سیم کارت آلمان

سیم کارت آلمان

برای خریدن یک سیم کارت اعتباری در آلمان، شما باید حتما یک عکس پرسنلی و مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید و نکته دیگر این است که از جولای ۲۰۱۱ به بعد، تمام سیم کارت‌های اعتباری فروش رفته در کشور آلمان باید یک آدرس معتبر نیز به عنوان محل زندگی خریدار این سیم کارت، به همراه داشته باشد تا بتوان این سیم کارت را به آن فرد فروخت. نحوه خرید این سیم کارت‌ها نیز آسان است و با مراجعه به مغازه‌ها نیز می‌شود این سیم کارت را تهیه کرد؛ البته به شرط داشتن مدارک کافی و معتبر. نکته دیگر این است که حتی توریست‌ها هم می‌توانند از این سیم کارت‌ها استفاده کنند و آدرس‌شان هم همان آدرس هتل محل اقامت‌شان می‌شود.

استفاده از تلفن همراه در آلمان

برای استفاده از تلفن و اینترنت در آلمان، هم می‌شود با یکی از شرکت‌های مخابراتی آلمان قرار دادی امضا کنید و طی آن قرار داد و با توجه به بند و تبصره‌های آن، از خدمات این شرکت‌ها استفاده کنید، وهم می‌توانید با خرید یک سیم کارت اعتباری از مزایای موجود در این سیم‌کارت‌ها بهره ببرید.

تلفن ثابت در آلمان

اگر به هر دلیلی قصد دارید که به غیر از تلفن همراه خود، یک خط تلفن ثابت هم در آلمان داشته باشید، هیچ چاره ای ندارید به جز این که با یکی از شرکت‌های مخابراتی قرارداد امضا کنید و با پرداخت مبلغی که طی قرارداد و سرویس‌های ارائه شده به شما، مشخص می‌شود، به صورت ماهانه از خط تلفن ثابت خود در این کشور استفاده کنید. معمولا خطوط تلفن ثابت در آلمان دارای اینترنت خانگی نیز هستند و نرخ استفاده از اینترنت‌شان نیز ثابت است. برای مکالمه با کشورهای دیگر نیز نرخ‌های دیگری را دارند و به صورت ماهانه نیز صورت حساب ارائه می‌کنند. داشتن کارت شناسایی معتبر و آدرس نیز از الزامات گرفتن خط تلفن ثابت در آلمان است.

تقریباً هر دانشجویی در آلمان تلفن همراه یا تلفن هوشمند دارد. برخی حتی ترجیح می‌دهند از تلفن همراه خود به جای تلفن ثابت استفاده کنند. برای اکثر دانشجویان بین المللی، خرید کارت تلفن همراه از یک ارائه دهنده خدمات اوپراتور آلمانی منطقی است. برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان در آلمان از این طریق آسانتر و کم هزینه تر نیز هست. در ضمن به یاد داشته باشید که اگر از کارت تلفن همراه خارجی در آلمان استفاده می‌کنید، برای ارسال پیامک و برقراری تماس باید هزینه های بسیار بالاتری بپردازید.

اساساً دو روش برای تهیه خط تلفن همراه یا هوشمند در آلمان وجود دارد. یکی این است که می‌توانید برای عقد قرارداد خدمات مربوط به تلفن همراه، در یک شرکت ارائه دهنده خدمات ثبت نام کنید، و یا دمین روش این است که سیم کارت اعتباری خریداری کنید. البته عقد قرارداد با یک شرکت خدماتی، گزینه معقول‌تر و بهتری است.

درواقع با این قرارداد، شما موافقت می‌کنید برای مدت معینی مشتری یک سری از خدمات ارائه شده توسط این شرکت‌ها شوید. در هنگام امضا قرارداد مطمئن شوید که می‌دانید مدت زمان اجرای قرارداد چقدر است. معمولاً چنین قراردادهایی با مبلغ پایه ماهانه یا همان آبونمان نیز همراه هستند. اشتراک در چنین شرکت‌هایی برای دریافت خدمات این امتیاز را نیز دارد که این شرکت‌ها جدیدترین مدل‌های تلفن هوشمند را هم با هزینه ای اندک در اختیار شما قرار می‌دهند و اگر مایل هستید می‌توانید علاوه برتمدید قرارداد، گوشی قدیمی خود را نیز با مدل جدید جایگزین کنید. اگر تصمیم به امضای قرارداد اشتراک تلفن همراه دارید، اطمینان حاصل کنید که شرایط و نرخ‌ها را به خوبی درک کرده‌اید. بعضی از اپراتورها هم به دانشجویان تخفیفاتی می‌دهند که در هنگام انتخاب و بستن قرارداد با شرکت مربوطه می‌توانید از آنها در این باره سوال کنید.

خرید سیم کارت‌های اعتباری نیز گزینه دیگری برای دانشجویان و مهاجرین است. با خرید این سیم کارت‌ها دیگر قید و بند قرارداد‌های شرکتی را ندارید و بسته به نیاز خود، اقدام به خرید یکی از پکیج‌های ارائه شده می‌کنید و تا پایان اعتبار آن، از کارت استفاده می‌کنید. پس از پایان اعتبار نیز یا می‌توانید سیم کارت دیگری تهیه کنید و یا همان سیم کارت را با پرداخت مبلغی به صورت آنلاین، شارژ کنید. البته باز باید این نکته را یادآور شویم که اگر زیاد از اینترنت استفاده میکنید و یا تعداد تماس‌هایتان بالاست، بهتر است از یک قرار داد با نرخ ثابت استفاده کنید تا از هزینه‌هایتان کم شود.

کدهای شماره گیری یا Call-to-Call

برای صرفه‌جویی در تماس‌های بین‌المللی، علاوه بر تماس‌های ویدئویی اینترنتی، می‌توانید از کدهای شماره‌گیری تلفنی استفاده کنید. این کدها به شما اجازه می‌دهند که حتی در هنگام انعقاد قرارداد با یک شرکت مخابراتی دیگر، از ارائه‌دهندگان کدهای ارزان قیمت استفاده کنید. قبل از استفاده از این کدها، حتماً بررسی کنید که آیا اپراتور تلفن همراه شما از این کدها پشتیبانی می‌کند یا خیر. برخی شرکت‌های مخابراتی اجازه می‌دهند تا شما با داشتن قرارداد با آنها، از این کدها استفاده کنید، اما بعضی دیگر این امکان را به شما نمی‌دهند.

قیمت انواع سیم کارت‌های اعتباری در آلمان

هنگام ورود به آلمان، بهتر است در دقایق اولیه و در فرودگاه، به طور عجله‌ای سیم کارت را خریداری نکنید. این کار نه تنها مقرون به صرفه نیست، بلکه ممکن است نیازها و توقعات شما را نیز برآورده نکند. به جای آن، می‌توانید به صورت مشتری اشتراکی یا با خرید یک سیم کارت اعتباری، از خدمات تلفن همراه در آلمان بهره‌مند شوید. در ادامه به انواع و قیمت‌های مختلف سیم کارت‌های اعتباری در آلمان می‌پردازیم تا بتوانید براساس نیاز و علاقه‌های خود، بهترین بسته را انتخاب کنید. در صورتی که به عنوان یک توریست در آلمان هستید یا قصد اقامت بلند مدت در این کشور را ندارید و بیشتر در سایر کشورهای اروپایی سفر می‌کنید، استفاده از سیم کارت‌های اعتباری مناسبتر است. اما اگر قصد دارید برای مدت طولانی‌تری در آلمان اقامت کنید، اشتراک تلفنی معمولاً اقتصادی‌تر است.

انواع پیشنهادات برای سیم کارت‌های اعتباری

• بسته هوشمند نارنجی Comfort S، دارای ۸ گیگابایت اینترنت به قیمت ۳۰ دلار
۱. ۳۰ دقیقه مکالمه با سراسر دنیا
۲. ارسال ۲۰۰ پیام کوتاه به سراسر دنیا
۳. تاریخ اعتبار تا ۱۴ روز پس از خرید

• بسته هوشمند نارنجی Comfort X، دارای ۲۰ گیگابایت اینترنت به قیمت ۵۰ دلار
۱. ۱۲۰ دقیقه مکالمه بین المللی
۲. ارسال ۱۰۰۰ پیام کوتاه بین المللی
۳. تاریخ اعتبار تا ۱۴ روز پس از خرید

• بسته نقره‌ای هوشمند ۳ دارای ۵ گیگابابت اینترنت به قیمت ۳۰ دلار
۱. تماس نامحدود با کل اروپا
۲. ارسال پیام کوتاه نامحدود در کل اروپا
۳. تاریخ اعتبار تا ۳۰ روز پس از خرید

• بسته طلایی هوشمند تا ۱۲ دارای ۱۲ گیگابایت اینترنت به قیمت ۴۰ دلار
۱. تماس نامحدود با کل اروپا
۲. ارسال پیام کوتاه نامحدود در کل اروپا
۳. تاریخ اعتبار با ۳۰ روز پس از خرید

شاید پیش خود فکر کنید که کشور آلمان با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت و به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا، دارای اپراتورهای متعددی در زمینه خدمات اینترنت و تلفن همراه است، اما سخت در اشتباهید زیرا فقط سه اپراتور بزرگ در این کشور به نام‌های Vodafone، O2 و T Mobile فعالیت دارند. البته اوپراتورهای دیگری هم در آلمان وجود دارند اما از لحاظ گستردگی و تنوع خدمات، در مقایسه با این سه شرکت در رده‌های بسیار پایین‌تری قرار دارند.
البته این را هم باید بدانید که متاسفانه کشور آلمان اصلا برای آنلاین بودن ارزان نیست! اجازه بدهید تا نگاهی به قیمت سیم کارت‌های ارائه شده در این کشور توسط این سه کمپانی بزرگ بیندازیم:

سیم کارت آلمان

سیم کارت‌های اعتباری T-Mobile آلمان

تمام سیم‌کارت‌های اعتباری این شرکت تا سقف ۴ هفته از تاریخ شروع مصرف، اعتبار دارند.

سیم کارت‌های اعتباری شرکت O2

تمام سیم‌کارت‌های اعتباری این شرکت تا سقف ۴ هفته از تاریخ شروع مصرف، اعتبار دارند و از آنجا که امکان استفاده تا ۵ گیگابایت را نیز دارند، کمی از شرکت T Mobil بهتر عمل می‌کنند.

سیم کارت‌های اعتباری شرکت Vodafone

بسته اول برای ۸ هفته و سایر بسته‌ها برای ۴ هفته از تاریخ شروع، اعتبار دارند.

 

از میان سه شرکت ارائه کننده خدمات اینترنت و تلفن همراه در آلمان، شرکت T-mobile با ارائه بهترین اینترنت از نوع LTE و بیشترین نقاط دسترسی به WI-FI هات اسپات در سطح شهر، به عنوان شرکت موفق در این زمینه شناخته شده است. شرکت Vodafone نیز در رتبه میانی قرار دارد و شرکت O2 خدمات محدودتری را ارائه می‌کند.

کشور آلمان رده ۴۸ام جهانی را در عرصه ارائه اینترنت همراه دارد که زیاد هم رده بالایی نیست. سرعت اینترنت همراه در آلمان، ۲۷.۱۵ مگابایت بر ثانیه است که نسبت به کشورهایی نظیر مولداوی و مقدونیه پایین‌تر است.

نحوه رجیستری سیم کارت در آلمان

بعد از خرید سیم کارت مورد نظر از مراکز و فروشگاه‌های معتبر، گام بعدی که بسیار هم مهم است، رجیسترکردن آن است که این کار توسط مراکز مخصوص ارائه خدمات تلفن همراه ارائه می‌شود و حتی به صورت آنلاین و با یک WebID نیز می‌توانند شما را رجیستر کنند.

۱. کارت شناسایی و یا پاسپورت خود را نشان دهید. ( از طریق یک سیستم Web ID نیز این کار ممکن است).

۲. به فروشگاه‌هایی موسوم به Handy که در واقع مرکز انجام خدمات مربوط به سیم کارت است بروید و از آنها کمک بخواهید. مغازه‌های تجهیزات الکترونیک موسوم به Saturn و Mediamarket نیز همین کار را می‌توانند انجام دهند.

۳. یک سیم کارت از یکی از سه شرکت اوپراتوری معروف آلمان یعنی O2، T-mobile و Vodapone تهیه کنید.

۴. یک آدرس معتبر از جایی که در آن اقامت دارید را به این مراکز معرفی کنید.

به محض دریافت سیم کارتی که حاوی یک قطعه میکروچیپ است، می‌توانید آن را درون دستگاه تلفن خود وارد کرده و نهایتا ظرف مدت ۲۰ دقیقه، خط تلفن شما فعال خواهد شد. در صورت بروز هر گونه مشکل نیز می‌توانید به فروشگاه‌های Mediamarket و یا Saturn مراجعه کنید تا مشکل را برطرف نمایند.

تلفن عمومی در آلمان

در آلمان، یافتن تلفن‌های عمومی هر سال سخت‌تر می‌شود، زیرا این سیستم به طور کلی در حال جمع شدن است. تلفن‌هایی که با سکه کار می‌کنند و همچنین تلفن‌هایی که کارتهای اعتباری را قبول می‌کنند، هنوز در دسترس هستند، اما تعداد آنها روز به روز کاهش می‌یابد و معمولا فقط در فرودگاه‌ها و برخی مناطق شهری قابل دسترسی هستند. همچنین، باید به خاطر داشت که تلفن‌های عمومی بسیار گران قیمت هستند.

اگر تلفن همراه شخصی خود را به همراه ندارید یا نیاز به برقراری تماس‌های طولانی‌تر یا بین‌المللی دارید، توصیه می‌شود به یک تلفنخانه مراجعه کنید. در هر شهر آلمان، تلفنخانه‌های فراوانی وجود دارند. شما می‌توانید در آنجا کارت‌های تلفن خریداری کنید و در هنگام برقراری تماس‌های بین‌المللی از نرخ‌های ویژه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول درباره تلفن همراه و سیم کارت در آلمان

بهتر است سیم کارت‌های آلمانی را در خارج از فرودگاه و در مغازه‌هایی موسوم به Telekam, handy و فروشگاه‌های بزرگ تهیه کنید. می‌توانید آن را آنلاین نیز سفارش دهید اما در هر صورت ارائه مدارک شناسایی معتبر و آدرس واقعی، الزامی است.

۱. به سایت att.com/getstartedbiz بروید.

۲. دستگاه خود را بروی سیستم بی سیم AT&T فعال کنید.

۳. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

۴. ادامه را انتخاب کنید.

۵. دستورالعمل ها را دنبال کنید تا فعال سازی خود را انجام دهید.

شرکت O2 ارزان‌ترین خدمات مربوط به سیم کارت را دارد.
شرکت Vodafone از نظر ارائه خدمات در همه زمینه‌ها مطلوب عمل کرده است.
شرکت Telekom گسترده‌ترین شبکه مخابراتی در آلمان را دارد.

حدود ٪۲۰ درصد از دستگاه‌های تلفن آمریکایی و تعداد زیادی از دستگاه‌های تلفن با استاندارد کانادایی در آلمان کار می‌کند، بقیه هم ممکن است با استفاده از سیستم GSM که در اروپا شایع است کار کنند؛ اما این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر تلفن همراه شما در آلمان کار می‌کند، ممکن است برایتان هزینه‌های رومینگ محاسبه کند.

اگر دستگاه تلفن شما از نوع شناسه دار و رجیستر شده باشد، می‌توانید از ان استفاده کنید، هر چند به شما پیشنهاد می‌دهیم که اگر قصد اقامت طولانی مدت در آلمان را دارید، از یک تلفن جدید هوشمند استفاده کنید تا گرفتار هزینه‌های رومینگ نشوید. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سیم کارت، در این زمینه هم خدمات خوبی به شما می‌دهند.

شماره تلفن‌های همراه آلمان با پیشوند چهار رقمی ۰۱۵۱، ۰۱۵۷، ۰۱۷۰، ۰۱۷۸ شروع می‌شوند.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا