بهترین شغل ها در کانادا

بازار کار کانادا

پیدا کردن شغل مناسب در کانادا یکی از اساسی ترین دغدغه های هر فردی است که قصد مهاجرت به کانادا دارد. بسیاری از دانشجویان که در کانادا تحصیل می کنند، می خواهند از این مطمئن شوند که هنگام فراغت از تحصیل متناسب با تخصص و رشته خود شغل مناسبی پیدا خواهند کرد.

خواه به دنبال شغل ثابت و بلندمدت باشید، و یا صرفا به تازگی درس خود را در یکی از دانشگاه های کانادا تمام کرده و به دنبال کار باشید، و یا حتی اگر سال ها در بازار کار کانادا حضور فعال داشته و به دنبال تغییر شغل خود هستید، در این مقاله از پلای استار کوشش می کنیم تا پاسخی برای این سوالات مهم در ذهن شما داشته باشیم: “بهترین مشاغل کانادا کدام هستند؟ کدام مشاغل از آینده بهتری در کانادا برخوردار هستند؟ کدام شغل ها در بازار کار کانادا محبوب تر هستند؟ شغل های محبوب در کانادا در سال 2020 کدام اند؟”

برقکار صنعتی

کانادا در بخش صنعتی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است و بنابراین این حوزه کاری فرصتی مناسب برای ارادی که می خواهند ماشین آلات صنعتی را نصب، تعمیر و تست کنند فراهم می آورد.

مهندس هوافضا

ورود به رشته هوافضا کار آسانی نیست؛ این رشته آینده داری است که می توانید در صورت علاقه و استعداد به آن وارد شوید.

مهندس یا طراح نرم افزار

همه می دانیم که در عصر کامپیوتر زندگی می کنیم و در هر زمینه ای اپلیکیشن ها و نرم افزارهای متنوعی وجود دارند. در بازار کار کانادا در این شغل به اندازه وجود جایگاه های شغلی نیروی کار ماهر وجود ندارد. علاوه بر این مهندسی نرم افزار یکی از 20 شغل برتر برای والدین شاغل نام گذاری شده است. 

دستیار فیزیوتراپی

دستیاران فیزیوتراپی و تراپیست ها به افراد کمک می کنند تا راخت تر زندگی کنند و کیفیت زندگی خود را بالاتر ببرند؛ آنها همچنین به سالمندان کمک می کنند تا عمر طولانی تری داشته باشند. کانادایی ها می خواهند سبک زندگی سالم تری داشته باشند، و شغل دستیاری فیزیوتراپی و تراپیست این نیاز را بر طرف می کند.

پرستاران دوره دیده

جمعیت کانادا رو به پیری است؛ نرخ زاد و ولد در این کشور با نرخ مرگ و میر برابری ندارد. با پیر شدن جمعیت نیاز به خدمات درمانی افزایش می یابد؛ وقتی به تعداد بازنشسته ها روز به روز افزوده شود طبیعتا پرستاران برای مراقبت از آنها آماده خدمت خواهند بود. با اینکه سیستم درمانی و خدمات سلامت در کانادا معمولا هزینه کمتری روی دست مردم می گذارد و بیمه سلامت در کانادا از طرف دولت اکثرا تقبل می شود اما فرصت های شغلی در بخش سلامت و مخصوصا پرستاری در کانادا به وفور وجود دارد.

جوشکار

نیروی کار در شغل جوشکاری نسبت به نیروی کار سایر مشاغل جوان تر است؛ شاید تعجب کنید که این شغل در کانادا یکی از شغل هایی است که تقاضا برای آن در حال افزایش است و یکی از مشاغل پردرآمد و پرتقاضا در کاناداست!

مشاور کسب و کار

رقابت در حوزه شغلی مشاوره روز به روز سخت‌تر می‌شود، اما بدون شک کسب و کارها به این مشاوران نیاز دارند تا بتوانند در بازار باقی بمانند. با بازنشستگی کارکنان و ورود آنها به حوزه‌های شغلی دیگر، نیاز به خدمات مشاوره حرفه‌ای در حال افزایش است.

مدرس/استاد دانشگاه

افرادی که در کالج‌ها و مدارس فنی/حرفه‌ای کانادا تدریس می‌کنند، به سن بازنشستگی نزدیک می‌شوند؛ نیمی از آنها تقریباً پنجاه ساله هستند. برای افرادی که علاقه‌مند به آموزش و تدریس هستند، فرصت‌های شغلی فراوانی در مؤسسات دولتی و خصوصی در دسترس خواهد بود.

راننده کامیون

کانادا یک کشور بزرگ و پهناور است و اقتصاد آن برای حمل و نقل کالاها به کامیون‌ها نیاز دارد. بیشتر رانندگان کامیون‌های کانادا در سنین بازنشستگی قرار دارند و تعداد جوانانی که به این حرفه وارد میشوند، به اندازه ای نیست تا جایگزینی مناسب برای آنها ایجاد کند. برخی از صنایع نسبت به سایر صنایع بیشتر به کامیون‌ها نیاز دارند. در واقع، برای هر راننده کامیونی که در هر کجا که فعالیت می‌کند، اقتصاد کانادا رونق می‌گیرد و به جریان می‌آید.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا