دانشگاه کنستانز آلمان

University of Konstanz

معرفی دانشگاه کنستانز آلمان

دانشگاه کنستانز (آلمانی: Universität Konstanz) یک دانشگاه در شهر کنستانز در بادن-وورتمبرگ، آلمان است. پردیس اصلی این دانشگاه در سال 1972 پس از تأسیس در سال 1966 افتتاح شد. این دانشگاه جنوبی ترین دانشگاه آلمان است و در ساحل دریاچه کنستانسز تنها چهار کیلومتری مرز سوئیس واقع شده است. این دانشگاه دو دوره در سال های 2007 و 2012 عنوان دانشگاه عالی را به دلیل کیفیت بالای آموزش دریافت کرده است.

دانشگاه کنستانز (یا به طور رسمی دانشگاه کنستانز لیمن) با داشتن بیش از 11,500 دانشجو از حدود 100 کشور، یکی از دانشگاه‌های برجسته و معتبر آلمان است. این دانشگاه با بیش از 220 همکاری با دانشگاه‌های اروپایی و برنامه‌های تبادل بین‌المللی فراوان، شبکه‌ای جهانی را تسهیل می‌کند. دانشجویان می‌توانند از بیش از 100 برنامه درسی مختلف انتخاب کنند. علاوه بر این، دانشگاه کنستانز با دانشگاه‌های معروفی مانند دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه ییل، دانشگاه شیکاگو، یو سی برکلی و دانشگاه زوریخ همکاری دارد. کتابخانه این دانشگاه با بیش از دو میلیون کتاب و سرویس 24 ساعته، منبعی غنی و قابل دسترس برای دانشجویان می‌باشد.

استراتژی نهادی دانشگاه، ” به سمت فرهنگ خلاقیت”، در 19 اکتبر 2007 در چارچوب طرح ابتکار عالی آلمان که به طور مشترک توسط بنیاد تحقیقات آلمان (DFG) و شورای علمی آلمان اداره می شود، به تصویب رسید. علاوه بر این، چهار مرکز تحقیقات همکاری (CRC) که توسط DFG تأمین می شود، هم اکنون در دانشگاه کنستانز فعالیت می کنند.

اطلس تأمین مالی DFG 2018 بار دیگر رتبه برتر کشوری دانشگاه کنستانز را از سال 2015 در رابطه با بودجه خارجی به دست آمده از DFG تأیید کرد. هنگام مقایسه بودجه از نظر ارزش سرانه برای کلیه اعضای هیات علمی (از جمله اساتید)، دانشگاه به رتبه اول در آلمان صعود کرد. سرانه بودجه این دانشگاه در علوم زندگی، علوم انسانی و علوم اجتماعی در رتبه اول آلمان قرار گرفت.

دانشگاه کنستانز به عنوان یک دانشگاه برتر در زمینه پژوهش و ابتکار در سال 2012 مجدداً تأیید شد. در مرحله دوم رقابت ابتکار عمل، این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش شناخته شد. همچنین، دانشگاه کنستانز با موفقیت در انواع برنامه‌ها و رقابت‌های مختلف برای کسب بودجه‌های تحقیقاتی شرکت کرده است. این نشان می‌دهد که دانشگاه کنستانز به عنوان یک مرجع برتر در حوزه تحقیقات و نوآوری در دانشگاه‌ها شناخته شده است.

برای بهینه سازی خدمات خود، کتابخانه دانشگاه، مرکز خدمات فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات اداری در سال 2012 ترکیب شدند تا واحد سازمانی جدید ارتباطات، اطلاعات، مرکز رسانه (KIM) را تشکیل دهند.

این دانشگاه دارای چندین موسسه مرکزی است:

مرکز ارتباطات، اطلاعات و رسانه (KIM) ارائه دهنده خدمات اصلی دانشگاه برای فناوری اطلاعات و خدمات کتابخانه ای است. KIM در سال 2014 با تلفیق کتابخانه، مرکز خدمات فناوری اطلاعات و IT ایجاد شد. این دانشگاه از تدریس، تحقیق و مطالعه در دانشگاه پشتیبانی می کند.

کتابخانه دانشگاه کنستانز علاوه بر ارائه خدمات مرکزی برای تأمین نیازهای اطلاعاتی دانشگاه، دسترسی به تقریباً دو میلیون کتاب چاپی را به صورت آزاد و منظم فراهم می‌کند. در سال‌های 2011 و 2017، این کتابخانه مفهومی دوباره پیدا کرده و بازسازی شده است. این بازسازی‌ها با هدف بهبود و ارتقای بیشتر امکانات و خدمات کتابخانه صورت گرفته‌اند، تا دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه کنستانز بتوانند از منابع علمی و تحقیقاتی بهره‌برداری بهینه داشته باشند.

خدمات فناوری اطلاعات کلیه خدمات مورد نیاز برای بهره برداری و پیشرفت بیشتر دانشگاه را ارائه می دهد. به این ترتیب، هم محققان و هم دانشجویان می توانند از خدمات اساسی مانند اینترنتی کامپیوتری به محو احسن استفاده کنند.

دفتر بین المللی مسئول پیشبرد و حفظ روابط بین الملل با سایر دانشگاه ها است.

موسسه زبان (SLI) کلیه فعالیت های آموزش زبان خارجی را هماهنگ می کند.

از سال 2010، مرکز خدمات دانشجویی (SSZ) به دانشجویان که نیاز به تکمیل مراحل اداری (ثبت نام، پرداخت هزینه، دریافت مدرک و…) دارند ، خدماتی را ارائه می دهد تا کار آن ها بسیار ساده تر شود. این امر به ویژه برای دانشجویان تازه وارد بین المللی بسیار مفید است.

در رتبه بندی “تحصیلات عالی تایمز دانشگاه ها” ، دانشگاه کنستانز در سال 2016 به مقام هفتم در سطح جهانی رسید. این موقعیت باعث می شود که کنستانز بهترین دانشگاه آلمان در بین دانشگاه های ارزیابی شده باشد که زیر 50 سال سن دارند.

این ارزیابی توسط رده بندی جهانی “QS ” ، نیز انجام شده است که رتبه جهانی آن زیر 50 می باشد.

دانشگاه کنستانز با رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز به طور مداوم در بین 250 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شود.

دانشکده ها و گروه ها:

13 بخش دانشگاه به سه دانشکده تقسیم می شوند:

 

دانشکده علوم:

زیست شناسی

علم شیمی

کامپیوتر و علوم اطلاعات

ریاضیات و آمار

فیزیک

روانشناسی

دانشکده علوم انسانی:

تاریخ و جامعه شناسی

مطالعات ادبی

زبانشناسی

فلسفه

دانشکده سیاست، حقوق و اقتصاد:

اقتصاد

حقوق

سیاست و مدیریت عمومی

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
پیمایش به بالا