دانشگاه ارلانگن - نورنبرگ آلمان

University of Erlangen-Nuremberg

معرفی دانشگاه ارلانگن – نورنبرگ آلمان

دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ (آلمانی: Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nnnberg، FAU) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهرهای ارلانگن و نورنبرگ در بایرن آلمان است.

دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ دومین دانشگاه بزرگ ایالتی در ایالت بایرن است. این دانشگاه دارای 579 استاد، 3،457 عضو هیات تحقیق و تقریبا 14300 کارمند است.

در ترم زمستانی 2018 حدود 38،771 دانشجو (از جمله 5،096 دانشجوی خارجی) در 265 رشته تحصیلی در دانشگاه ثبت نام کرده اند که بعضی از آن ها در پردیس ارلانگن و بعضی در پردیس نورنبرگ تحصیل می کنند. این آمار، دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ را در لیست 10 دانشگاه برتر آلمان قرار داده است. در سال 2018، 7390 دانشجو تحصیلات تکمیلی و 840 دانشجوی دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند. علاوه بر این، دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ 201 میلیون یورو (2018) بودجه خارجی را در همان سال دریافت کرد  و این امر آن را به یکی از قوی ترین دانشگاه های با سرمایه بالا در آلمان تبدیل کرد.

این دانشگاه در سال 1742 توسط فردریک از براندنبورگ تأسیس شد و در سال 1743 به ارلانگن منتقل شد. در دوره نازی، این دانشگاه از اولین دانشگاه‌هایی بود که در شورای دانشجویی، اکثریت طرفداران نازی را در اختیار داشت. در سال 1961، کالج تجارت در نورنبرگ با دانشگاه در ارلانگن ترکیب شد و نتیجتاً دانشگاه دو پردیس در دو شهر دارد.

دانشگاه فریدریش ارلانگن-نورنبرگ، به عنوان اولین دانشگاه آلمانی، یک شعبه در شهر بوسان کره جنوبی تأسیس کرده است. این شعبه دانشگاه در بوسان، برنامه های تحصیلات تکمیلی در رشته های شیمی و مهندسی محیط زیست را ارائه می‌دهد.

در سال 2014، دانشگاه فریدریش ارلانگن-نورنبرگ قصد داشت تا منطقه آزاد اقتصادی بوسان را به یک قطب آموزشی تبدیل کند. به این منظور، این دانشگاه با شرکت‌ها و دانشگاه‌های مختلف در سطح بین‌المللی همکاری می‌کند.

کتابخانه دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ سیستم کتابخانه ای از دانشگاه فریدریش الکساندر است و یک کتابخانه منطقه ای برای منطقه فرانکونیای میانه است. به عنوان یک کتابخانه دانشگاهی ، طیف گسترده ای از ادبیات تخصصی از همه دانشکده ها و خدمات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. با تقریباً 5.4 میلیون جلد کتاب، بزرگترین کتابخانه بایرن در خارج از مرکز ایالت مونیخ است. کتابخانه دانشگاه عضو اتحادیه کتابخانه های باواریایی است.

در فوریه 2007، سنا دانشگاه تصمیم به تغییر ساختار در پنج دانشكده گرفت.

در سال 1962، پس از بحث و گفتگوهای طولانی، پارلمان باواریا تصمیم به تأسیس دانشكده مهندسی در ارلانگن گرفت. سپس، دانشگاه ارلانگن در نتیجه در خواست ها که برای ده ها سال خواستار تأسیس دانشکده مهندسی در نورنبرگ بود پیروز شد. از آنجا که مناطق گسترده زمین ساخت و ساز مورد نیاز برای این پروژه در مرکز ارلانگن موجود نبود، پایه های یک دانشگاه جدید در سال 1964 در جنوب شرقی شهر بنا شد. تأسیس رسمی دانشکده مهندسی، سپس هفتمین دانشکده این دانشگاه، در سال 1966 بود.

 

در رتبه بندی تعداد مدیران ارشد اقتصاد آلمان، دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ در سال 2019 در رتبه 25 قرار گرفت.

در سال 2017، دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ رتبه چهارم را در آلمان در رشته های مهندسی / فناوری و علوم کامپیوتر، ششم در آلمان در پزشکی و داروسازی و هفتم در آلمان در علوم طبیعی و ریاضیات به دست آورد.

رتبه بندی دانشگاه QS جهانی این دانشگاه را به عنوان یک موسسه دانشگاهی که بیشترین نشریات را در آلمان تولید کرده است (جهانی بیست و یکم) رتبه بندی کرده است. در سال 2017، رویترز دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ را به عنوان 50مین دانشگاه خلاقانه در سطح جهان (2 آلمان، ششم در اروپا) قرار داد. در گزارش رتبه بندی رویترز که در سال 2019 منتشر شد، دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ به عنوان ابتکاری ترین دانشگاه آلمان و به عنوان دومین در اروپا رتبه بندی شده است.

در رتبه بندی علمی دانشگاه های جهانی برای سال 2014، دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ در بین گروه های مهندسی / فناوری و علوم رایانه در بین دانشگاه های آلمان در رده دوم قرار گرفت.

  • کشور
    آلمان
  • شهر
    ارلانگن
  • تعداد دانشجویان
    40174
  • زبان
    انگلیسی, آلمانی
  • ددلاین ترم می
    15 ژانویه
  • ددلاین ترم سپتامبر
    15 جولای
650 یورو

دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ به عنوان بخشی از برنامه بورسیه تحصیلی آلمان از دانشجویان با استعداد پشتیبانی می کند. بورس تحصیلی برای دانشجویانی که مدرک خود را در مدت استاندارد تحصیل به اتمام می رسانند در دسترس است و مبلغ 300 یورو در ماه (3600 یورو در سال) ممکن است به آن ها اختصاص داده شود. داوطلبان براساس معدل بدست آمده در دانشگاه (حداقل 1.5) برای ترم اول یا نمرات به دست آمده تا به امروز در تحصیلات دانشگاهی خود (حداقل 2.0) از نیمسال دوم به بعد انتخاب می شوند. موارد زیر نیز مورد توجه قرار می گیرد: دوره های تحصیل در خارج از کشور، کار داوطلبانه، شرایط ویژه اجتماعی، شخصی یا خانوادگی، سابقه آموزشی، نیاز اثبات شده مالی یا یک سال تجربه حرفه ای کاری. بورس های تحصیلی سالانه یک بار در آغاز نیمسال زمستان اهدا می شود.

کمک های بلاعوض بین 100 تا 500 یورو برای خرید کتاب یا سایر مطالب مطالعه و همچنین کمک به هزینه های چاپ پایان نامه های دکترا توسط صندوق بورس تحصیلی اسکار کارل فورستر به دانشجویان با استعدادی که نیاز مالی دارند پرداخت می شود. برای دریافت صلاحیت برای کمک به هزینه های چاپ و دریافت هرگونه بورسی، درآمد خالص ماهانه دانشجویان دکترا نباید بالاتر از 1750 یورو در ماه باشد.

این بورس تحصیلی فقط به دانشجویانی که در دوره استاندارد تحصیل در دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ ثبت نام کرده اند و همچنین در مرخصی تحصیلی نیستند اعطا می شود.

همه سازمان های بورس تحصیلی و همچنین BAföG بودجه ای را برای دوره های تحصیل در خارج از کشور تأمین می کنند. این بودجه معمولاً علاوه بر مبلغ بورس تحصیلی برای تحصیل در آلمان، برای تأمین هزینه سفر در نظر گرفته شده است. در برخی موارد، شهریه نیز ممکن است بازپرداخت شود.

 

همچنین سرویس تبادل دانشگاهی آلمان (DAAD) بورسیه هایی را برای داوطلبان دکترای آلمانی در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی غیر دانشگاهی ارائه می دهد. برنامه بورس تحصیلی برای تأمین بودجه تحصیلات یا سمتهای تحقیق برای متقاضیان در دسترس است.

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی

از اکتبر 2007، دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ شامل دانشکده های زیر است:

دانشکده علوم انسانی، علوم اجتماعی و الهیات

دانشکده تجارت، اقتصاد و حقوق

دانشکده پزشکی

دانشکده علوم

دانشکده مهندسی

دانشكده هاي زير بخشي از دانشگاه (به ترتيب تأسيس آنها) مرتب شده اند:

دانشکده الهیات

دانشکده حقوق

دانشکده پزشکی

دانشکده فلسفی I (فلسفه، تاریخ و علوم اجتماعی)

دانشکده فلسفی II (زبان ها و ادبیات)

دانشکده علوم I (ریاضیات و فیزیک)

دانشکده علوم دوم (زیست شناسی، شیمی و داروسازی)

دانشکده علوم III (جغرافیا، زمین شناسی / کانی شناسی / باستان شناسی)

دانشکده علوم اقتصادی و بازرگانی نورنبرگ

دانشکده آموزشی در نورنبرگ

لیست دانشکده های مهندسی:

مهندسی برق، الکترونیک و ارتباطات

مهندسی شیمی و بیولوژیک

علوم و مهندسی مواد (این گروه با توجه به رتبه کمی از رشته های مهندسی (QRED) در رتبه دهم بهترین در جهان قرار گرفت.)

مهندسی مکانیک

مهندسی کامپیوتر

این دانشکده هم با سایر علوم طبیعی و هم با موضوعات سنتی در دانشگاه ارتباط نزدیک دارد. دانشکده مهندسی در حال حاضر در زمینه های تحقیقاتی زیر تمرکز دارد:

مهندسی مواد

مهندسی علوم زندگی و فناوری پزشکی

فناوری انرژی

مدل سازی و شبیه سازی

فن آوری های نوری

فناوری اطلاعات و ارتباطات

میکرو / نانو الکترونیک

دانشگاه فریدریش ارلانگن- نورنبرگ ادعای رهبری را در تعدادی از موضوعات تحقیقاتی دارد. هشت مورد از این زمینه مهم تحقیقاتی عبارتند از:

مهندسی مواد

فن آوری های نوری

پزشکی و زیست سلولی- مولکولی

فناوری بهداشت

الکترونیک، اطلاعات و ارتباطات

انرژی، محیط زیست و آب و هوا

زبان و فرهنگ ها

نوآوری در حقوق و اقتصاد

پیمایش به بالا