برترین دانشگاه های کانادا بر حسب شهر و استان

کانادا دانشگاه های معتبر زیادی دارد. در هر فهرست از دانشگاه های برتر جهان می توان چند دانشگاه کانادایی را مشاهده کرد. اپلای استار قصد دارد در این مقاله، بر حسب هر استان و شهر کانادا برترین دانشگاه ها را به مخاطبین گرامی خود که علاقه مند به تحصیل در کانادا هستند معرفی کند. با ما همراه باشید.

دانشگاه های برتر استان انتاریو

بیش از یک سوم دانشگاه های کانادا را می توان در استان انتاریو پیدا نمود. انتاریو پر جمعیت ترین استان کانادا هم هست و حدود 38 درصد کل جمعیت کانادا را در خود جای داده است. تورنتو بزرگترین و یکی از جذاب ترین و محبوب ترین شهرهای استان انتاریوست؛ چهار دانشگاه برتر کانادایی در تورنتو واقع شده اند؛ دو دانشگاه هم در اتاوا پایتخت کانادا قرار دارند. اما برترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی انتاریو عبارت اند از:

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو کانادا در سال جاری رتبه 29 را در جهان و رتبه اول را در کانادا کسب کرده است؛ دانشگاه تورنتو به خاطر نوآوری های تحقیقی و مهد انسولین و تحقیق در مورد سلول های بنیادی شناخته شده است.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر کانادا که در شهر همیلتون قرار دارد رتبه 140 را اخذ کرده است. این دانشگاه در سال 1887 تاسیس شده و نام ویلیام مک مستر سناتور و بانکدار کانادایی که 900 هزار دلار در این دانشگاه سرمایه گذاری کرده است، بر آن گذاشته شده است.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو کانادا که رتبه 173 را در بین برترین دانشگاه های جهان از آن خود کرده است به خاطر ترکیب آموزش و تجربه شناخته شده است؛ این دانشگاه به دانشجویان اجازه می دهد تحصیلات خود را با تجربه کاری مرتبط تکمیل کنند.

دانشگاه وسترن

این دانشگاه که پیش از این دانشگاه وسترن انتاریو کانادا نام داشت، رتبه 211 در جهان را دارد و عضو U15 است؛ U15 گروهی از دانشگاه های تحقیقاتی کانادایی است.

کویینز یونیورسیتی

دانشگاه کویینز کانادا در کینگستن قرار دارد و در سال 2020 رتبه 239 در کل جهان را به دست آورده است. این دانشگاه که در سال 1841 و با منشور سلطنتی ملکه ویکتوریای بریتانیا تاسیس شده است بیش از 1400 هکتار زمین در کل انتاریو را در بر گرفته است.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا کانادا بالاترین رتبه را در پایتخت کانادا دارد؛ برای سال 2020 هم رتبه 281 در جهان را به دست آورده است که نسبت به رتبه سال 2019 حاکی از افزایش 8 رتبه ای است. دانشگاه اتاوا با داشتن بیش از 42 هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه دو زبانه در کل جهان است.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک کانادا ، که در شهر تورنتو واقع شده است، یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های کانادا است. این دانشگاه به خاطر دانشکده فیلم خود شهرت دارد. دانشکده فیلم دانشگاه یورک، به عنوان یکی از بهترین مؤسسات آموزشی در زمینه فیلم‌سازی و سینما در کانادا شناخته می‌شود.

دانشگاه گوئلف

دانشگاه گلف کانادا همانطور که از نامش بر می آید در شهر گوئلف واقع شده است و یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا در رشته دامپرشکی است.

دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون کانادا در پایتخت کانادا یعنی اتاوا قرار دارد و رتبه 22 را در کل کانادا از آن خود کرده است.

دانشگاه ویندزور

دانشگاه ویندزور کانادا واقع در شهر ویندسور جنوبی ترین شهر کانادا قرار دارد و در سال 2020 همراه با دانشگاه گوئلف رتبه 22 کل کانادا را از آن خود کرده است.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون کانادا در مرکز شهر تورنتو واقع شده است و بین 801 تا 1000 دانشگاه برتر جهان در سال تحصیلی 2020 قرار دارد و با داشتن 43 هزار دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه های کانادا هم هست.

برترین دانشگاه های کبک

استان کبک، بزرگترین و محبوب‌ترین استان کانادا است. زبان رسمی و بیشترین مردم این استان و شهر بزرگتر آن، یعنی مونترال، فرانسوی است. همچنین، چهار دانشگاه برتر کانادا در استان کبک واقع شده‌اند.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل کانادا در مونترال واقع شده است و امسال رتبه 2 را در کل دانشگاه های برتر کانادا از آن خود کرده است. دانشگاه مک گیل که در سال 1821 تاسیس شده است در حال حاضر پذیرای بیش از 34 هزار دانشجو است که از این تعداد 36 درصد خارج از کانادا برای تحصیل آمده اند.

