مکان های تفریحی آلمان

مکان‌های تفریحی آلمان

هر کشوری بسته به موقعیت جغرافیایی که دارد و تاریخی که پشت سر گذاشته است، مستعد داشتن مکان‌های بسیار زیاد گردشگری است که به طور روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر همان کشور و سایر کشورهاست. آلمان نیز از این قضیه مستثنی نیست و دارای مناطق و مراکز زیادی است که جاذبه‌های فراوانی برای افراد دارد. در اینجا قصد داریم تا اندکی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری آلمان آشنا شویم.

کشور آلمان در غرب اروپا واقع شده است و جنگل‌ها، رودخانه‌ها و کوهستان‌های زیادی را داراست. برلین به عنوان پایتخت این کشور، خانه هنر و مرکز زندگی شبانه در آلمان است و براندسبورگ مثل موزه‌ای بزرگ برای شناخت آلمان در طی سال‌های جنگ جهانی دوم است. مونیخ به جشنواره‌های سالانه اکتبر فست خود مشهور است و فرانکفورت با آسمانخراش‌هایش میزبان بانکداری نوین اروپاست. تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی شاید بهترین توصیف جوهره تعطیلات در آلمان باشد. بازدیدکنندگان در آلمان، انتخاب‌های زیادی پیش روی خود دارند. اگر گردشگران مایل به دیدن هنر و صنعت و تجربه به صورت یکجا در آلمان هستند، می‌توانند به شهرهای صنعتی‌ای مثل مونیخ و فرانکفورت و کلن بروند؛ و اگر می‌خواهند بیشتر وقت خود را به فعالیت‌های تفریحی بگذرانند، می‌توانند به باواریا و دامنه کوهستان آلپ سفر کنند. جنگل‌های سیاه و جنگل‌های کنار رودخانه راین نیز از انتخاب‌های خوب برای بازدید از طبیعت آلمان هستند.

کلیساهای قدیمی به همراه کاخ‌های بزرگ و زیبا در همه جای این کشور وجود دارد.بیشتر شهرها هنوز بافت سنتی و قدیم خود را در کنار مناطق جدید التاسیس شهر حفظ کرده‌اند و اصلا شهرها به قسمت قدیم و جدید تقسیم می‌شود که در بافت قدیمی شهر، سبک و سیاق سنتی و یادواره‌های زیادی از پیشینیان بر جا مانده که خود بر جاذبه‌های گردشگری‌شان می‌افزاید.

مکان‌های زیبا و دیدنی در آلمان

۱- دروازه براندسبورگ برلین
این دروازه که بر اساس آکروپولیس آتن ساخته شده است، برای پادشاه فردریک دوم است و در سال ۱۷۹۱ و در مرکز شهر برلین قرار دارد. بنایی با سنگ‌های ماسه‌ای که جز اولین ساختارهای نئوکلاسیک است. دروازه‌ای با چهار اسب برافراشته حامل الهه پیروزی، با ارتفاعی چشمگیر که دو ساختمان هم در اطراف آن برای استقرار نگهبانان و محافظان تعبیه شده بوده است. البته این بنای ارزشمند و تاریخی، در طول جنگ جهانی دوم آسیب‌های بسیاری دید و بعدا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

۲- کلیسای جامع کلن
کلیسایی متعلق به سنت پیتر و سنت ماری که در سواحل رود راین قرار دارد، چشمگیرترین نشانه شهر کلن است. این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای جامع اروپا است که کار ساخت آن در سال ۱۲۴۸ آغاز شد و جاه طلبانه ترین پروژه ساختمانی قرون وسطی محسوب می‌شود. داخل ساختمان بسیار با شکوه طراحی شده است و دارای ۵۶ ستون عظیم است. در بالای محراب این کلیسا، یک اثر هنری مربوط به قرن دوازدهم، ساخته شده از طلا وجود دارد که توسط نیکلاس وردون طراحی شده است تا یادگار و نمادی از سه پادشاهی باشد که سنگ‌های این بنا را از میلان به اینجا آورده‌اند. از دیگر نکات برجسته این معماری بینظیر، می توان به نمای پانورامای برجهای جنوبی، شیشه‌های منقش مربوط به قرن دوازدهم و سیزدهم در کلیسای سه پادشاه، و خزانه ای با اشیاء قیمتی فراوان در آن، که همه آنها حتی تا بعد از جنگ جهانی دوم تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده بودند، اشاره کرد. برای دیدن برخی از بهترین مکان‌های دیدنی در سطح شهر و رودخانه نیز، می‌توانید از ۵۳۳ پله کلیسا بالا رفته و به سکوی آن در برج جنوبی بروید و شهر را حسابی تماشا کنید.

۳- جنگل‌های سیاه آلمان
جنگل زیبای سیاه آلمان با تپه‌های تیره و پر چوبی که دارد یکی از پر بازدیدترین مناطق مرتفع در سراسر اروپا است. این جنگل در گوشه جنوب غربی آلمان واقع شده و ۱۶۰ كیلومتر از شهر پرفزهایم در شمال، تا والدشوت در جنوب امتداد دارد، این ناحیه به بهشتی برای پیاده روی در آلمان، مشهور است. از دیگر نکات جذاب جنگل‌های سیاه می‌توان به راه آهن آن که به ایستگاه‌ها و مسیرهای زیبایش در Triberg معروف است، اشاره کرد. در این منطقه می‌توانید یک تور رانندگی ۷۰ کیلومتری را که با بهترین دیدنی‌های منطقه‌ای و جاذبه‌های تاریخی آن از جمله قلعه‌های خیره کننده، شهرها و دهکده های قرون وسطایی آن است، تجربه کنید.

۴- قلعه پری‌ها
شهر عجیب و غریب Füssen، واقع در بین Alpet Amu و Algäu Alps، دارای یک مرکز تفریحی کوهستانی به نام Alpine است و مرکز ورزش‌های زمستانی آلمان نیز در اینجا قرار دارد. این مکان پایگاه خوبی برای کاوش در نزدیکی قلعه نووشوانشتاین، یکی از معروف‌ترین و زیباترین قلعه‌های سلطنتی اروپا است. پادشاه لودویگ دوم از باواریا، این قلعه را با الهام از مجموعه پارک‌های والت دیسنی ساخته است. این قلعه دارای اتاق‌های اپرای خوانندگی قرون وسطا به همراه اتاق‌های تاج و تخت گذاری زیبا و پر نقش و نگار است.

۵- بندر تاریخی هامبورگ با شهر مینیاتوریش
در قلب این بندر تاریخی در شهر هامبورگ، مراکز مینیاتوری با شکوهی به نام Miniatur Wunderland وجود دارد. بزرگترین راه آهن مدل سازی شده جهان هم در اینجا وجود دارد که مورد توجه پیر و جوان است. این راه آهن، با داشتن ۱۲۰۰۰ متر مسیر، ۳۰۰۰۰۰ چراغ و ۸۹۰ عدد قطار، بنایی مینیاتوری و بسیار با شکوه و حیرت انگیز است. در این جا همچنین فرودگاه مینیاتوری و بسیار زیبایی با تمام جزییات یک فرودگاه، حتی تیک آف و لندینگ هم وجود دارد که می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند. معمولا افراد برای بازدید بهتر از اینجا، یک بلیط برای تور پشت صحنه این مراکز را تهیه می‌کنند و به گشت و گذار در این شهر مینیاتوری می‌پردازند.
و اما خود بندر تاریخی هامبورگ، که یکی از بزرگترین پایانه‌های کشتی کروز جهان، و دروازه آلمان است، تبدیل به یک تفرجگاه برای بازدید از آن شده است.

۶- دره راین
رود راین نه تنها مهمترین آبراه اروپا، بلکه زیباترین آن نیز هست. این رود، با طول کلی ۱۳۲۰ کیلومتر، دارای مسیری باشکوه از سوئیس و آلمان، تا کل هلند است. در آلمان جاهای بسیاری برای لذت بردن از مناظر و مکان‌های نزدیک این رودخانه با شکوه وجود دارد، اما یکی از بخش‌های بسیار دوست داشتنی این رودخانه، قسمت بالادست رودخانه که دارای سایت میراث جهانی یونسکو است را می‌توان محبوب‌ترین مکان برای بازدید گردشگران دانست. در این قسمت از رودخانه، بیش از ۴۰ قلعه زیبا و ۶۵ شهر کوچک قرون وسطایی وجود دارد.

۷- جزیره موزه در برلین
این شهر و بالاخص قسمتی که آن را جزیره موزه‌ها می‌گویند، قلب تپنده موزه‌های تاریخی در کل کشور است. موزه‌هایی از سال ۱۸۳۰ با گنجینه‌های تاریخی و زمین‌های بزرگ با کوله باری از دانش‌های باستانی و زمین شناسی، هر دوستدار فرهنگ و هنری را به اینجا می‌کشاند. در کنار همه موزه‌های تاریخی که بیشتر در سال‌های ۱۸۴۳ تا ۱۸۵۵ ساخته شده است، موزه ملی نیز در سال ۱۹۰۴ به این مجموعه‌ها اضافه شد. در بین مناطق زیبای این منطقه، قسمتی به نام Pergamon وجود دارد که مملو از ساختمان‌هایی به سبک خاورمیانه است.

۸- جزیره روژن
منطقه Rügen، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین جزایر بالتیک آلمان است که به وسیله Strelasund از بقیه قسمت‌ها جدا شده است. از زیبایی‌های این جزیره، مراتع زیبا و زمین‌های کشاورزی است. تپه‌های مملو از درخت، و جنگل‌ها نیز به جاذبه‌های این جزیره افزوده است. یکی از مکان‌های دیدنی اینجا، بازدید از شبه جزیره یاسوند است که در ارتفاع ۱۶۱ متری از سطح دریا واقع شده و پارک ملی جاسموند نیز با آن حیات وحش فوق العاده، از بهشت‌های روی زمین برای دوستداران طبیعت است. عقاب سفید که از گونه‌های نادر جانوری در دنیاست، در این منطقه زندگی می‌کند. جنگل‌های زیبای راش و بنای گچی موسوم به صندلی پادشاه هم در اینجا قرار دارد. این منطقه مملو از یادواره‌های مربوط به شاهزاده پوتبوس است زیرا روزی اینجا مقر فرماندهی وی بوده است، که بقایای آن در شهر قدیمی پوتبوس پاربرجاست.

۹- دریاچه پادشاه
این دریاچه که در باواریا قرار دارد، به سرزمین Berchtesgadener هم معروف است و مکانی بسیار زیبا و مناسب برای دوچرخه سواری و پیاده روی محسوب می‌شود. یکی از محبوب‌ترین کارهایی که می‌شود در اینجا انجام شود، پیگیری مسیر پیاده روی جذاب واقع در ضلع شرقی Königssee است. یکی دیگر از گزینه‌های گشت و گذار در دریاچه پادشاه، سفری با قایق به کلیسای زیارتی قرن هفدهم مربوط به سنت بارتولوموی است، که در جنوب دریاچه قرار دارد. در پایان، شهر کوچک Berchtesgaden یکی از بهترین استراحتگاه‌های کوهستانی در سراسر اروپا محسوب می‌شود و خواهان زیادی دارد.

۱۰- کاخ-پارک پوستدام
پارک دیدنی سانسوشی، که بین سالهای ۱۷۴۴ تا ۱۷۵۶ ساخته شده است، به عنوان نمونه‌ای برجسته از سبک روکوکو در پوتسدام شناخته می‌شود. این مکان، که به عنوان بازتاب شخصیت فردریک بزرگ شهرت دارد، شامل یک باغ زیبا به نام باغ باروک، بیش از ۳۰۰۰ درخت میوه و تعداد زیادی گلخانه است. پیمودن مسیرهای این پارک بزرگ، به ویژه خیابانی که به این کاخ-پارک منتهی می‌شود و با چمن‌های خوشه‌های برگ و نقش‌های زیبا احاطه شده است، واقعاً لذتبخش است. در این مرکز، گالری‌های هنری با آثار گرانبها و زیبا وجود دارد و همچنین خانه چینی‌ها که توریست‌های زیادی را به این پارک جذب کرده است.

۱۱- جزیره گل دریاچه کنستانس
اینسل ماینائو، جزیره‌ای زیبا و دیدنی در دریاچه کنستانس است که به مساحت ۱۱۰ هکتار امتداد می‌یابد. این جزیره فضایی خیره‌کننده با پارک‌ها و باغ‌های زیبا دارد و با گیاهان منطقه نیمه‌گرمسیری و گرمسیری زیبا تزیین شده است. این منطقه جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد و با یک قایق که از زیر یک پل عابرپیاده عبور می‌کند، به راحتی قابل دسترسی است. این پل در واقع دو ساحل جزیره را به هم وصل می‌کند.

۱۲- دیوار برلین

دیوار معروف و فروریخته برلین، که امروزه بخش کمتری از آن باقی مانده است، به عنوان یکی از جاذبه‌های معروف و همچنین نمادی برای شهر برلین شناخته می‌شود. این دیوار در سال ۱۹۶۱ ساخته شد و در سال ۱۹۹۱ به طور کامل فرو ریخت. دیوار برلین، نمادی برجسته از جنگ سرد در آلمان بود. این دیوار عملاً کشور را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کرد و بر روی آن نقاشی‌های اعتراضی بسیاری توسط مخالفان آن کشیده می‌شد. در طول زمانی که دیوار وجود داشت، بسیاری از افراد در تلاش برای خراب کردن آن کشته شدند.

حالا که کمی با جاذبه‌های دیدنی آلمان آشنا شدید، بهتر است تا پس از ورود به آلمان و استقرار خود در این کشور، سری هم به این مکان‌ها بزنید. البته تعداد مکان‌های دیدنی آلمان، خیلی بیشتر از این حرف‌هاست اما اولا معرفی همه آنها در یک مقاله امکان‌پذیر نیست و دوما از حوصله مخاطب خارج خواهد شد. پس بهتر است تا سایر نقاط دیدنی آلمان را خودتان بعد از سفر به این کشور کشف کنید.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا