از دانشگاه‌های بزرگ آلمان است. کتابخانه این دانشگاه بیش از پنج میلیون جلد کتاب دارد.

تا آگوست سال 2018، از میان فارغ التحصیلان برجسته، اساتید و محققان 10 نفر برنده جایزه نوبل شده اند. همچنین دوازده نفر از برندگان جایزه Gottfried Wilhelm Leibniz مانند: فردریش نیچه، کارل مارکس، هاینریش هاین، پرنس آلبرت، پاپ بندیکت شانزدهم، فردریک سوم، ماکس ارنست، کنراد آدناوئر و جوزف شوپتایر از این دانشگاه بوده اند.

دانشگاه بن یک دانشگاه متمرکز ندارد. ساختمان اصلی دانشگاه کاخ مسکونی سابق شاهزاده قدیم کلن در مرکز شهر است. ساختمان اصلی توسط انریکو زوکالی برای شاهزاده کلن، جوزف کلمنس ساخته شد. هافگارتن بارها و بارها محلی برای تظاهرات سیاسی بود، به عنوان مثال تظاهرات علیه تصمیم دوجانبه ناتو در 22 اکتبر 1981 با حدود 250،000 شرکت کننده.

دانشکده حقوق و اقتصاد، کتابخانه اصلی دانشگاه و چندین بخش کوچکتر دیگر در ساختمان‌های مدرن واقع شده‌اند که در فاصله کمی از جنوب ساختمان اصلی قرار دارند. همچنین گروه روانشناسی و گروه علوم کامپیوتر در حومه شمالی شهر بن قرار گرفته‌اند.

بخش های علمی و کتابخانه اصلی علوم در پوپلدورف و اندینیچ، در غرب مرکز شهر واقع شده اند و در مجموعه ای از ساختمان های تاریخی و مدرن قرار دارند.

دانشکده پزشکی در ونبرگ، تپه ای در حاشیه غربی بن واقع شده است. در کل دانشگاه بن 371 ساختمان دارد.

كتابخانه دانشگاه در سال 1818 تأسيس شد و با 6000 جلد کتاب شروع به کار کرداین کتابخانه حاوی حدود 200000 جلد کتاب در اواخر قرن 19 و حدود 600000 جلد کتاب در آغاز جنگ جهانی دوم داشت. یک حمله هوایی در 10 اکتبر 1944 حدود 200،000 جلد کتاب و بخش بزرگی از کتابخانه را نابود کرد. پس از جنگ، كتابخانه در سالهای 1960 در چندین مکان ساخته شده قرار گرفت و كتابخانه جدید مركزی در سال 1960 ساخته شد. در سال 1983 یک ساختمان کتابخانه جدید در پوپلدورف، غرب ساختمان اصلی افتتاح شد. ساختمان جدید کتابخانه مجموعه های علوم، کشاورزی و دارویی را در خود جای داده است. امروزه سیستم كتابخانه دانشگاه شامل كتابخانه مركزی، كتابخانه علوم، كشاورزی و پزشکی و حدود 160 كتابخانه كوچك است. دارای 2.2 میلیون جلد کتاب است و در حدود 14000 مجله علمی دارد.

دانشگاه بن 32 هزار و 500 دانشجو دارد و 4000 نفر از این افراد دانشجویان بین المللی هستند. هر ساله حدود 3000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند. این دانشگاه همچنین حدود 800 دانشجوی دکتری دارد. بیش از 90 برنامه در همه زمینه ها ارائه می شود. رشته های قوی که توسط دانشگاه مشخص شده است شامل ریاضیات، فیزیک، حقوق، اقتصاد، علوم اعصاب، ژنتیک پزشکی، زیست شناسی شیمیایی، کشاورزی، مطالعات آسیایی و شرقی و فلسفه و اخلاق است. این دانشگاه دارای بیش از 550 استاد، یک کادر دانشگاهی بیش از 3900 کارمند اداری است. بودجه سالانه بیش از 570 میلیون یورو در سال 2016 بود.

از سال 1818 دانشگاه بن دارای پنج دانشکده، یعنی دانشکده الهیات کاتولیک، دانشکده الهیات پروتستان، دانشکده حقوق و دانشکده هنر و علوم است. در سال 1928، دانشکده حقوق و گروه اقتصاد، که تا آن زمان بخشی از دانشکده هنر و علوم بود، در دانشکده جدید حقوق و اقتصاد ادغام شدند. در سال 1934، دانشگاه مستقل کشاورزی ایجاد شد.

پژوهشکده ها

مؤسسه Franz Joseph D Josephlger، تقابل و تعامل مسیحیان و یهودیان را در اواخر دوران باستان مطالعه می کند. این مؤسسه به نام مورخ کلیسا فرانتز جوزف دالگر که استاد الهیات در دانشگاه از سال 1929 تا 1940 بود نامگذاری شده است.

پژوهشکده ریاضیات گسسته بر ریاضیات گسسته و کاربردهای آن، به ویژه بهینه سازی ترکیبی و طراحی تراشه های رایانه ای تمرکز دارد. این موسسه با IBM و دویچه پست همکاری می کند.

مرکز بت برای فیزیک نظری، یک کار مشترک از فیزیکدانان نظری و ریاضیدانان در انستیتوهای مختلف و با دانشگاه بن است.

پس از تصمیم دولت آلمان در 1991 برای انتقال پایتخت آلمان از بن به برلین، شهر بن از دولت فدرال جبران خسارت زیادی دریافت کرد. این امر به ایجاد سه انستیتوی تحقیقاتی در سال 1995 منجر شد كه دو مورد از آنها به دانشگاه وابسته اند.

دانشگاه حاضر، نه مرکز تحقیقاتی مشترک و پنج واحد تحقیقاتی دارد که توسط بنیاد علوم آلمان تأمین می‌شوند. این دانشگاه هر سال بیش از 75 میلیون یورو بودجه تحقیقاتی خارجی جذب می‌کند.

براساس رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهانی سال 2019 توسط محققان دانشگاه شانگهای جیوتانگ، دانشگاه بن در رتبه 70 جهانی قرار گرفت.

در رتبه بندی دانشگاه جهانی آموزش عالی تایمز 2015/16، این دانشگاه در رتبه 94 قرار دارد.

امروز دانشگاه به هفت دانشکده تقسیم شده است:

دانشکده الهیات کاتولیک (آلمانی: Katholisch-Theologische Fakultät)

دانشکده الهیات پروتستان (آلمانی: Evangelisch-Theologische Fakultät)

دانشکده حقوق و اقتصاد (آلمانی: Rechts- und Staatswissenschaftliche Fakultät)

دانشکده پزشکی (آلمانی: Medizinische Fakultät)

دانشکده هنر (آلمانی: Philosophische Fakultät)

دانشکده ریاضی و علوم طبیعی (آلمانی: Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät)

دانشکده کشاورزی (آلمانی: Landwirtschaftliche Fakultät)

  • کشور
    آلمان
  • شهر
    بن
  • تعداد دانشجویان
    38043
  • زبان
    انگلیسی, آلمانی
  • ددلاین ترم می
    15 ژانویه
  • ددلاین ترم سپتامبر
    15 جولای
580 یورو
نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی

مؤسسات مختلف آلمانی بورسیه هایی را برای دانشجویان با انگیزه ارائه می دهند. بسیاری از این مؤسسات به مدارج عالی تحصیلی و شخصی نیز اهمیت زیادی می دهند. در بسیاری موارد، تعهدات اجتماعی و یا سیاسی و مشارکت در سمینارهای داخلی لازم است. دانشجویان بین المللی: لطفاً توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد، ملزم به آگاهی از زبان آلمانی است. برای جزئیات بیشتر در مورد مؤسسات مربوطه، به وب سایت های ذکر شده در زیر مراجعه کنید. اگر در بورس تحصیلی خاصی سؤالی دارید، با موسسه مربوطه تماس بگیرید:

DAAD برای دانشجویان بین المللی، سرویس تبادل دانشگاهی آلمان (DAAD) انواع طرح های اعطایی را ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به وب سایت DAAD نگاهی بیندازید.

Brot für die Welt برای متخصصان جوان با تجربه از کشورهای در حال توسعه تا سن 35 سالگی کمکهای بلاعوض کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. نرخ: 850 € / ماه ، مدت زمان: 18-36 ماه، مهلت درخواست: 1 ژانویه / 1 ژوئیه

پیمایش به بالا