دانشگاه مانهایم آلمان

University of Mannheim

معرفی دانشگاه مانهایم آلمان

دانشگاه مانهایم (به آلمانی: Universität Mannheim) ، به اختصار UMA، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در مانهایم، بادن-وورتمبرگ، آلمان است. این دانشگاه در سال 1967 تأسیس شده است.

دانشگاه مانهایم برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت کسب و کار، اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی، علوم انسانی، ریاضیات، علوم رایانه و سیستم‌های اطلاعات ارائه می‌دهد. پردیس این دانشگاه در مرکز شهر مانهایم واقع شده و پردیس اصلی آن در کاخ مانهایم واقع شده است. در سال تحصیلی 2016/2017، دانشگاه مانهایم بیش از 12,000 دانشجوی تمام وقت، 907 کادر دانشگاهی و 194 استاد داشته است. درآمد کلی این دانشگاه در آن سال حدود 123 میلیون یورو بود. دانشگاه مانهایم از پنج دانشکده و دو دانشکده تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است.

تأکید در دانشگاه مانهایم همیشه بر تجارت و اقتصاد باقی مانده است، اگرچه تدریس در سایر رشته ها گسترش یافته است.

در سال 2008، دانشگاه اصلاحاتی را برای تقویت رشته های اصلی، یعنی شاخه های علوم اقتصادی و اجتماعی، به تصویب رساند. این تحول که از سال 2002 با تعطیلی برخی بخش ها و ادغام دانشکده های سابقا مستقل آغاز شد، بدون اعتراض انجام نشد. در سپتامبر 2006، حدود 1000 دانشجو و استاد در مقابل برنامه ها تظاهرات کردند. در نهایت دو سال بعد به توافق رسیدند.

در سال 2005، دانشکده بازرگانی مانهایم (MBS) تأسیس شد. برنامه های MBA را برای آموزش های اجرایی ارائه می دهد. طبق این رتبه بندی ها، دانشکده بازرگانی مانهایم جزو 20 مدرسه برتر تجاری اروپا و 60 برتر جهان است.

از سال 2007 تا 2017، دانشگاه مانهایم توسط “ابتکار عمل عالی” وزارت آموزش و تحقیقات فدرال و بنیاد تحقیقات آلمان تأمین مالی شد. با این ابتکار، دانشگاه مانهایم دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اقتصادی و اجتماعی (GESS) تأسیس کرد که مقطع دکتری را ارائه می دهد. برنامه هایی با تمرکز بر روش های تجربی و کمی و کاربرد بین رشته ای آنها در علوم اقتصادی و اجتماعی.

دانشگاه مانهایم در مرکز شهر مانهایم واقع شده است. این محوطه از پردیس شرقی واقع شده و از کاخ مانهایم به ایستگاه اصلی مانهایم و پردیس غربی متشکل از میادین A5 و B6 که از دانشگاه فاصله دارند، تشکیل شده است. در حدود 800 متری جنوب غربی دانشگاه رودخانه راین واقع شده است. بین سالهای 1955 و 1973، کاخ مانهایم به هسته اصلی پردیس دانشگاه مانهاین تبدیل شد. امروز، خانه دانشکده تجارت دانشگاه، دانشکده حقوق، بخش هایی از دانشکده علوم انسانی و کتابخانه دانشگاه است.

با افزایش 53 میلیون یورویی بودجه، دانشگاه 24 سالن سخنرانی ساخت، نمای کاخ را بازسازی کرد و یک کتابخانه جدید در داخل کاخ بنا کرد. در سال 2007، یک موزه کاخ در قسمت مرکزی ساختمان افتتاح شد که نمایش سالن ها و اتاق های تاریخی بازسازی شده کارل تئودور، که از سال 1742 تا سال 1777 در آنجا ساکن بود را نشان می دهد. در سال 2017، این دانشگاه ساختمان جدید تحقیق و تدریس را در میدان B6  و مرکز مطالعات و کنفرانس دانشکده بازرگانی مانهایم در پشت بال غربی کاخ را افتتاح کرد.

این دانشگاه برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری را ارائه می دهد. رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی، علوم انسانی، ریاضیات، علوم رایانه و سیستمهای اطلاعاتی توسط این دانشگاه ارائه می شوند.

مانند همه دانشگاه های آلمان هر سال تحصیلی در این دانشگاه از دو ترم تشکیل می شود. (همانند ایران)

از سال 2012، دانشگاه‌های ایالت بادن-وورتمبرگ در آلمان از دانشجویان آلمانی هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند. این سیاست منحصراً برای شهروندان آلمانی اعمال می‌شود. با این حال، شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا از این قاعده مستثنی هستند. طبق قانون فدرال از سال 2017، شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا مجبور به پرداخت شهریه‌ای به مبلغ 1500 یورو در هر ترم می‌باشند. 

دانشگاه مانهایم دارای سیستم بورس تحصیلی است که شامل انواع بورس های تحصیلی با نیازهای مختلف است.

دانشگاه مانهایم از پنج دانشکده تشکیل شده است:

دانشکده بازرگانی (1963)

دانشکده حقوق و اقتصاد (1963)

دانشکده علوم اجتماعی (1963)

دانشکده علوم انسانی (1963)

دانشکده انفورماتیک و ریاضیات تجارت (1967)

 

دو دانشکده تحصیلات تکمیلی:

دانشکده بازرگانی مانهایم (2005)

دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اقتصادی و اجتماعی (2007)

نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی
  • کشور
    آلمان
  • شهر
    مانهایم
  • تعداد دانشجویان
    12001
  • زبان
    انگلیسی, آلمانی
  • ددلاین ترم می
    31 جولای
  • ددلاین ترم سپتامبر
    31 ژانویه

3,000 یورو

یکی از راه های دریافت بورس در این دانشگاه بورس های اراس موس موندوس هستند. با این حال، بورس های تحصیلی جذاب زیادی وجود دارد. بسته به بورس تحصیلی، درخواست ها ممکن است به دفتر بین المللی یا مستقیماً به سازمان تأمین اعتبار مربوطه ارسال شود.

نکته: Stipendienlotse (فقط به زبان آلمانی موجود است) ارائه شده توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال موتور جستجوگر مفیدی است. این سازمان اطلاعاتی را راجب بعضی از بورس ها ارائه می دهد که می توانید به آن مراجعه نمائيد.

بورس های اراس موس موندوس

بورس های بادن وورتمبرگ

بورس های سازمان DAAD

پیمایش به بالا