دانشگاه اتاوا کانادا

University of Ottawa

معرفی دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی دو زبانه در اتاوا، انتاریو، کانادا است. پردیس اصلی در 42.5 هکتار در قلب شهر اوتاوا، در مجاورت محله مسکونی سندی هیل، مجاور کانال Rideau اتاوا واقع شده است.

دانشگاه اتاوا برای اولین بار به عنوان کالج بیتاون در سال 1848 توسط اولین اسقف کلیسای جامع کاتولیک اتاوا، جوزف-برونو گیگوز تأسیس شد. در سال 1861 به دانشگاه اتاوا تغییر نام یافت.

دانشگاه اتاوا بزرگترین دانشگاه دو زبانه انگلیسی و فرانسه در جهان است. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی را ارائه می دهد، شامل ده دانشکده می شود که بسیاری از آنها به دلیل کیفیت تحصیل در رشته های مربوطه از جمله دانشکده پزشکی، دانشکده حقوق دانشگاه اتاوا، دانشکده مدیریت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اتاوا در سطح جهانی بسیار مطرح می باشند. کتابخانه دانشگاه اتاوا مجموعه ای چشمگیر از بیش از 4.5 میلیون عنوان را ارائه می دهد. این دانشگاه عضو گروه دانشگاه های پرتلاش و تحقیقاتی U15 کانادا، با درآمد تحقیقاتی 324.581 میلیون دلار در سال 2017 است. 97 درصد از فارغ التحصیلان  این دانشگاه به کار مشغول هستند.

 

این دانشگاه دارای بیش از 35000 دانشجوی مقطع کارشناسی و بیش از 6000 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. این دانشگاه تقریباً 7000 دانشجوی بین المللی از 150 کشور جهان دارد که 17 درصد از دانشجویان آن را تشکیل می دهند. این دانشگاه بیش از 195000 فارغ التحصیل دارد.

  • کشور
    کانادا
  • استان
    اونتاریو
  • شهر
    اوتاوا
  • تعداد دانشجویان
    42587
  • زبان
    انگلیسی, فرانسه
  • ددلاین ترم ژانویه
    1 آگوست
  • ددلاین ترم می
    1 ژانویه
  • ددلاین ترم سپتامبر
    1 مارچ
  • وبسایت
25,554 دلار کانادا
نشانه گذاری
اشتراک گذاری
گالری تصاویر
مقاطع تحصیلی

دانشگاه اتاوا یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا است که بورسیه‌ها و اسکالرشیپ‌های تحصیلی بسیار ممتازی را ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند برای تعداد زیادی بورسیه و اسکالرشیپ تحصیلی که توسط دانشگاه اتاوا ارائه می‌شود، درخواست نمایند. اسکالرشیپ تحصیلی (scholarship) برای دستاوردهای علمی و تحصیلی برجسته به دانشجویان اعطا می‌شود، در حالی که بورسیه‌ها (bursary) بر اساس نیاز مالی فرد وابسته به دانشگاه اعطا می‌شوند.

برای مقطع کارشناسی:

بورس تحصیلی رئیس جمهور برای دانشجویان بین المللی:

ارزش:

30،000 دلار (7،500 دلار در هر سال)

شرح:

بورس تحصیلی رئیس جمهور به یک دانشجوی بین المللی تمام وقت کارشناسی اعطا می شود. با ارزش 30 هزار دلار، یکی از معتبرترین بورس های تحصیلی در دانشگاه اتاوا است. متقاضیان باید ویزای دانشجویی داشته باشند، حداقل معدل پذیرش 92٪ (یا معادل آن) را داشته باشند و تعهد به فعالیتهای دانشگاهی و فوق برنامه را نشان دهند. این بورس تحصیلی را می توان برای سه سال بعد تمدید کرد مشروط بر اینکه دانشجو دارای ثبت نام تمام وقت، وضعیت دانشجویی بین المللی و حداقل معدل نمره (CGPA) 8.50 باشد.

بورس تحصیلی صدراعظم برای دانشجویان بین المللی:

ارزش:

26000 دلار (6،500 دلار در هر سال)

شرح:

بورس تحصیلی صدراعظم به یک دانشجوی بین المللی تمام وقت کارشناسی اعطا می شود. با ارزش 26000 دلار، این یکی از معتبرترین بورس های تحصیلی در دانشگاه اتاوا است. متقاضیان باید ویزای دانشجویی داشته باشند، حداقل معدل پذیرش 92٪ (یا معادل آن) را داشته باشند و تعهد به فعالیتهای دانشگاهی و فوق برنامه را نشان دهند. این بورس تحصیلی را می توان برای سه سال بعد تمدید کرد مشروط بر اینکه دانشجو دارای ثبت نام تمام وقت، وضعیت دانشجویان بین المللی و حداقل معدل نمره (CGPA) 8.50 باشد.

بورسیه تحصیلات عالی دانشکده هنر:

ارزش:

4000 دلار (1000 دلار در هر سال)

شرح:

دانشکده هنر 10 جایزه از این بورسیه های قابل تجدید اعطا می کند که هر یک در مجموع 4000 دلار ارزش دارند. متقاضیان واجد شرایط باید بصورت تمام وقت ثبت نام کنند و برای اولین بار در یک برنامه کارشناسی در دانشکده هنر حضور داشته باشند و حداقل معدل پذیرش 90٪ داشته باشند. این بورس تحصیلی را می توان برای سه سال بعد تمدید کرد مشروط بر اینکه دانشجو معدل 9 (CGPA) را در پایان ترم داشته باشد (با حداقل 24 واحد) و تمام وقت در دانشکده هنر ثبت نام کند.

همه دانشجویان واجد شرایط، از جمله دانشجویان بین المللی، به طور خودکار برای این جایزه در نظر گرفته می شوند.

این بورس تحصیلی را نمی توان با بورسیه رئیس جمهور یا بورس تحصیلی صدراعظم برای دانشجویان بین المللی ترکیب کرد،‌ یعنی فقط برای یکی از بورس ها می توان اقدام کرد.

بورس تحصیلی دانشکده مهندسی:

ارزش:

2000 دلار

شرح:

دانشکده مهندسی این بورسیه را به هفت دانشجو اعطا می کند – یکی از هر یک از برنامه های مهندسی (به استثنای علوم رایانه). این جایزه 2000 دلاری به متقاضیان با حداقل معدل پذیرش 80٪ اهدا می شود و آنها که بهترین معیارهای صلاحیت را دارند.

کمک هزینه مالی دانشگاه اتاوا برای دانشجویان بین المللی:

ارزش:

متغیر

شرح:

دانشگاه اتاوا برای دانشجویان بین‌المللی که نیاز مالی دارند و عملکرد تحصیلی قابل قبولی دارند، کمک‌های مالی موسوم به “کمک‌هزینه” ارائه می‌دهد. ارزش این کمک‌های مالی بر اساس نیاز مالی دانشجو و در دسترس بودن بودجه تعیین می‌شود. هدف این کمک‌های مالی، تکمیل منابع مالی دانشجویان از طریق منابع دیگری مانند پشتیبانی مالی خود دانشجو، والدین یا شریک زندگی آنها است.

بورس های اهدا کننده خصوصی:

ارزش:

متغیر

شرح:

دانشگاه اتاوا چندین بورس از صندوق های خصوصی توزیع می کند. لیست کاملی از بورس ها در قسمت Bursaries دانشگاه موجود است.

پیمایش به بالا