تحصیل در کانادا؛ راهنمای جامع و گام به گام شما

تحصیل در کانادا

کانادا مقصدی ایده آل برای دانشجویان خارجی است؛ به عبارت دقیق تر، هر چه خوبان همه دارند کانادا یک جا دارد! از طبیعت بکر و جاهای دیدنی گرفته تا دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در کلاس جهانی. بی جهت نیست که کانادا سالانه میزبان بالغ بر 16 میلیون توریست و بیش از 500 هزار دانشجوی خارجی است. اما برای تحصیل در کانادا از کجا باید آغاز کرد؟ تحصیل در کانادا چه شرایطی دارد؟ شهریه ی دانشگاه ها و کالج های کانادا چقدر است؟ و سوالاتی از این دست. حتما برای گرفتن پاسخ به این پرسش های مهم است که همراهان ما “اپلای استار” را انتخاب کرده اند. اگر مایل به کسب جامع ترین اطلاعات در زمینه تحصیل در کانادا هستید در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش عالی در کانادا

بیش از 19 دانشگاه در کانادا وجود دارد که از این تعداد 17 دانشگاه خصوصی هستند. دانشگاه های کانادا مانند سایر دانشگاه های جهان، آموزش عالی را در سه مقط عارائه می کنند: لیسانس یا کارشناسی (که معمولا تا 4 سال به طول می انجامد)، فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد (که بین یک تا دو سال است) و دکتری یا PhD (که به طور متوسط سه سال است).

علاوه بر این، کانادا 150 کالج هم دارد که به کالج های حرفه ای، منطقه ای و  CÉGEP (در کبک) تقسیم می شوند؛ این کالج ها دوره های کوتاه را برگزار می کنند و مدرک اعطا می کنند. در کنار اینها، کانادا مدت هاست که کالج های تخصصی برای آماده کردن دانشجویان جهت مشاغل و حرفه های گوناگون دارد.

در فهرست CS از برترین دانشگاه های جهان در سال 2019، مجموعا 26 دانشگاه کانادایی حضور دارد که از آن میان هم 3 دانشگاه کانادایی در بین 50 دانشگاه برتر جهان هستند؛ این سه دانشگاه عبارت اند از دانشگاه تورنتو (با رتبه 28)، دانشگاه مک گیل (با رتبه ی 33) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (با رتبه ی 47).

چطور برای تحصیل در کانادا اپلای کنیم؟

بسته ب همنطقه و دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید، پروسه ی اپلای کردن متغیر است. اپلای استار با سابقه ی طولانی و موفق در اخذ پذیرش، در خدمت شما همراهان گرامی است. پروسه ی اپلای کردن معمولا یک سال قبل از سال تحصیلی که می خواهید در آن تحصیل کنید باید انجام شود. برای آگاهی بیشتر از روند اپلای کردن فرم تماس با کارشناسان ما را پر کرده و از مشاوره آنها بهره مند شوید.

شرایط اخذ پذیرش

اگر شما علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هستید و نیاز به اطلاعاتی درباره شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها دارید، می‌توانید بدانید که برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کانادا، دو شرط مهم وجود دارد: تسلط بر زبان و منابع مالی کافی.

کانادا دارای دو زبان رسمی، یعنی انگلیسی و فرانسه، است و هر دو زبان را به یک اهمیت می‌بیند. در استان کبک، زبان فرانسه زبان رسمی و بومی است و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در این منطقه دوره‌های تحصیلی را به هر دو زبان برگزار می‌کنند. برای اثبات تسلط خود بر زبان‌های مذکور، دانشجویان بین‌المللی، از جمله دانشجویان ایرانی، می‌توانند نمرات آزمون‌های زبان معتبر را ارائه دهند.

علاوه بر شرط زبان، منابع مالی کافی هم باید داشت؛ البته اگر شما دانشجویی ممتاز و با نمره های عالی و درخشان و رزومه علمی و آکادمیک مقبولی هستنید می توانید به اخذ بورسیه و فاند هم چشم بدوزید و اگر برای پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا حساب بانکی تان خالی است، در عوض بورسیه ها دلی پر امید به شما می دهد. ذکر این نکته اهمیت دارد که شرط منابع مالی برای پوشش دادن هزینه های جاری زندگی است نه شهریه. بنابراین باز هم باید برای تامین مایحتاج زندگی تان منابع مالی داشته باشید. به طور میانگین در حال حاضر می توان هزینه سالانه را 10 هزار دلار کانادا برآورد کرد که اگر بخواهید در کبک بمانید (به غیر از شهریه البته) برای یک سال زندگی به مبلغی نزدیک به 11 هزار دلار کانادا نیاز خواهید داشت.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا حتما به ویزای تحصیلی یا استادی پرمیت نیاز خواهید داشت.  در ان زمینه هم کارشناسان و همکاران ما در اپلای استار در خدمت ارائه مشاوره و انجام امور هستند.

آیا می توان بعد از تحصیل در کانادا کار کرد؟

پاسخ مثبت است؛ وقتی درس شما تمام شد، می توانی دتا سه سال در کانادا زندگی و کار کنید و به اندوختن تجربیات گوناگون و ارزشمند بپردازید. کانادا در حال حاضر نیاز مبرمی به نیروی کار ماهر و تحصیلکرده در بخش های مهندسی، امور مالی یا فاینانس، طراحی گرافیک، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، خدمت سلامت و درمان و علوم طبیعی دارد. بنابراین می توانید در کانادا بعد از تمام شدن درستان کار کنید.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا