دانشگاه ینا آلمان

University of Jena

معرفی دانشگاه ینا آلمان

دانشگاه ینا، رسما دانشگاه فریدریش-شیلر ینا، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در ینا، تورینگن آلمان واقع شده است.

این دانشگاه در 2 فوریه سال 1558 تأسیس شده است و جزء ده دانشگاه قدیمی آلمان است. این دانشگاه وابسته به شش برنده جایزه نوبل است، در سال 2000 هربرت کرومر فارغ التحصیل ینا موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد.

از سال 2014، این دانشگاه حدود 19000 دانشجو ثبت نام کرده و 375 استاد دارد. رئیس فعلی آن، والتر روزنتال، در سال 2014 برای یک دوره شش ساله انتخاب شد.

قبل از قرن بیستم، بیشترین ثبت نام دانشگاه در قرن 18 بود. شهرت دانشگاه در زمان سرپرستی دوک چارلز آگوستوس، حامی گوته بسیار زیاد بود.

در قرن نوزدهم، گروه جانورشناسی نظریه تکاملی را تدریس کرد، با کارل ارنست هاکل و دیگران نظریه های مفصلی را در زمان داروین (1858) منتشر کردند.

در سال 1905، دانشگاه ینا 1100 دانشجو ثبت نام کرد و کادر آموزشی آن به تعداد 112 نفر بودند.

این دانشگاه در اواخر دوره‌های ساکسونی در سال 1918 تأسیس شد و پس از ادغام با اصولگرایان دیگر در ایالت آزاد تورینگیا در سال 1920، به دانشگاه ایالتی تورینگین تغییر نام یافت. در سال 1934، دانشگاه دوباره تغییر نام داد و نام فعلی آن دانشگاه فریدریش شیلر است. در طول قرن بیستم، همکاری بین شرکت زایس و دانشگاه باعث رونق و توجه جدیدی به دانشگاه شد و این منجر به افزایش چشمگیر بودجه و ثبت نام در دانشگاه شد.

در قرن بیستم، این دانشگاه به واسطه همکاری با کارل زایس، توانست به یک دانشگاه بزرگ تبدیل شود. در سال 1905، این دانشگاه دارای 1100 دانشجو و 112 استاد دانشگاه بود، که تقریباً بیست برابر آن زمان بود. دانشگاه فریدریش-شیلر تنها دانشگاه جامع در تورینگن است.

از سال 1995 با دانشگاه مارتین لوتر هال ویتنبرگ و دانشگاه لایپزیگ یک انجمن دانشگاهی برقرار است. هدف این است که تبادل اطلاعاتی و همکاری در زمینه های تحقیقاتی بین دانشگاه ها به خوبی انجام گردد. علاوه بر این، این همکاری به مدیریت دانشگاه فرصت می دهد تا تجارب خود را در جلسات منظم به اشتراک بگذارد و پروژه های مشترک را آغاز کند.

از اکتبر سال 2014، داروساز والتر روزنتال رئیس دانشگاه است. معاون دانشگاه نیز از سال 2007 ریاضی دان كلاوس بارتولم می باشد.

این دانشگاه دارای 10 دپارتمان می باشد:

 

کلام

فقه

اقتصاد و مدیریت تجارت

علوم انسانی

علوم اجتماعی و رفتاری

ریاضیات و علوم رایانه

فیزیک و نجوم

علوم شیمی و علوم زمین شناسی

زیست شناسی

داروسازی

  • کشور
    آلمان
  • شهر
    ینا
  • تعداد دانشجویان
    18403
  • زبان
    انگلیسی, آلمانی
  • ددلاین ترم می
    15 ژانویه
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 می
نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی

بسیاری از دانشجویان بین المللی با بورسیه اراس موس موندوس به دانشگاه ینا می آیند. این بورسیه ها شرایط ویژه و خاصی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند که با مراجعه به وبسایت این مرکز می توانید از آن ها مطلع شوید.

 

سرویس تبادل دانشگاهی آلمان (DAAD) همچنین بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان خارجی اعطا می کند. شما باید در مورد این و سایر ارائه دهندگان بورسیه تحصیلی آلمانی به اندازه کافی زود (حداقل یک سال قبل از شروع برنامه تحصیلی خود) از طریق DAAD اطلاعات کسب کنید.

317 یورو
پیمایش به بالا