۹ راهکار برای اخذ یک مدرک تحصیلی درجه یک در دانشگاه

اخذ مدرک دانشگاهی درجه یک

اخذ یک مدرک تحصیلی درجه یک در دانشگاه های کانادا یا آلمان شانس شما برای استخدام را می‌تواند افزایش دهد و توانایی شما برای کار در موقعیت‌های بالاتر را اثبات می‌کند.

برای دریافت چنین مدرک ارزشمندی، به معدل ۷۰ درصد یا بالاتر از آن نیاز خواهید داشت. این معدل توسط تکالیف، ارائه‌ها، پروژه‌ها و آزمون‌ها محاسبه می‌شود؛ بنابراین در طول دوره تحصیلی خود در دانشگاه، نیاز به کسب نمرات خوبی خواهید داشت.

اخذ مدرک درجه یک دانشگاهی شاید دشوار به نظر برسد، اما ساده تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

در این مقاله به ۹ راهکار که توسط آن‌ها می‌توانید به یک مدرک تحصیلی درخشان دست پیدا کنید می‌پردازیم.

در تمام سخنرانی ها و سمینارها شرکت کنید

با اینکه بعضی از سخنرانی‌ها جالبتر از بعضی دیگر هستند، اما تلاش برای شرکت کردن در تمام سمینارهای مربوطه، در طولانی مدت نتیجه خواهد داد. حضور در سخنرانی‌ها و سمینارها – حتی خسته کننده‌ترین آن‌ها – زمان مطالعه شما را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مطالب دروس را به روشی متفاوت یاد بگیرید. همچنین استاد شما نیز ممکن است نکاتی را در مورد چگونگی بهبود تکالیف و ارائه‌ها و حتی موارد مهم آزمون به شما گوشزد کند. با شرکت در سخنرانی‌ها، مبانی دروس را به خوبی درک خواهید کرد. این بدین معناست که وقتی درسی را مطالعه می‌کنید، تنها کافی است تا مباحث را مرور کنید و دیگر نیازی به یادگیری از ابتدا نخواهید داشت.

با اساتید خود صحبت کنید

شناخت اساتید دانشگاه در اخذ مدرک درجه یک دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است. از چندین روش می‌توانید با اساتید خود در ارتباط باشید. بیشتر اساتید دانشگاه ساعات اداری دارند که در ابتدای سال تحصیلی شما را از آن مطلع می‌کنند. در این ساعات می‌توانید به دفتر آن‌ها مراجعه کنید و سوالات و مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارید. علاوه بر این، می‌توانید برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید و پس از کلاس با آن‌ها صحبت کنید.

سعی کنید بفهمید که به دنبال چه چیزی هستند؟

دانستن اینکه استاد شما به دنبال چه چیزی از تکالیف و وظایف شماست، یکی از مهمترین جنبه‌های تولید یک کار خوب در دانشگاه است. اگر بدانید که کار تولید شده شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، با هدف مشخص‌تری تکالیف و وظایف خود را انجام خواهید داد.

بدین منظور، با معیارهای نمره‌دهی آشنا شوید تا بفهمید که کار شما چگونه ارزیابی می‌شود. اگر یکی از همین معیارهای نمره‌دهی برای شما نامفهوم بود، برای روشن شدن آن با استاد خود صحبت کنید.

خلاق باشید

هنگام نوشتن یک مقاله، سعی کنید از منابعی استفاده کنید که در حوزه‌ای متفاوت اما همچنان مرتبط با سوالی باشد که قصد پاسخ دادن به آن را دارید. بهترین پروژه‌های دانشگاهی آن پروژه‌هایی هستند که منابع مختلفی از جمله مجلات آنلاین، آرشیوها و کتاب‌ها را در بر می‌گیرند.

اکثر دانشجویان تنها از نوشته‌های سایر دانشجویان به عنوان موضوع اصلی در مقاله‌های خود استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید که یک مدرک درجه یک بگیرید باید این موضوعات را گسترش بدهید و نظرات و ایده‌های خود را داشته باشید.

مطالعات لازم را انجام دهید

هرگاه یک واحد درسی آغاز شود، فهرستی از مطالعاتی که باید انجام دهید، به شما ارائه می‌شود. اگرچه این مطالعات گاهی اوقات ممکن است خسته کننده به نظر برسند، اما برای کسب یک مدرک برجسته ضروری هستند. در بعضی دانشگاه‌ها، اگر مطالعات لازم را انجام ندهید، ممکن است اجازه حضور در سمینارها به شما داده نشود.

توصیه می‌شود که لیست مطالعات را به طور کامل بررسی کنید و نه فقط مواردی که برای پاسخ به یک سوال خاص نیاز دارید. بیشتر منابع مطالعاتی را می‌توانید در اینترنت یا کتابخانه دانشگاه پیدا کنید.

منظم باشید

منظم بودن به معنای درک ساختار ارزیابی برای هر یک از ماژول‌های درسی است، چه شامل آزمون‌ها و چه کارهای گروهی. پیشنهاد می‌شود وظایف و تکالیف خود را در پوشه‌های بخصوصی نگهداری کنید تا بعدا به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بازخوردها را مرور کنید

اگرچه در نگاه اول ممکن است این امر چندان خوشایند به نظر نرسد، به ویژه اگر بازخوردها مثبت نباشند، اما معمولا می‌توانید از آن‌ها به عنوان راهنمایی‌هایی برای بهبود یادگیری و پیشرفت خود استفاده کنید. در صورتی که درباره هر یک از بازخوردها مطمئن نیستید، بهتر است به سرعت با اساتید خود در ارتباط باشید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

به اندازه کافی بخوابید

تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که کیفیت و مدت زمان خواب شبانه تأثیر قابل توجهی در یادگیری و حافظه دارد. خواب با کیفیت به شما کمک می‌کند تا اطلاعات را بهتر درک کرده و به خاطر بسپارید.

به جای اینکه فقط شب امتحان درس بخوانید، در طول سال تحصیلی کار و تلاش کنید

همچنین، علاوه بر حضور در کلاس‌ها، یادگیری مطالب درسی نیز بسیار اهمیت دارد. این کار به شما کمک می‌کند تا مطالب را در طول سال به خوبی یاد بگیرید. همچنین، با مرور منظم مطالب، می‌توانید برای امتحانات بهتر و سریعتر آماده شوید.

 

آماده تحصیل در آلمان یا کانادا هستید؟

شرایط خود را با تکمیل فرم ارزیابی یا رزرو وقت مشاوره بررسی کنید.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا