دانشگاه فرایبورگ آلمان

University of Fribourg

معرفی دانشگاه فرایبورگ آلمان

دانشگاه فرایبورگ (به زبان محاوره آلمانی: Uni Freiburg)، اسم کامل آن دانشگاه آلبرت لودویگ از فرایبورگ (آلمانی: Albert-Ludwigs-Universität Freiburg)، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در فرایبورگ، بادن-وورتمبرگ آلمان واقع شده است. این دانشگاه در سال 1457 توسط سلسله هابسبورگ بعنوان دومین دانشگاه در قلمرو اتریش-هابسبورگ پس از دانشگاه وین تأسیس شد. امروزه فرایبورگ پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان است که دارای یک سنت دیرینه تدریس علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی است. این دانشگاه از 11 دانشکده تشکیل شده است و دانشجویان از سراسر آلمان و همچنین بیش از 120 کشور دیگر را به خود جذب می کند. دانشجویان خارجی حدود 18.2٪ از کل دانشجویان را تشکیل می دهند.

دانشگاه فرایبورگ با چهره هایی همچون مارتین هایدگر، هانا آرنت، رودولف کارناپ، دیوید داوب، یوهان اک، هانس-جورج گادامر، فردریش هایک، ادموند هوسرل، فردریش ماینکه، ماکس وبر، پل اوهلنوت و ارنست زرملو همراه بوده است. 21 برنده جایزه نوبل به عنوان فارغ التحصیلان دانشکده ها یا محققان وابسته به دانشگاه فرایبورگ هستند و 15 نفر نیز ضمن کار در دانشگاه، از بالاترین جایزه تحقیقاتی آلمان، جایزه گوتفرید ویلهلم لایب نیتس، تقدیر شده اند.

در ابتدا دانشگاه با چهار دانشکده (کلام، فلسفه، پزشکی و حقوق) آغاز به کار کرد. تأسیس آن متعلق به موج دوم بنیانگذاری دانشگاه های آلمان در اواخر قرون وسطی، مانند دانشگاه توبینگن و دانشگاه بازل است. دانشگاه فرایبورگ که با امتیاز پاپ تأسیس شد، در واقع – مانند همه یا بیشتر دانشگاه ها در قرون وسطا – جزوی از کلیسا بود و به همین دلیل به کلیسای کاتولیک روم و سلسله مراتب آن تعلق داشت. اسقف بازل به تبع آن مأمور یا صدراعظم آن (كانزلر) بود، اسقف كنستانس حامی آن بود و بنیانگذار واقعی دانشگاه حاكم، اركدوك آلبرت ششم اتریش بود و برادر فردریک سوم بود. در زمان تأسیس این دانشگاه به نام آلبرت ششم اتریش نامگذاری شد. وی زمین اختصاصی خود را در اختیار دانشگاه قرار داد.

این دانشگاه خیلی سریع دانشجویان زیادی را جذب کرد، مانند اولیست های ژیلر فون کایزبرگ، یوهان ریوچلین و یاکوب ویمففلینگ. هنگامی که اولریچ زاسیوس مشغول تدریس حقوق بود (تا سال 1536)، فرایبورگ به مرکز فقه اومانیستی تبدیل شد. از 1529 تا 1535، اراسموس روتردام در فرایبورگ زندگی و تدریس می کرد. از حدود سال 1559 به بعد، این دانشگاه در دانشکده آلت (کالج قدیمی) مستقر شده بود که امروزه “تالار شهر جدید” نامیده می شود. اهمیت دانشگاه در زمان مقابله با اصلاحات کاهش یافته است.

در 6 نوامبر 1684، اولین برنامه آموزشی دو زبانه آغاز شد.

سه پردیس بزرگ مرکز دانشگاه در کنار مرکز شهر تاریخی است، اما سایر ساختمانها و دانشکده ها در سراسر فرایبورگ پراکنده اند.

کتابخانه فعلی دانشگاه نیز در مرکز تاریخی واقع شده است. این کتابخانه یکی از بزرگترین ها در آلمان است و در اکتبر 2007، در رتبه بندی ملی کتابخانه های دانشگاه آلمان در رتبه چهارم قرار گرفت.

این دانشگاه دارای جمعیت ترکیبی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود 21،600 نفر است. حدود 16٪ از این دانشجویان خارجی هستند، از حدود 120 کشور مختلف. پذیرش تا حد زیادی به دانشکده و برنامه مورد نظر بستگی دارد و کاملاً مبتنی بر شایستگی است، با میانگین امتیاز امتحانات نهایی دوره متوسطه (آلمانی Abitur) یا سطح A نقش مهمی دارد. به طور کلی، در پاییز سال 2018، تقریباً 4000 از حدود 26،000 متقاضی پذیرش شده اند، این بدان معنی است که میزان قبولی دانشگاه در آن سال برابر با 38/15 درصد بود.

انشگاه فرایبورگ انواع مختلفی از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در 11 دانشکده خود در 150 رشته تحصیلی ارائه می دهد.

همانطور که بین دانشگاه های آلمان متداول است، سال تحصیلی شامل ترم های تابستان و زمستان است. دوره زمستان از 1 اکتبر تا 31 مارس برگزار می شود، در حالی که دوره تابستان از 1 آوریل تا 30 سپتامبر برگزار می شود. با این حال، سمینار ها و کلاس ها معمولاً برای کل این دوره ها اجرا نمی شود و امکان وقفه در بهار و پاییز را فراهم می کند.

به عنوان یک دانشگاه در آلمان، دانشگاه فرایبورگ شهریه‌های بسیار کمی را در نظر گرفته است. در حال حاضر، بدون توجه به شهروندی در اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه، هزینه هر ترم برای تمام برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ۱۵۰۰ یورو است.

این دانشگاه با ارسال مطالب منتشر شده خود در ابتکار عمل عالی دانشگاههای آلمان، امتیاز خوبی کسب کرد. دانشگاه در هر سه مقطع بودجه دریافت کرد. در دسته اول، بودجه تحصیلات تکمیلی به دانشکده بیولوژی و پزشکی اعطا شد. در مرحله دوم، بودجه برای مرکز تعالی برای مطالعات سیگنالینگ زیست شناختی اهدا شد و در دسته سوم، خط سرمایه گذاری استراتژی نهادی، فقط برای مؤسسات دارای مدارکی ارائه شده در دو دسته اول باز است ، این دانشگاه بودجه “Windows for Research” را دریافت می کند، که هدف آن ارتقاء سطح بالایی از مطالعات بین رشته ای بین حوزه های تحقیقاتی مختلف است. برای این منظور، دانشگاه مؤسسه مطالعات پیشرفته فرایبورگ (FRIAS) را تأسیس کرد. انتخاب برای دسته سوم رتبه بندی فرایبورگ به عنوان یکی از 9 دانشگاه “تعالی” در آلمان. این دانشگاه قرار است بیش از 130 میلیون یورو در پنج سال دیگر بودجه دریافت کند. در سال 2009، این دانشگاه همچنین در مسابقات سراسری به دلیل برتری در تدریس مورد تقدیر قرار گرفت. دانشگاه فرایبورگ، با برنامه های خود برای مفاهیم تدریس نوآورانه در آینده، به عنوان یکی از 10 برنده از بیش از 100 موسسه آموزش عالی انتخاب شد.

در سال 2012، در دور سوم ابتکار عمل، دانشگاه توانست با موفقیت بودجه لازم را برای دانشکده بیولوژی و پزشکی تأمین کند، در عین حال بودجه یک پروژه جدید نورو تکنولوژی را نیز بدست آورد.

در رده‌بندی دانشگاه‌ها که در سال‌های 2007 و 2008 توسط مجلات و نشریات آلمانی منتشر شده است، دانشگاه فرایبورگ به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان شناخته شده است. دانشکده‌های حقوق، پزشکی، اقتصاد، تاریخ، مطالعات انگلیسی، مطالعات آلمانی، زیست‌شناسی، دندانپزشکی و داروسازی به خصوص نمرات بالایی را کسب کرده‌اند. در زمینه علوم طبیعی، دانشگاه فرایبورگ به دلیل تأثیر کلی آنها در تحقیقات علمی، رتبه ششم در اروپا و رتبه دوم در آلمان را به خود اختصاص داده است. مرکز توسعه آموزش عالی، یک مرکز اندیشه آموزش عالی آلمان، بطور دوره‌ای رتبه‌بندی جامعی از برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری اروپا را منتشر می‌کند. در سال 2016، فرایبورگ در بین هفت زمینه موضوعی که مورد بررسی قرار گرفت، در گروه برتر رتبه کسب کرد. در بررسی جدیدی که توسط گروه انتشارات “Nature Top 100” انجام شده است، دانشگاه فرایبورگ به عنوان رتبه برتر دانشگاه آلمان و رتبه 66 در مجموعه جهانی و هجدهم در اروپا قرار گرفته است. همچنین، دانشگاه فرایبورگ به لحاظ کلی برنامه‌های ثبت اختراع خود، به عنوان سومین دانشگاه خلاق در آلمان شناخته شده است.

امروز حدود 430 استاد، 3695 کارمند دانشگاهی و 8644 کارمند غیر آکادمیک در دانشگاه آلبرت لودویگ کار می کنند. این دانشگاه بسیاری از دانشگاهیان را از خارج جذب می کند و در رده بندی های هومبولت 2005 و 2009 جایگاه های عالی کسب کرد.

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
  • کشور
    آلمان
  • شهر
    بادن وورتمبرگ
  • تعداد دانشجویان
    26467
  • زبان
    انگلیسی, آلمانی
  • ددلاین ترم می
    15 می

این دانشگاه به 11 دانشکده تقسیم می شود:

 

دانشکده الهیات

دانشکده حقوق

دانشکده پزشکی

دانشکده اقتصاد و علوم رفتاری

دانشکده فلسفه

دانشکده فلسفه (تاریخ، جامعه شناسی و غیره)

دانشکده ریاضی و فیزیک

دانشکده شیمی، داروسازی و علوم زمین

دانشکده زیست شناسی

دانشکده علوم جنگل و محیط زیست

دانشکده مهندسی

3,000 یورو

در دانشگاه کنکوردیا، بورس‌های رقابتی در زمان پذیرش برخی دانشجویان ارائه می‌شود تا به آنها اجازه دهد بر روی تحقیقات و مطالعات خود تمرکز کنند. این بورس‌ها ممکن است شامل جوایزی باشند که توسط دانشگاه کنکوردیا یا اهداکنندگان فردی ایجاد می‌شوند.

نمونه جوایز پرداخت شده از طریق دانشگاه کنکوردیا می تواند موارد زیر را شامل شود:

کمک هزینه تحصیلات تکمیلی دکتری دانشگاه کنکوردیا ، به مدت 4 سال در هر سال 14000 دلار ارزش دارد.

جایزه شهریه بین المللی کنکوردیا Award پرداخت شهریه با نرخ کبک است. ارزش تقریبی 37،915 دلار دارد.

بورسیه تحصیلی Concordia Merit ، 10،000 دلار ارزش دارد

این جوایز غالباً به دانشجویان با رزومه برتر تعلق می گیرد.

پیمایش به بالا