دانشگاه موتترال

دانشگاه مونترال کانادا امسال رتبه 137 را از آن خود کرده است و به خاطر اعتبار تحقیقاتش شناخته شده است بیش از 500 میلیون دلار کانادا در تحقیقات این دانشگاه بودجه گذاری می شود و یکی از دانشگاه های کانادا است که بیشترزین حجم تحقیقات را انجام می دهد.

دانشگاه لاوال

دانشگاه لاوال کانادا که در شهر کبک قرار دارد در سال جاری رتبه 416 را کسب کرده است. با تأسیس آن در سال 1663، لاوال به عنوان قدیمی‌ترین مؤسسه آموزش عالی در کانادا شناخته می‌شود. همچنین، این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه فرانسوی زبان در امریکای شمالی شناخته می‌شود.

دانشگاه کونکوردیا

دانشگاه کنکوردیا کانادا برای سال 2020 رتبه 462 را گرفته است و به خاطر تنوع داخل پردیس در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد: تنوع داخل پردیس یعنی درصد اعضای هیئت علمی و دانشجویان خارجی.

دانشگاه کبک

دانشگاه کبک کانادا از 10 دانشگاه دولتی تشکیل شده است که مجموعا 87 هزار دانشجو در آنها به تحصیل می پردازند. یکی از بزرگترین آن دانشگاه ها در مونترال قرار دارد.

دانشگاه شربروک

همانطور که از نام دانشگاه شربروک کانادا بر می آید در شهر شربروک قرار دارد و برای سال 2020 رتبه ی بین 651 تا 700 را کسب کرده است و در Longueuil مونترال نیز پردیس دارد.

برترین دانشگاه های بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا واقع شده است و به خاطر طبیعت زیبایی که دارد شناخته شده است. این استان، یکی از کوهستانی ترین منطقه‌های کانادا است و دارای بزرگترین پیست اسکی در امریکای شمالی است. به همین دلیل، برای دانشجویانی که به ورزش‌های برفی علاقه‌مند هستند، مقصدی عالی است. همچنین، استان بریتیش کلمبیا میزبان چندین دانشگاه برتر کانادا است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا پیوسته در بین 3 دانشگاه برتر کل کانادا اعلام می شود و امسال نیز با بالا رفتن چهار رتبه در جایگاه 51 در بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است. حدود 65 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند؛ دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور و کلونا پردیس هایی دارد.

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریزر کانادا رتبه 12 را در کل دانشگاه های کانادا دارد و در جهان نیز رتبه 314 را کسب کرده است. پردیس اصلی این دانشگاه در  Burnaby واقع در شرق ونکوور است. نام این دانشگاه که در سال 1965 تاسیس شده است وامدار سایمن فریزر شرکت تجارت جهانی خز است.

دانشگاه ویکتوریا

دانشگاه ویکتوریا کانادا رتبه 364 را در جهان و رتبه 14 را در کل کانادا از آن خود کرده است و در پایتخت استان بریتیش کلمبیا یعنی ویکتوریا واقع شده است. حدود 22 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که از این تعداد حدود 3 هزار دانشجو خارجی هستند.

برترین دانشگاه های استان آلبرتا

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کانادا که رتبه 114 را دارد در شهر ادمنتن واقع شده است و موتور محرکه اقتصادی استان آلبرتا است و حدود 5 درصد تولید ناخالص داخلی آلبرتا را بر عهده دارد.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری کانادا در سال 2020 با کسب رتبه 233 در جهان و رتبه 9 در کانادا یکی از جوان ترین دانشگاه های کانادا است که در سال 1966 تاسیس شده است. با این وجود در طول تاریخچه کوتاه خود سردمدار نوآوری بوده است که می توان از میان نوآوری هایش به نوروچیپ اشاره کرد.

به غیر از اینها بیایید با چند دانشگاه دیگر کانادا که جزو برترین ها هستند آشنا شویم:

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی کانادا که در نوا اسکوشیا قرار دارد با داشتن رتبه 280 در جهان و رتبه 11 در کانادا سه پردیس هلیفکس دارد و دانشکده پزشکی آن در شهر سنت جان در مجاورت استان نیو برانزویک واقع شده است.

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان کانادا در شهر ساسکاتون یعنی درست در مرکز استان ساسکاچوان واقع شده است؛ این دانشگاه در سال 2020 رتبه 439 را در جهان از آن خود کرده است.

دانشگاه منیتوبا

دانشگاه منیتوبا کانادا در پایتخت و بزرگترین شهر استان منیتوبا یعنی وینیپیگ قرار دارد که امسال در بین 601 تا 650 دانشگاه برتر جهان اعلام شده است.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا